چگونه سر و صدای ذهنی افکار خود را متوقف کنیم – وبلاگ Credihealth


همه ما اهمیت مراقبت از سلامت روان خود را در جامعه پس از همه گیری امروزی می دانیم. دنیا برای یک حلقه شکسته شده است و همه ما به شکلی با آن سروکار داریم.

اگر به بسیاری از مقالات خودیاری نگاه کنید، به شما می گویند که تکنیک های ذهن آگاهی را تمرین کنید. اما چگونه می توانید آرام بنشینید و روی یوگا یا مدیتیشن تمرکز کنید وقتی ذهن شما پر از افکار مسابقه ای است؟

تسلط بر سر و صدای ذهنی خود یک ترفند آسان نیست، اما ممکن است. هنگامی که احساس می کنید به جای اینکه کمی آرامش در روز خود پیدا کنید، در حال تعقیب پروانه ها در اطراف ذهن خود هستید، این نکات را برای غلبه بر غوغا در ذهن خود امتحان کنید.

۱. انتظارات خود را با هدف خود مطابقت دهید

قبل از اینکه سعی کنید ذهن خود را پاک کنید، از خود بپرسید که هدف شما چیست.

آیا می خواهید از تمام استرس ها و مسئولیت های روزانه خود دور شوید؟ آیا سعی می کنید ذهن خود را متمرکز کنید و آرامش کلی تری را پیدا کنید؟ یا هدف دیگری برای کاهش سر و صدای ذهنی در سرتان وجود دارد؟

انتظارات خود را با هدف خود مطابقت دهید. اگر هدف شما این است که به لیست کارهایتان فکر نکنید، یک برنامه مدیتیشن دانلود کنید. پادکست های حرفه ای طراحی شده به گونه ای تنظیم شده اند که شما را از استرس های روزانه خود دور می کند. وقتی ذهن شما به صدای آرام پس زمینه گوش می دهد، نمی تواند تمرکز خود را بر مشکلات شما بگذارد.

اما اگر در نهایت هدف تمرکز حواس و آرامش را هدف قرار می دهید، رسیدن به این هدف زمان بر است.

پنج تا ده دقیقه در یک منطقه تاریک و ساکت بنشینید، مانند کمدتان که چراغ‌ها خاموش و در بسته است. حداقل برای چند ثانیه سکوت در ذهن خود شلیک کنید و آن را به عنوان یک برد به حساب بیاورید.

به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که به هیچ چیز فکر نکرده اید و سپس به آن فکر کنید و یک مارپیچ از پچ پچ های ذهنی رخ خواهد داد. مشکلی نیست. با گذشت زمان، یاد خواهید گرفت که چگونه آن افکار را قبل از اینکه دوباره کنترل کنند، کنترل کنید.

۲. مغز خود را با یک خودکار منحرف کنید

دلیلی وجود دارد که اکثر درمانگران به مشتریان خود پیشنهاد می کنند نگه داشتن یک مجله. این یک تکنیک سلامت روان است که مغز شما را آرام می کند. روزنامه نگاری اغلب به عنوان یک استراتژی برای کمک به افراد برای مدیریت اضطراب و کاهش استرس استفاده می شود. این بخشی منظم از بهبود و کنترل علائم افسردگی است.

اما برای دریافت این مزایا نیازی به نوشتن نیست. دودلینگ و کارهای هنری قسمتی از مغز شما را فعال می کند که حواس محیطی شما را کاهش می دهد. وقتی روی فعالیتی که انجام می‌دهید تمرکز می‌کنید، غوغای بی‌پایان در ذهن شما خاموش می‌شود. بدون حواس پرتی سر و صدای ذهنی، ذهن شما به فکر کردن درباره چیزها ادامه می دهد. در مورد آن چندان واضح نیست. به همین دلیل است که بسیاری از مردم وقتی روی نوشتن یا آثار هنری تمرکز می‌کنند و پاسخ به سؤالی که برای آن مشکل داشتند ناگهان در مغزشان ظاهر می‌شود شگفت‌زده می‌شوند.

با این حال، این امکان وجود دارد که انزوای اجباری مبارزه شما را با سلامت روانی افزایش دهد. اگر اینطور است، ممکن است لازم باشد علاوه بر تمرین روش های آرام سازی، بیرون بروید و با دیگران باشید.

ممکن است فاصله اجتماعی ایمن در گروه های کوچک اطراف منطقه خود و شهرهای اطراف را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی در دسترس است. ممکن است بتوانید از خانه خارج شوید یا فعالیت های تله ای انجام دهید.

۳. ذهن خود را به آنچه که به شما می گوید باز کنید

گاهی اوقات، ذهن شما از حرف زدن دست نمی کشد زیرا از شما می خواهد که گوش دهید. یک خودکار یا مداد و یک برگه کاغذ بردارید و شروع به نوشتن تمام افکاری که به ذهنتان می رسد، کنید. چیزی وجود دارد که باید بیشتر تحلیل شود. وقتی تکه‌ها و تکه‌هایی از پچ پچ‌های شناور در مغزتان را یادداشت می‌کنید، معمولاً «احساس می‌کند شنیده می‌شود» و ناپدید می‌شود. ممکن است دیوانه کننده به نظر برسد، اما آن را امتحان کنید و خواهید دید. به یک مثال ساده فکر کنید: شما یک قرار ملاقات در یک هفته برنامه ریزی کرده اید، اما آن را در تقویم خود قرار نداده اید. تا زمانی که این کار را نکنید، بخشی از مغز شما تلاش می کند تاریخ و زمان را به خاطر بسپارد. به‌طور تصادفی ظاهر می‌شود، معمولاً زمانی که تقویمی در اطراف وجود ندارد، و شما مدام آن را نادیده می‌گیرید. به محض اینکه رویداد را به برنامه خود اضافه کنید، ناپدید می شود! چیزی وجود دارد که مغز شما به شما می گوید. تا زمانی که با ذهنی باز گوش نکنید، همان پچ پچ ادامه خواهد داشت.

۴. ثابت قدم باشید

فقط به این دلیل که امروز نتوانستید این پچ پچ را از ذهن خود پاک کنید، به این معنی نیست که باید تسلیم شوید. این عادتی است که ایجاد آن زمان می برد. ذهن شما عادت دارد که دائماً با سرعت چرخشی حرکت کند. قبل از اینکه بفهمد هدف واقعی است، چند تلاش طول می کشد نه فکر.

در این بین، برای چند ثانیه در طول روز تمرین کنید که ذهن خود را پاک کنید.

اگر در حال شستن ظروف هستید، بیرون نشسته اید یا مشغول فعالیتی هستید که نیازی به حضور کامل در آن ندارید، چشمان خود را ببندید. نفس عمیق بکشید و به آرامی آن را بیرون دهید.

به صداهایی که می شنوید و نفس خود گوش دهید. شروع کنید معکوس شمارش از ۱۰۰ یا ۱۰۰۰. این به مغز شما کاری می دهد تا در حالی که بقیه بدن شما آرام می شود، انجام دهد. در نهایت، خود را درگیر اعداد و ارقام خواهید کرد و به زودی اصلاً به فکر نخواهید بود.

(نکته جانبی: ممکن است واقعاً بخوابید، بنابراین مطمئن شوید که اگر این کار را انجام می‌دهید، زنگ هشدار تنظیم کرده‌اید یا در مکانی هستید که خواب گزینه‌ای نیست.)

نتیجه

یادگیری نحوه متوقف کردن سر و صدای ذهنی افکارتان یک هدف هوشمندانه برای هر کسی است که سعی دارد تأثیر استرس را بر ذهن و بدن خود کاهش دهد. با این حال، معمولاً یک راه حل فوری نیست. این کار به تمرین نیاز دارد و برخی از روزها بهتر از روزهای دیگر خواهند بود.

با گذشت زمان، در این زمینه بهتر خواهید شد. زمانی که چیزی شما را تحت فشار قرار دهد، این اقدام پیش فرض شما خواهد بود. ذهن خود را پاک کنید، بدن خود را آرام کنید، و می توانید راحت تر با مشکل مقابله کنید.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر