چگونه سلامت چشم خود را بهبود بخشیم – وبلاگ Credihealth


اکثر بزرگسالان در دهه ۴۰ و ۵۰ زندگی خود دچار مشکلات بینایی می شوند، به خصوص هنگام مطالعه و کار با رایانه. یا حتی افراد جوان تر با مشکلاتی در مورد سلامت چشم خود مواجه می شوند. با این حال، این کاملا طبیعی است که توانایی تمرکز چشم با افزایش سن و همچنین سایر عوامل کاهش می یابد.

در صورت استفاده از لنزهای تماسی یا عینک اصلاحی، بینایی شما ممکن است بهبود یابد. اما اگر می خواهید دید چشم خود را به طور طبیعی بهبود بخشید، راه های دیگری نیز وجود دارد. نور درمانی را برای سلامتی مطلوب چشم بررسی کنید. در طول این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه سلامت چشم خود را بهبود ببخشید.

یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید

مکمل یک رژیم غذایی سالم، غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین A و C را انتخاب کنید. غذاهایی مانند سبزیجات برگ سبز و ماهی. بسیاری از غذاها، به ویژه ماهی های روغنی مانند سالمون، حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ ضروری هستند که برای سلامت لکه زرد، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، مهم هستند.

آنتی اکسیدان های ناکافی، مصرف الکل یا چربی اشباع شده می تواند واکنش های رادیکالی ایجاد کند که می تواند به ماکولا، قسمت مرکزی شبکیه آسیب برساند. رژیم های غذایی سرشار از چربی نیز می توانند باعث ایجاد رسوباتی شوند که گردش خون در رگ ها را محدود می کند. چشم ها با توجه به اندازه کوچک رگ های خونی که آنها را تغذیه می کنند، به ویژه به این امر حساس هستند.

چشمان شما منحصر به فرد هستند و نیازهای تغذیه ای خاص خود را دارند. ما می‌توانیم ویتامین‌های Ocuvite چشم را امتحان کنیم، که در نظر گرفته شده برای ارائه ترکیبی متعادل از مواد مغذی برای سلامت چشم هستند.

به اندازه کافی خوابیدن

استراحت دادن به چشمان برای چند دقیقه کافی نیست. بدن شما به خواب منظم و آرام نیاز دارد. هر دکتری اهمیت خواب شبانه برای سلامتی و تندرستی شما را به شما خواهد گفت. هنگامی که بدن شما استراحت کند، چشمان شما شاداب می شوند.

اگر درگیر یک فعالیت بصری شدید، مانند کار با کامپیوتر یا خواندن کتاب هستید، استراحت های کوتاه به چشمان شما کمک زیادی می کند، زیرا به شما فرصت استراحت می دهد. این مرحله نه برای بهبود سلامت چشم، بلکه برای سلامت کلی شما مهم است.

از نور قرمز درمانی استفاده کنید

احتمالاً هر روز ساعت ها در محل کار و خانه از دستگاه های دیجیتال استفاده می کنید. برای بهبود سلامت چشم خود از دستگاه های درمانی با نور قرمز استفاده کنید. یکی از مکانیسم‌های کلیدی درمان با نور قرمز این است که نور طبیعی میتوکندری را در سلول‌ها فعال می‌کند تا انرژی ATP بیشتری تولید کند. درمان با نور قرمز به دژنراسیون ماکولا در برابر علت اصلی کمک می‌کند و به سلول‌های چشم اجازه می‌دهد تا به طور موثر عمل کنند و حتی با افزایش سن، انرژی تولید کنند.

در سال های اخیر، ما چیزهای بیشتری در مورد امکانات درمان قرمزی چشم و بینایی یافته ایم. در سال ۲۰۱۸، یک مطالعه بلندمدت آشکار یافته‌ها را پس از ۳۳ بیمار بعدی طی ۵ سال منتشر کرد. بیمارانی که تحت درمان با نور قرمز قرار گرفتند، افزایش قابل توجهی در حدت بینایی و کاهش ادم و خونریزی را تجربه کردند.

چشم های ما بسیار حساس هستند و حتی اشیاء کوچک و جراحات می توانند باعث آسیب دائمی به بینایی شوند. ثابت شده است که درمان با نور قرمز به درمان بسیاری از آسیب های چشمی مانند سوختگی قرنیه و اجسام خارجی قرنیه کمک می کند. همانطور که بسیاری از مطالعات بالینی بررسی شده نشان می دهند، این یک راه ممکن برای بهبود آسیب های چشم، کاهش التهاب و محافظت در برابر کاهش بینایی است.

[highlight color=”yellow”]همچنین بخوانید: ۱۳ نکته برای سلامت بینایی[/highlight]

برای چشمان خود ورزش کنید

این اولین قدم برای بهبود سلامت چشم است. از آنجایی که چشم ها ماهیچه دارند، می توانند از تمرینات خاصی برای حفظ اندام استفاده کنند. تمرینات چشم در هنگام صبح که چشم ها خسته هستند و قبل از خواب بسیار موثر هستند. اگر برای یک ماه ثابت باشد، ممکن است متوجه تفاوت شوید.

با گرم کردن چشم ها به مدت پنج ثانیه با کف دست های گرم شروع کنید. سه بار انجام دهید. چرخاندن چشم ها نه تنها بیانگر ناراحتی است، بلکه می تواند به عضلات چشم شما نیز کمک کند. این چشم درمانی را حدود ده بار در هر دو جهت ادامه دهید.

برای بهبود تمرکز، یک خودکار را با بازوی خود صاف نگه دارید و روی آن تمرکز کنید. به آرامی قلم را تا حدود شش اینچ از بینی خود بیاورید. این روند را ده بار تکرار کنید.

از محافظ چشم استفاده کنید

دو نوع عینک می تواند از چشمان شما محافظت کند: عینک آفتابی اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید را فیلتر می کند. اشعه ماوراء بنفش خطر تشکیل آب مروارید و سرطان پلک را افزایش می دهد. اطمینان حاصل کنید که یک عینک آفتابی دارای محافظ UV باشد.

هنگام کار در خانه از عینک ایمنی استفاده کنید تا آسیب نبینید. دکتر می گوید: «بیشتر مردم این خطر را نادیده می گیرند. گاردینر اما ما اغلب افرادی را می بینیم که از طریق باغبانی، کارهای بیرونی یا حفاری دچار شکستگی قرنیه شده اند، که می تواند باعث شود قطعات فلزی در چشم ها پرواز کنند. وی افزود: عینک ایمنی می تواند از همه این صدمات جلوگیری کند.

ترک سیگار

این باعث می شود که شما بیشتر مستعد ابتلا به آب مروارید، آسیب عصب بینایی، و دژنراسیون ماکولا، در میان بسیاری از شرایط پزشکی دیگر باشید. اگر قبل از شروع دوباره سعی کردید این عادت را ترک کنید، ادامه دهید. هر چه بیشتر سعی کنید سیگار را ترک کنید، احتمال موفقیت شما بیشتر می شود. از پزشک خود کمک بخواهید.

مدیریت بیماری مزمن

دیابت تنها بیماری نیست که بر سلامت چشم شما تأثیر می گذارد. سایر شرایط ممکن است بینایی شما را تحت تأثیر قرار دهد، مانند فشار خون بالا و مولتیپل اسکلروزیس. این شرایط مربوط به التهاب مزمن از سر تا پا است که می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، التهاب عصب بینایی می تواند منجر به درد و حتی از دست دادن کامل بینایی شود. اگرچه نمی‌توانید از بیماری‌هایی مانند مولتیپل اسکلروزیس اجتناب کنید، اما می‌توانید از عادات و داروهای سالم برای مدیریت آن استفاده کنید.

فشار خون بالا را می توان با یک رژیم غذایی سالم برای قلب، ورزش و داروهای ضد فشار خون با موفقیت کنترل کرد.

به طور منظم معاینه چشم انجام دهید

این آخرین اما نه کمترین توصیه در مورد چگونگی بهبود سلامت چشم است. اکثر مردم برای انجام معاینه منتظر می مانند تا مشکل بینایی داشته باشند. گاهی ممکن است خیلی دیر باشد. معاینه زودهنگام چشم ها می تواند به تشخیص مشکلات قبل از جدی شدن کمک کند. در واقع، اکثر نقایص بینایی زمانی که زود تشخیص داده شوند قابل اصلاح هستند.

معاینات منظم چشم می تواند از راه های بسیاری به شما کمک کند که عبارتند از:

  1. دستور العمل های لنزهای اصلاحی را تنظیم کنید: بینایی با گذشت زمان تغییر می کند و عینک هایی که قبلا بهترین دیوپتر بودند، اکنون می توانند به چشم شما آسیب برسانند.
  2. بررسی تراز: گاهی اوقات چشم های پیچ خورده یا ضربدری می تواند عضلات چشم را تحت فشار قرار دهد. چشم پزشک می تواند به شما در تشخیص زودهنگام این مشکل کمک کند تا از آسیب بیشتر به چشم جلوگیری کنید.
  3. تنظیم تن چشم: رنگ چشم با افزایش سن تغییر می کند و یک لنز اصلاحی می تواند لک ها را پر کند.
  4. معاینه شبکیه چشم: رگ های خونی در شبکیه ممکن است نشانه دیابت باشد. معاینه چشم می تواند مشکلات سلامتی بیشتری را فراتر از بینایی نشان دهد.

اگر این دستورالعمل در مورد چگونگی بهبود سلامت چشم خود را مفید می‌دانید، لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

[button color=”transparent_credi” size=”medium” class = “custom_button” link=”https://www.credihealth.com/medical-assistance?utm_source=blog_acnetreat&utm_medium=bottom_button&utm_campaign=book_appointment” icon=”” target=”true”]درخواست پاسخ به تماس [/button]

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر