27
شهریور

چگونه بعد از رژیم غذایی ناسالم بدن خود را جوان کنم؟


آیا تا به حال چیزی خورده اید که فکر می کردید بد است و بلافاصله در ذهن خود فکر کرده اید که “چگونه می توانم بدنم را پس بگیرم و غذای بدم را جبران کنم؟”

این یکی از رایج ترین عباراتی است که من به عنوان متخصص تغذیه ثبت شده می شنوم.

متأسفانه ، مرور یا انجام کاری برای جبران آنچه که خورده اید توصیه نمی شود ، سالم است یا به نتایج مورد انتظار شما نمی رسد.

اما ، اگر این فکر را داشته اید یا برای “حذف” غذایی که فکر می کردید بد است ، عمل کرده اید ، کاملاً می فهمید که چرا فکر کرده اید که باید این کار را انجام دهید.

بیشتر پیامها در مورد رژیم غذایی و تغذیه این است که همیشه صد در صد بی نقص باشید و در غیر این صورت شما نیاز به سم زدایی ، ترمیم ، تمیز کردن ، دوبار پیاده روی سخت در ورزشگاه یا خوردن غذا دارید. کوچک ، و لیست همچنان ادامه دارد.

حال ، شاید برای شما این سال پیش آمده باشد که چرا بازسازی بهترین راه برای مقابله با شرایط نیست ، و باید چه کار کنم؟ به خواندن ادامه دهید ما در آن غوطه ور می شویم!

چرا نیازی به جوانسازی بدن نیست (به علاوه اینکه چگونه می تواند به سلامتی و اهداف بلند مدت شما آسیب برساند)

مفهوم بازبینی و تصحیح مصرف بد غذاها از مفهومی به نام اخلاق در رژیم غذایی ناشی می شود که علامت گذاری غذا به عنوان “خوب” یا “بد” است.

به طور کلی ، غذاهای مغذی اغلب در دسته “خوب” ، در حالی که غذاهای دلپذیر در دسته “بد” قرار می گیرند.

مشکل در مورد رفتار غذا این است که می تواند شروع به گلوله برفی کرده و رابطه شما را با غذا پیچیده کند.

وقتی برچسب “غذای خوب” و “بد” را مشخص می کنیم ، غذا سیاه و سفید می شود ، غذا درست و غلط است و غذایی که می خوریم (یا نمی خوریم) شروع به خوردن آن چیزی می کند که احساس می کنیم.

به عنوان مثال ، اگر “خوب” انتخاب کنیم ، ممکن است احساس غرور و اعتماد به نفس داشته باشیم. اما وقتی انتخاب های “بد” انجام می دهیم ، ممکن است احساس شرم و گناه کنیم.

این ما را وادار می کند تا سعی کنیم از غذاهایی که در دسته “بد” قرار می گیرند اجتناب یا محدود کنیم.

اما از آنجا که ما انسانها اغلب نمی توانیم این کار را انجام دهیم – و به دلایل خوبی نیز! غالباً مواد غذایی در گروه “بد” غذاهای بسیار خوشمزه و مغذی هستند که ما واقعاً می خواهیم از آنها استفاده کنیم ، که بسیار مناسب و بسیار دقیق است!

این قوانین رژیم غذایی و خطوط سخت خوب و بد باعث می شود دائماً با خود در جنگ باشیم. ما به خود می گوییم که نباید غذاهای “بد” بخوریم ، اما می دانیم که واقعاً به آنها نیاز داریم ، بنابراین در نهایت آنها را دریافت می کنیم. این باعث می شود که ما در وهله اول بخواهیم غذاهای “بد” را سازماندهی و جبران کنیم.

با این حال ، این افکار و رفتارها اغلب می توانند بی ربط شوند ، منجر به روابط ناسالم بین غذا و بدن شما شوند و در نهایت به سلامت جسمی ، روحی و احساسی شما آسیب برساند.

آیا برخی از غذاها واقعا بد هستند و برخی غذاهای بد؟

اکنون وقت آن است که با خود بگویید: “خوب ، اریکا ، برخی از غذاها برای من مناسب نیستند و من نباید آنها را بخورم ، پس چه اشکالی دارد که در خوردن آنها احساس گناه کنیم و در پاسخ آنها” خوب “بگوییم؟ ”.

