چگونه دیابت را برای همیشه معکوس کنیم؟ Credihealth. وبلاگ


دیابت یک بیماری سبک زندگی و یک مشکل مادام العمر است. با این حال، اخیراً ثابت شده است که روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند به شما در معکوس کردن وضعیتی که نامیده می‌شود کمک کند. دیابت را می توان با کمک تغییر سبک زندگی و غذایی که مصرف می کنیم معکوس کرد. با این حال، این یک روند طولانی است، اما با کمک تنفس خوب می توان روند معکوس کردن دیابت را مرتبط کرد.

دیابت یک بیماری لاعلاج و مادام العمر است. اگرچه این بیماری غیر قابل درمان است، اما می توانید دیابت خود را مدیریت کنید تا زندگی سالمی داشته باشید. تشخیص در مرحله صحیح به مدیریت آسان دیابت کمک می کند. این به افراد مبتلا به دیابت کمک می کند تا فوراً داروهای دیابت را برای کنترل آنها شروع کنند سطح قند خون. آنها همچنین باید برای کنترل سطح قند خون خود تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنند. عادات مختلف سبک زندگی نیز به بهبود دائمی دیابت کمک می کند.

سبک زندگی خود را برای معکوس کردن دیابت اصلاح کنید

داروهای دیابت سطح قند خون را کنترل می کنند، اما با تغییر سبک زندگی بهترین کار را دارند. بنابراین، اگر قصد دارید به طور دائم دیابت را معکوس کنید، باید تغییرات اساسی در سبک زندگی ایجاد کنید. این به شما امکان می دهد سطح قند خون خود را برای یک زندگی سالم کنترل کنید. برخی از تغییرات سبک زندگی که به معکوس کردن دیابت کمک می کند، کنترل رژیم غذایی و ورزش منظم است. در اینجا می توانید بخوانید که چگونه تغییر در رژیم غذایی و ورزش منظم بر دیابت تأثیر می گذارد.

  1. عادات غذایی سالم را حفظ کنید: رژیم غذایی هسته اصلی هر برنامه دیابت است. رژیم غذایی شما تأثیر مستقیمی بر سطح قند خون شما دارد. شما باید از کربوهیدرات های بالا و غذاهای غنی از قند خودداری کنید زیرا می توانند سطح قند خون شما را افزایش دهند. برای معکوس کردن دیابت، غذاهای غنی از پروتئین، فیبر و کربوهیدرات را در وعده های غذایی خود بگنجانید.
  • غذای خود را بشناسید: هنگامی که دیابت دارید، باید سطح قند خون خود را کنترل کنید و وزن خود را حفظ کنید. شما می توانید با خوردن یک رژیم غذایی دیابتی متعادل به هر دو چیز برسید. بنابراین، باید غذای خود را بشناسید تا به درستی بخورید. غذاهای با شاخص گلیسمی بالا می توانند سطح قند خون را افزایش دهند. دیابتی ها باید از آن اجتناب کنند. چک لیست بهترین میوه ها برای دیابت مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا.
  • الکل را محدود کنید: نوشیدن مشروبات الکلی برای دیابتی ها مضر است. آنها حاوی مقدار زیادی کالری هستند و بنابراین می توانند سطح قند خون را افزایش دهند.
  • به کربوهیدرات های بالا نه بگویید: اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که می خورید باید حاوی مقدار کمی کربوهیدرات باشد. هنگامی که کربوهیدرات مصرف می کنید، بدن شما آنها را به گلوکز تبدیل می کند. مصرف بیشتر کربوهیدرات به معنای گلوکز بیشتر در خون است. بنابراین از خوردن غذاهایی که کربوهیدرات بالایی دارند مانند غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده خودداری کنید.
  • سبزیجات بیشتری وارد کنید: برنامه غذایی دیابت دو عامل مهم دارد. به جای کربوهیدرات، این برنامه غذایی حاوی غلات کامل و سبزیجات بیشتری است. انواع غلات کامل و سبزیجات مغذی تر هستند. آنها دارای محتوای قند کمتری هستند که از افزایش سریع سطح قند خون جلوگیری می کند.
  • از ادویه جات استفاده کنید: بسیاری از ادویه ها مانند دارچین و زیره به غذای شما طعم می دهند. علاوه بر این، آنها به تعادل سطح قند خون در بدن شما کمک می کنند. بنابراین افزایش مصرف این گونه ادویه ها به کاهش سطح قند خون و بهبود سلامت شما کمک می کند.
  1. من به طور منظم ورزش می کنمشکی نیست که ورزش بهترین راه برای سالم ماندن و تناسب اندام است. ورزش منظم به درمان بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله دیابت کمک می کند. افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت باید به طور منظم برای حفظ سطح قند خون ورزش کنند. وقتی ورزش می کنید، سلول های بدن شما نسبت به انسولین حساس تر می شوند. بنابراین، گلوکز بیشتری را از خون خارج می کنند و سطح قند خون را کاهش می دهند.
  • تمرینات بدون تجهیزات: برای ورزش کردن نیازی به داشتن تجهیزات فانتزی ندارید. می توانید راه بروید، بدوید یا شنا کنید. همچنین می توانید یوگا، ایروبیک، زومبا یا دوچرخه سواری انجام دهید. تمرینات بدون تجهیزات، تمرینات کم تاثیری هستند. فشار زیادی به ماهیچه ها وارد نمی کند اما جریان خون را در قسمت های مختلف بدن افزایش می دهد.
  • تمرینات تجهیزات: چندین وسیله به تمرین بهتر شما کمک می کند. اگر می‌خواهید تمرین‌هایی با تاثیر بالا انجام دهید، می‌توانید به باشگاه بپیوندید یا تجهیزاتی را برای ورزش در خانه خریداری کنید. می‌توانید روی تردمیل، دستگاه قایقرانی داخل ساختمان، پایه‌های برقی یا از نوارهای مقاومتی برای تمرین استفاده کنید.
  1. کاهش وزن: معکوس کردن دیابت ارتباط مستقیمی با کاهش وزن دارد. چربی های موجود در کبد و لوزالمعده از ایجاد دیابت نوع ۲ حمایت می کنند. وقتی این چربی ها را از دست می دهید، بدن شما سطح قند خون را متعادل می کند و دیابت را معکوس می کند. کنترل رژیم غذایی و ورزش به کاهش وزن کمک می کند. اگر با رژیم لاغری و تمرین روتین خود سازگار باشید، ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

خلاصه

سبک زندگی نقش حیاتی در تعیین سلامت شما دارد. دیابت یک اختلال سبک زندگی است، بنابراین اگر سبک زندگی خود را اصلاح کنید، می توانید دیابت خود را کنترل کنید. برای مشاهده تغییرات در سطح قند خون، باید در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کنید. ورزش منظم به بهبود حساسیت به انسولین سلول های بتا در بدن برای کنترل قند خون کمک می کند. کاهش وزن آخرین تغییری است که باید در زندگی خود ایجاد کنید تا شاهد تاثیر مثبت آن بر سلامتی خود باشید. کارشناسان Breathe Well Being بهترین برنامه های اصلاح سبک زندگی را برای کمک به شما ارائه می دهند.

تغییراتی ایجاد کنید که بچسبد

مسلماً ایجاد تغییرات کوتاه مدت در عادات سبک زندگی برای بهبود سلامتی آسان تر است. با این حال، برای ماندگاری طولانی این تغییرات مثبت، تلاش و فداکاری زیادی لازم است. بسیاری از افراد در طی یک ماه یا چند ماه از رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و کاهش وزن دست می کشند. برای کمک به آنها، در اینجا چند نکته وجود دارد که با استفاده از آنها می توانند تغییراتی ایجاد کنند که مدت طولانی دوام می آورد:

  • آسان شروع کنید: زمانی که نیاز به شروع یک عادت جدید دارید با یک عادت آسان شروع کنید. تغییراتی که به راحتی می توانید ایجاد کنید به حداقل تلاش ذهنی یا فیزیکی نیاز دارند. بنابراین رفتار شما تبدیل به عادت می شود.
  • ریتم طبیعی خود را تعریف کرده و به آن احترام بگذارید: به طور کلی انسان ها تمایل بیشتری به انجام برخی کارها در زمان های خاص دارند. در صبح شما فعال تر از عصر خواهید بود. بنابراین، یک جلسه پنج دقیقه ای HIIT برای شروع روز شما خوب است. در شب، می توانید کمی یوگای ملایم انجام دهید.
  • تلاش های خود را جشن بگیرید: هر زمان که تغییری سالم در زندگی خود ایجاد کردید، خود را تشویق کنید یا به پشت خود ضربه بزنید. این در حفظ انگیزه شما برای تلاش بیشتر برای اهداف سلامتی و تناسب اندام بسیار موثر است.

خلاصه

بسیاری از مردم به سختی به تصمیمات خود برای حفظ یک سبک زندگی سالم پایبند هستند. آنها اغلب ظرف چند روز یا چند ماه تسلیم می شوند. آنها به یک شروع آسان نیاز دارند تا دوام طولانی مدت را برایشان آسان تر کند. آنها می توانند یک برنامه روزانه برای انجام برخی کارها تنظیم کنند و دستاوردهای کوچک خود را برای تقویت روحیه جشن بگیرند.

برای همیشه از شر دیابت خلاص شوید

داروهای دیابت و انسولین ابزارهایی هستند که به مدیریت سطح قند خون کمک می کنند. علاوه بر این، رژیم غذایی و ورزش شما نیز نقش مهمی در مدیریت سطح قند خون شما دارد. با این حال، اگر می خواهید نتایج بهتری در زمان کمتری داشته باشید، به برنامه Breathe Well-being بپیوندید. برای کمک به افراد مبتلا به دیابت، برنامه های معکوس دیابت سفارشی را ارائه می دهد. این برنامه ها به آنها این اطمینان را می دهد که احساس می کنند بدون دیابت زندگی می کنند.

از برنامه مدیریت دیابت استفاده کنید

ردیابی سطح گلوکز خون بخش مهمی از مدیریت دیابت است. وقتی سطح گلوکز خون خود را ردیابی می کنید، مطمئن می شوید که کالری کمتری برای دستیابی به اهداف سلامتی خود مصرف می کنید. این روزها اپلیکیشن های گوشی های هوشمند زیادی وجود دارند که مدیریت دیابت را آسان می کنند. این برنامه های گوشی هوشمند برای نظارت و ثبت سطح قند خون شما مناسب هستند. همچنین برای ردیابی مصرف کربوهیدرات، نتایج A1C، ورزش، داروها و موارد دیگر مفید است.

دیابت را با دارو به طور دائم معکوس کنید

هنگامی که فردی به دیابت مبتلا می شود، مهم است که سطح قند خون را تحت کنترل داشته باشد. متفورمین یک داروی دیابت است که بدون ایجاد عوارض جانبی، سطح قند خون را به حد طبیعی کاهش می دهد. چند داروی دیابت برای کنترل سطح قند خون موجود است. برای شروع داروهای دیابت می توانید با پزشک مشورت کنید. وقتی سطح قند خون خود را برای مدت طولانی تری در حالت عادی نگه دارید، دیابت به راحتی می تواند معکوس شود.

توصیه های شخصی برای معکوس کردن دائمی دیابت

هر فردی بدن متفاوتی دارد و ممکن است به درمان یکسان واکنش متفاوتی نشان دهد. بنابراین، بیماران دیابتی باید با پزشک خود مشاوره فردی داشته باشند. Breathe Well-being یک برنامه جهانی معکوس دیابت را با کمک پزشکان متخصص ارائه می دهد. آنها جلسات شخصی را به بیماران دیابتی خود ارائه می دهند تا علت دیابت آنها را مشخص کنند. سپس، برنامه‌های درمانی را سفارشی می‌کنند تا به آنها کمک کند دیابت خود را برای همیشه معکوس کنند.

نتیجه

افراد مبتلا به پیش دیابت و دیابت زمانی که سطح قند خون آنها بالاتر از حد طبیعی باشد، ممکن است با مشکلات سلامتی جدی مانند نوروپاتی و اسیدوز لاکتیک مواجه شوند. از آنجایی که دیابت یک اختلال سبک زندگی است، تغییر برخی عادات سبک زندگی به کنترل دیابت کمک می کند. همچنین از ایجاد عوارض مربوط به سلامت در بیماران جلوگیری می کند. کنترل رژیم غذایی، ورزش و داروهای دیابت می توانند دیابت را معکوس کنند. اگر با روش های مدیریت دیابت خود سازگار هستید، می توانید دیابت را به طور دائمی معکوس کنید.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و اظهارات در این نشریات صرفاً مربوط به نویسندگان و مشارکت کنندگان است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه های درمان از مراکز مختلف و به روز رسانی های پزشکی به موقع کمک بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر