4
شهریور

چگونه پوست خود را زیبا نگه داریم


پوست زیبا
پوست زیبا

چگونه پوست خود را زیبا نگه داریم

پوست شما از بدن شما محافظت می کند ، اما این همه ماجرا نیست. این راهی است که شما به جهان نشان می دهید. سالم بودن منبع زیبایی است. انتخاب هایی که هر روز انجام می دهید بر ظاهر پوست شما تأثیر می گذارد. از این راهنمای بصری برای جوان نگه داشتن پوست خود ، سالم و بدون چین و چروک استفاده کنید.

  • اگر پوست خوبی می خواهید؟ مراقب رژیم غذایی خود باشید. خوردن بیشتر ویتامین C و خوردن چربی و کربوهیدرات کمتر با ظاهر بهتر پوست با افزایش سن ارتباط دارد. تغییر رژیم غذایی به ظاهر شما کمک می کند. به نظر می رسد غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند ماهی ، میوه ها و سبزیجات به محافظت از پوست کمک می کند. برخی از مطالعات نشان می دهد که شما از کربوهیدرات های پیچیده (مانند آجیل و ماکارونی) و پروتئین های سالم برای جلوگیری از التهاب استفاده می کنید. محصولات لبنی همچنین ممکن است با افزایش آکنه مرتبط باشند
  • کرم ضد پیری شما ممکن است حاوی ویتامین C یا E. باشد خوردن غذاهای غنی از این ویتامین ها ، علاوه بر مواد معدنی سلنیوم ، می تواند از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت کند. آنها حتی ممکن است علائم پیری مانند چین و چروک و تغییرات پوستی را برطرف کنند.
  • ورزش برای همه نواحی بدن از جمله بزرگترین پوست مفید است. ورزش گردش خون را بهبود می بخشد و به تغذیه پوست کمک می کند. جریان خون بهتر اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به ارمغان می آورد و می تواند به پوست شما در تولید کلاژن کمک کند ، که چین و چروک ها را از بین می برد. از تعریق ناامید نشوید ، ورزش چشمان شما را مسدود نمی کند. بلافاصله بعد از ورزش صورت خود را بشویید و کمربند را تعقیب نکنید ، زیرا می تواند تعریق را به دام بیندازد و پوست را تحریک کند.
  • شمع را برای چند شب بسوزانید و تأثیر آن را روی صورت خود مشاهده کنید. داشتن 7-8 ساعت خواب در شب بدن و پوست شما را در شرایط مطلوب نگه می دارد. اگر سالهاست صورت خود را روی بالش گذاشته اید و چروک خورده اید و پوست به بالش فشار می آورد ، نحوه خوابیدن نیز مهم است. خوابیدن روی شکم به کیسه های زیر چشم آسیب می رساند. راه حل چیست به پشت بخوابید.
  • 90 درصد زنان باردار دچار درد یا ترک پوستی هستند و ممکن است بعد از زایمان ناپدید شوند. مسح می تواند ظاهر علائم کشش را کمی بهبود بخشد. روغنهای تمیز کننده ویتامین A یا درمانهای لیزری نیز ممکن است کمک کنند ، اما نباید در دوران بارداری استفاده شود. آکنه یک مشکل پوستی شایع است که به دلیل وجود بیش از حد هورمون در بدن ایجاد می شود. بهترین راه برای جلوگیری از جوش این است که دوبار در روز صورت خود را بشویید و از مرطوب کننده بدون روغن استفاده کنید. قبل از استفاده از محصولات آکنه با پزشک خود مشورت کنید.
  • برخی از خانم ها در دوران بارداری یا هنگام مصرف قرص های ضد بارداری ، تیرگی (ملاسما) روی صورت خود ایجاد می کنند. افزایش ملانین ، عنصری که به پوست رنگ می دهد ، مسئول ایجاد این لکه های تیره است. ملاسما معمولاً بعد از زایمان یا هنگامی که مصرف قرص را قطع می کنید ناپدید می شود. با استفاده از کرم ضد آفتاب از تغییر رنگدانه جلوگیری کرده و از آفتاب خودداری کنید. ملاسما همچنین می تواند با لایه برداری شیمیایی یا تجویز موضعی هیدروکینون ، رتینوئیدها ، اسید آزلائیک ، نیاسینامید ، کوجیک اسید یا هیدروکسی اسید که لکه ها را تسکین می دهد درمان شود. اما جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید بسیار مهم است.
  • حدود 90 درصد آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید است. خطر ابتلا به سرطان پوست نیز با افزایش نور خورشید افزایش می یابد. با استفاده منظم از ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنید. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی اکسید روی ، دی اکسید تیتانیوم یا آووبنزون ​​هستند. کرم های ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر بهترین هستند. از کلاه بلند و آستین بلند استفاده کنید و از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر ، زمانی که ستون ها قوی ترین هستند ، از آفتاب اجتناب کنید.
  • با افزایش سن ، پوست شما تغییر می کند. بدن شما کلاژن کافی تولید نمی کند و الاستین ضعیف به پوست الاستین می دهد. همچنین ، جایگزینی سلول به سرعت انجام نمی شود. برای بهبود پیری پوست ، یک لایه برداری برای از بین بردن پوست مرده انجام دهید ، از صابونی استفاده کنید که خاصیت مرطوب کنندگی دارد و پوست را خشک نمی کند. از رتینوئیدها برای کاهش خطوط ریز استفاده کنید.
  • کافئین موجود در قهوه و چای کم آبی بدن را به دلیل خاصیت مدر بودن آن کاهش می دهد. بنابراین خوردن آنها می تواند پوست شما را خشک کند. اما مطالعات روی حیوانات نشان داده است که کافئین در صورت استفاده روی سطح پوست می تواند آسیب های ناشی از نور خورشید را کاهش داده و خطر ابتلا به برخی سرطان های پوست را کاهش دهد.
  • مصرف زیاد الکل به پوست و بدن شما آسیب می رساند. الکل یک ادرار آور است ؛ باعث کمبود آب می شود. که می تواند به خشکی پوست کمک کند. عروق خونی نیز گشاد می شوند. به همین دلیل است که افرادی که الکل مصرف می کنند ، اغلب قرمز هستند. با گذشت زمان ، این رگ های خونی می توانند دائماً آسیب ببینند و پوست قرمز شود. الکل ، به ویژه شراب قرمز نیز می تواند باعث روزاسه شود.
  • سیگار کشیدن برای پوست شما مضر است: بعد از آفتاب باعث ایجاد چین و چروک زودرس و خشک شدن پوست بعد از آفتاب می شود. در حقیقت ، زیر میکروسکوپ می توانید چین و چروک را در سیگاری های 20 ساله مشاهده کنید. سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در پوست و آسیب کلاژن می شود. کلاژن کمتر به معنی چین و چروک بیشتر است. و بله ، کوچک شدن لب اغلب می تواند باعث چین و چروک شود. شما نمی توانید آسیب را ترمیم کنید ، اما با ترک سیگار می توانید سیگار را ترک کنید.
  • هر روز پوست شما در معرض آلاینده هایی مانند دود سیگار ، دود خروجی خودرو یا هوای آلوده قرار می گیرد. با تمیز نگه داشتن پوست خود ، آن را تمیز نگه دارید. بسته به نیاز پوست شما می توانید صورت خود را با صابون ملایم بشویید یا شب ها با صابون و تونر ملایم آن را بمالید تا سلول های مرده از بین بروند و سپس از کرم رتینوئید و مرطوب کننده استفاده کنید. (افرادی که پوست چرب دارند هنوز به مرطوب کننده احتیاج دارند ، باید از محصولات غیر چرب استفاده کنند.)
  • هوای سرد و باد باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می شود و می تواند اگزما و روزاسه را بدتر کند. نه تنها هوای بیرون بلکه گرمای خشک داخل خانه نیز به پوست آسیب می رساند. با استفاده از مرطوب کننده در خانه ، نوشیدن مقدار زیادی آب و استفاده از مرطوب کننده در طول روز با هم کار کنید. وقتی بیرون می روید ، کرم ضد آفتاب بزنید.
  • اگر پوست سبز می خواهید ، از یک محصول ایمن استفاده کنید: از پوست استفاده کنید. (اما اکثر آنها آفتاب ندارند ، بنابراین در برابر نور خورشید محافظت نمی کنند.) حتماً از انواع صفحه های مقاوم در برابر آب و در صورت لزوم هر دو ساعت یا بیشتر استفاده کنید. به روز رسانی. و اگر پوست شما دائماً خشک است ، از مرطوب کننده بدون چربی برای جلوگیری از آکنه در هوای مرطوب استفاده کنید. پس از رفتن به استخر ، بدن خود را بشویید تا کلر از پوست شما خارج شود.