اینجاست که می توانیم با یک مشکل کوچک روبرو شویم و ماهیت نامتعادل چرخه را همه یا هیچ شروع کنیم.

چرخه همه یا هیچ

طیف تعادل ابزاری است که در Stripped Nutrition برای تعریف چرخه رژیم متعادل استفاده می کنیم. از یک طرف ما تفریح ​​می کنیم و از طرف دیگر غذاهای مغذی داریم. حتی در وسط ، آنها با هم جمع می شوند – در اینجا ما تعادل را می بینیم. با این حال ، چه در اوج فزاینده یا نه ، ما انتهای “همه جانبه” و “همه جانبه” طیفی را داریم که می خواهیم از آنها اجتناب کنیم.

اگر با ابزار Balance Spectrum آشنا نیستید ، می توانید راهنمای راهنمای رایگان را بارگیری کنید تا آن را با جزئیات بیشتر بخوانید!

وقتی سعی می کنیم این مشکل را برطرف کنیم ، در نهایت به چیزی می رسیم که ما آن را “پاندول در حال چرخش” در طیف تعادل می نامیم. ما به سرعت از پایان لذت ، به پایان یک وعده غذایی مغذی حرکت می کنیم.

نتیجه نهایی “all-in” ممکن است همان محدودیت بیشتر در غذاهای “بد” ، شمارش کالری ، شمارش کلان ، قوانین دقیق رژیم غذایی و برنامه رژیم غذایی باشد. همه در تلاش برای جبران خوردن غذای بد هستند.

اما فکر می کنید چه اتفاقی می افتد زمانی که ما زمان زیادی را در پایان “همه کاره” صرف می کنیم؟ همانطور که می توانید تصور کنید ، ما به پایان “همه جانبه” بازگشتیم.

عکس پاندول اینجاست. اگر بیش از حد به یک طرف فشار بیاوریم ، پاندول ناگهان بالاخره ناگزیر ظاهر می شود و در جهت مخالف قوی تر و قوی تر می شود.

پایان “همه” می تواند چیزی مانند خوردن غذای زیاد ، مستی زیاد ، عدم کنترل غذا بدون توجه به غذا باشد.

تعریف ما همه چرخه است یا هیچ.

به جای تکرار و اصلاح رژیم غذایی بد چه باید کرد

ما اکنون می دانیم که برخورد غذاها به عنوان “بد” و تلاش برای جبران خوردن آنها منجر به رابطه نامتعادل و ناسالم با غذا می شود.

پس می خواهیم چکار کنیم؟

رفتار را کنار بگذارید و از دو انتهای Spectrum Balance لذت ببرید. ما دوست داریم از غذا ، از همه غذاها ، واقعاً قدردانی کنیم.

ما دوست داریم به یاد داشته باشیم که غذا فقط غذا است. چه تغذیه باشد ، چه شادی ، چه ترکیبی از این دو. در واقع چیزی به نام غذای خوب یا بد وجود ندارد.

وقتی بتوانیم این کار را انجام دهیم ، می توانیم غذاهایی را انتخاب کنیم که برای ما واقعی و اصیل به نظر برسند. ما دیگر مجبور نیستیم غذای بد را جبران کنیم. ما می توانیم به راحتی با طیف ترازو بدون خم شدن شدید و پیچاندن مانند یک پاندول به جلو و عقب در انتهای قطبی انتها حرکت کنیم.

این روش غذا خوردن واقعاً توسط ما در روش مصرف ذهنی آموزش داده می شود. ما به شما آموزش می دهیم که از طیف تعادل هر روز برای مدیتیشن و انجام اقدامات آگاهانه که منجر به ایجاد تعادل مناسب بین تغذیه خود و اشتهای شما می شود ، استفاده کنید.

ما مراحل بهبود رابطه غذایی شما را آموزش می دهیم و به شما می آموزیم که چگونه روابط جدیدی ایجاد کنید که امکان رشد ، ثبات و حمایت را فراهم کند.

شما می توانید کارگاه های آموزشی رایگان ما را تماشا کنید تا بیاموزید که چگونه در انتخاب های غذایی خود تعادل بیشتری داشته باشید تا بتوانید از رژیم غذایی و تغذیه خود راضی باشید ، وزن متعادل خود را حفظ کرده و رابطه مثبتی با رژیم غذایی و بدن خود برقرار کنید.