چگونه در هنگام ماندن در خانه ایمن و سالم بمانیم


سال ۲۰۲۰ قبلاً نشان خود را در تاریخ گذاشته است. هنگامی که یک بیماری همه گیر در سراسر جهان رخ می دهد، غیرمنتظره است، بنابراین ما از نظر ذهنی یا با دقت برای آنچه در انتظار بودیم آماده نیستیم. احساس هر گونه احساس ترس یا اضطراب در این دوران سخت کاملاً طبیعی است. بسیار مهم است که علائم و نشانه های مشکلات روحی و جسمی را بشناسید. در اینجا چند پیشنهاد مختلف در مورد نحوه ایمن و سالم ماندن در خانه ماندن آورده شده است.

فعال بمان

شاید برخی فکر کنند که راهی برای فعال ماندن در خانه وجود ندارد، اما در اشتباه هستند! انواع مختلفی از تمرینات داخل سالن وجود دارد که افراد در هر گروه سنی می توانند انجام دهند. اگر با یوتیوب آشنایی ندارید، یوتیوب یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که افراد می توانند ویدیوها را در آن آپلود کنند. بنابراین، اگر به دنبال یک تمرین آنلاین هستید، یوتیوب می‌تواند بهترین گزینه شما باشد! می‌توانید «تمرین کامل بدن» را تایپ کنید، و سپس تعداد زیادی تمرین برای کل بدن به صورت رایگان خواهید داشت.

در دوران قرنطینه، ورزش در خارج ممنوع نیست اما در واقع توصیه می شود. اگر ۶ فوت از سایر عابران پیاده فاصله دارید، می توانید در بیرون از خانه قدم بزنید و از هوای تازه لذت ببرید. اگر وزنه‌های سبکی در خانه دارید، وزنه‌های پیاده‌روی خود را با خود بیاورید و می‌توانید برای بالاتنه نیز تمرین کنید. کاشت باغ یا انجام برخی کارهای حیاطی به ویژه برای سوزاندن کالری مفید است. هل دادن یک ماشین چمن زنی، بیل زدن یا چنگ زدن برگ ها را امتحان کنید و ببینید که تمرین بازو، پا و پشت چقدر می تواند عالی باشد!

همچنین بخوانید: بهداشت روانی در طول کرونا و ابتکار دولت

نظافت منزل

در طول همه گیری COVID-19، تمیز کردن خانه شما ضروری است. زمانی که در قرنطینه هستید، می‌توانید برنامه‌ای برای نظافت ایجاد کنید تا خود را مشغول نگه دارید و مطمئن شوید که چیزی را از قلم نمی‌اندازید. برای اطمینان از یک خانه تمیز و مرتب، تمیز کردن آن در حین رفتن است. در حین پخت و پز، کانترهای خود را تمیز کنید و ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار دهید و ببینید که چگونه زمان شما در آشپزخانه کاهش می یابد.

یکی از راه‌های کمک به اطمینان از تمیزی خانه این است که کفش‌های خود را در اطراف خانه نپوشید. وقتی در خانه راه می روید، کفش هایتان را کنار در بگذارید! با قدم زدن در خانه با کفش‌هایتان، می‌توانید خاک، سموم، میکروب‌ها و دیگر اشکال باکتری را به خانه‌تان ردیابی کنید.

تمیز کردن و ضد عفونی کردن سطوح بسیار لمس شده در دوران کرونا ضروری است، مانند دستگیره‌های در، ریموت، کلیدهای چراغ، سینک و غیره. چه بخواهید خانه خود را در یک روز تمیز کنید و چه آن را در یک هفته پخش کنید، پیروی از یک برنامه منظم تمیز کردن، کلید حفظ امنیت و سلامت خانه شما است.

مراقب سلامت روان باشید

آنچه بیش از همه مهم است این است که در طول بحرانی که ما تجربه کرده ایم، از نظر ذهنی چگونه عمل می کنید. یک راه اصلی برای مراقبت از سلامت روانی خود این است که از اخبار و رسانه های اجتماعی به خودتان استراحت دهید. در حالی که اطلاع‌رسانی در این مواقع ضروری است، جریان مداوم گزارش‌های خبری در مورد شیوع بیماری‌ها می‌تواند باعث شود هر کسی در روزهای آینده احساس ناراحتی، اضطراب و نامطمئن کند – این طبیعی است!

حذف حواس‌پرتی‌هایی مانند تلفن و رایانه می‌تواند به وضعیت ذهنی و سلامت عقل شما به شیوه‌ای بسیار مثبت کمک کند. به جای اینکه کارهایی را که هر روز انجام می دهید در اینترنت پست کنید، به دنبال سرمایه گذاری در سرگرمی هایی مانند کاردستی یا پازل باشید. همچنین مدیتیشن راهی برای پاکسازی ذهن و کمک به کاهش استرس است. تمرین مدیتیشن به ارتقای آگاهی عاطفی کمک می کند، به کنترل اضطراب کمک می کند و می تواند به ایجاد افکار شاد و مثبت کمک کند. تلاش برای حفظ خوش بینی در طول یک بیماری همه گیر ممکن است دشوار به نظر برسد، اما درک و شناخت احساسات خود یک راه عالی برای مراقبت از سلامت روان شما است.

همچنین بخوانید: چگونه در طول قرنطینه COVID-19 از نظر ذهنی و جسمی سالم بمانیم

راه های زیادی برای ایمن و سالم ماندن در خانه ماندن وجود دارد. مهم است که تشخیص دهید از نظر جسمی یا روانی بیمار می شوید. اگر شروع به احساس بی ثباتی ذهنی می کنید، با یکی از اعضای خانواده، دوست یا پزشک تماس بگیرید و با آنها صحبت کنید. به یاد داشته باشید که در این روزهای سخت تنها نیستید. اگر علائم COVID-19 را نشان دادید، در اسرع وقت به دنبال کمک پزشکی باشید.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

[button color=”transparent_credi” size=”medium” class = “custom_button” link=”https://www.credihealth.com/medical-assistance?utm_source=blog_acnetreat&utm_medium=bottom_button&utm_campaign=book_appointment” icon=”” target=”true”]درخواست پاسخ به تماس [/button]

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر