4
شهریور

کاهش رژیم بدون کربوهیدرات


تشخیص خطرات رژیم بدون کربوهیدرات

بدن انسان طوری طراحی شده است که از طریق مخلوطی متعادل و متعادل از غذاها کار کند. متأسفانه برخی رژیم ها سعی می کنند با حذف برخی از غذاها مانند کربوهیدرات ها وزن خود را کاهش دهند. رژیم غذایی کم کربوهیدرات برای بدن مفید نیست و می تواند باعث انواع بیماری ها شود که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است. کاهش رژیم بدون کربوهیدرات:

1- سنگ کلیه

سنگ کلیه هنگامی تشکیل می شود که اسید اوریک و اگزالات کلسیم کریستال هایی در کلیه ها منتشر کرده و به مرور زمان سنگ تشکیل می دهند. فقط فیبر قابل هضم موجود در کربوهیدراتها باعث کاهش جذب کلسیم ، کاهش میزان کلسیم در ادرار و جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه می شود. توصیه می شود حداقل 30 گرم فیبر در رژیم غذایی روزانه خود داشته باشید. این امر با رژیم کم کربن امکان پذیر نیست.

2- یبوست و عملکرد نامناسب روده

برای اینکه روده ما به درستی عمل کند ، بدن ما حداقل به 30 گرم فیبر در روز احتیاج دارد. فیبرها به دو دسته تقسیم می شوند: دسته اول ، فیبرهای محلول در آب و دسته دوم ، انواع نامحلول در آب. فیبر نامحلول نقش مهمی در تولید چربی و کاهش زمان هضم دارد. رژیم های کم کربوهیدرات دارای فیبر غیرقابل هضم هستند که خطر یبوست را افزایش می دهد و یبوست مکرر خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد. توصیه می شود در رژیم غذایی غلات ، لوبیا ، میوه ها ، سبزیجات و جو را که غنی از فیبرهای غیرقابل هضم و غیرقابل هضم هستند ، در رژیم غذایی خود بگنجانید. مصرف فیبر خطر ابتلا به یبوست ، علائم روده ، بواسیر و سرطان روده را کاهش می دهد.

3- کلسترول را افزایش می دهد

رژیم غذایی کم کربوهیدرات و فیبر کم خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد. این غذاها افراد را تشویق می کند تا مقدار زیادی پروتئین حیوانی بخورند که دارای کلسترول بالا و چربی اشباع است. افزایش مصرف این نوع غذا منجر به افزایش میزان کلسترول بد (LDL) می شود که خطر دیواره عروق خونی و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. فیبر که سرشار از کربوهیدرات است ، مقاومت عروقی را کاهش می دهد ، باریک و گشاد می شود و خطر ابتلا به قلب و سکته را کاهش می دهد. یک رژیم غذایی سالم حاوی 15-10٪ پروتئین ، 65-55٪ کربوهیدرات با فیبر و 35-25٪ چربی است.

4- پوکی استخوان

پوکی استخوان ، زمانی رخ می دهد که تراکم استخوان کاهش می یابد. به دلیل از دست دادن کلسیم در مدت زمان طولانی رخ می دهد. عوامل تغذیه ای زیادی باعث پوکی استخوان می شوند. در حالی که میزان پروتئین مصرفی در رژیم غذایی روزانه بسیار زیاد است. دفع کلسیم از طریق ادرار نیز افزایش می یابد. تحقیقات نشان داده است که اگر افراد به مدت طولانی از رژیم پروتئین با کربوهیدرات بالا استفاده کنند. خطر پوکی استخوان افزایش می یابد. واقعیت این است که کمبود منابع پروتئینی نیز باعث پوکی استخوان می شود. و به همین دلیل است که یک رژیم غذایی سالم باید شامل رژیم غذایی متعادل در همه گروه های غذایی باشد.

کاهش رژیم غذایی بدون کربوهیدرات رژیم درمانی اصفهان

از دست دادن توده عضلانی و کاهش متابولیسم

هر غذایی که بتواند کالری مورد نیاز بدن را در دراز مدت تخلیه کند. منجر به کاهش متابولیسم و ​​از دست دادن توده عضلانی می شود. از دست دادن عضلات مهمترین علت کاهش وزن است. اگر سعی کنیم در مدت زمان کوتاهی وزن خود را کاهش دهیم ، ماهیچه های ما کوچک می شوند. رژیم هایی که نوید کاهش وزن زیادی در مدت زمان کوتاه را می دهند ، تأثیر مشابهی دارند.

6- کمی ورزش کنید

کربوهیدراتها منبع اصلی انرژی بدن هستند. آنها منبع تغذیه برای ماهیچه ها و مغز هستند. خوردن رژیم کم کربوهیدرات گلیکوژن کمی در ماهیچه ها و کبد تولید می کند که باعث کاهش عملکرد ماهیچه ها و ضعف و خستگی می شود. ATP منبع اصلی انرژی برای ماهیچه ها است. وقتی ماهیچه ای حرکت می کند ، یک مکانیسم شیمیایی ATP را تجزیه می کند تا انرژی را از آن آزاد کند. فقط مقدار کمی ATP در هر عضله برای چند انقباض و گسترش ذخیره می شود. و ماهیچه ها به ماهیچه بیشتری نیاز دارند. کربوهیدراتها منبع ATP هستند و بدون آنها از اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه استفاده می شود.

این منابع چندان م effectiveثر نیستند و به همین دلیل احساس خستگی می کنید. و نمی توانید ورزش کنید و فعالیت بدنی کافی برای کاهش وزن داشته باشید. کربوهیدرات هایی که فیبر بالایی دارند و به آرامی میزان قند را افزایش می دهند. آنها منبع قدرت خوبی هستند. این به شما قدرت مورد نیاز برای استفاده را می دهد.
بنابراین ، رژیم کاهش وزن بر اساس رژیم کم کربوهیدرات است. آنها به دلیل کمبود انرژی برای عضلات و مغز و احساس ضعف و خستگی در نتیجه ناتوانی در ورزش ، غیرقابل قبول هستند و گزینه مناسبی برای کاهش وزن نیستند. رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن رژیمی است که برای همه گروه های غذایی مناسب باشد و فرد احساس ضعف ، خستگی یا گرسنگی نکند.


دکتر. رضا اطمینانانی

آشپز اصفهانی


دکتر. رضا اطمینانانی می تواند با ارائه یک رویکرد اساسی در مورد رژیم غذایی و کمیت و نحوه غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر کلیک کنید. رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه در اصفهان.


فهرست:

خوردن نارگیل و چربی زیاد

خوردن بیش از حد گوشت قرمز ممنوع است

راهکارهای کنترل گرسنگی

راهنمای خرید شیر

منبع آنتی اکسیدان ها

رابطه رژیم غذایی و خلق و خو