گزینه های مختلف درمانی برای اضطراب – وبلاگ Credihealth


خواه از افکار مزاحم، حملات پانیک یا فوبیا رنج می برید، مهم این است که راهی برای درمان اضطراب خود بیابید. گزینه های درمانی موجود برای سلامت روان می تواند به شما در مدیریت اختلال اضطراب و بهبود کیفیت زندگی کمک کند. اگر ایده مراجعه به یک درمانگر یا روانپزشک ترسناک است، راه های دیگری وجود دارد که ممکن است برای درمان مشکل شما جذاب تر باشد. در این پست به گزینه های مختلف برای درمان اضطراب می پردازیم.

به جادوگر مراجعه کنید

رایج ترین درمان برای اضطراب، درمان است. درمان شامل جلسات هفتگی (یا گاهی اوقات بیشتر) با یک درمانگر است که به شما کمک می کند اضطراب خود را درک کنید و مکانیسم های مقابله ای را توسعه دهید. نشان داده شده است که این درمان یک درمان موثر برای اختلالات اضطرابی است و می تواند به شما کمک کند تا در مسیر بهبودی پیش بروید. درمان هایی که شما و درمانگرتان با هم انجام می دهید بسته به شرایط و شدت شما متفاوت است، اما در اینجا چند مورد وجود دارد:

درمان شناختی رفتاری (CBT) نشان داده شده است که در درمان انواع اختلالات سلامت روان از جمله اضطراب موثر است. در طول CBT، درمانگر به شما کمک می کند تا افکار و رفتارهای منفی خود را که ممکن است به اضطراب شما کمک می کند، شناسایی و تغییر دهید. اگر از صحبت کردن درباره افکار و احساسات خود با یک درمانگر احساس راحتی نمی کنید، اشکال دیگری از CBT وجود دارد که می توانید امتحان کنید، مانند درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی (MBCT) یا رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT).

درمان روان پویشی نوع دیگری از درمان است که می تواند در درمان اضطراب مفید باشد. این نوع درمان بر رابطه بین افکار، احساسات و رفتارهای شما تمرکز دارد. در طول درمان روان پویشی، زمان بیشتری را صرف صحبت در مورد گذشته خود می کنید تا در حال حاضر، که ممکن است به شما در شناسایی ریشه های برخی از مسائل اضطرابی که اکنون با آن دست و پنجه نرم می کنید کمک کند.

دارو را مصرف کنید

دارو درمانی یکی دیگر از گزینه های درمانی رایج برای اختلالات اضطرابی است. داروهای ضد افسردگی اغلب برای افراد مبتلا به اضطراب تجویز می شوند و می توانند به کاهش علائم کمک کنند. بنزودیازپین ها نوعی دارویی هستند که معمولا برای اختلالات اضطرابی تجویز می شوند و با آرام کردن مغز و اعصاب عمل می کنند. در حالی که بنزودیازپین ها می توانند در کوتاه مدت موثر باشند، مهم است که توجه داشته باشید که آنها می توانند اعتیادآور باشند و فقط باید طبق دستور پزشک مصرف شوند.

یک درمان جایگزین را امتحان کنید

اگر علاقه ای به درمان یا دارو ندارید، گزینه های دیگری وجود دارد که ممکن است برای شما مناسب تر باشد. برخی از افراد از طریق درمان های جایگزین مانند یوگا، مدیتیشن و رایحه درمانی از اضطراب رهایی پیدا می کنند. برخی دیگر متوجه می شوند که برای کاهش اضطراب خود باید سبک زندگی خود را تغییر دهند. این ممکن است به معنای ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی، ورزش بیشتر یا کاهش استرس در زندگی باشد.

چک در توانبخشی

باور کنید یا نه، مراکز درمانی وجود دارند که در زمینه اختلالات اضطرابی تخصص دارند. اگر متوجه شدید که اضطراب شما بر هر بخش از زندگی شما تأثیر می گذارد، توانبخشی اضطراب ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. درمان در مرکز توانبخشی می تواند شامل درمان، داروها و درمان های جایگزین مانند یوگا یا مدیتیشن باشد.

گزینه های درمانی مختلفی برای اضطراب وجود دارد و بهترین گزینه برای شما به نیازهای فردی شما بستگی دارد. مهم نیست که کدام گزینه درمانی را انتخاب می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که پیدا کردن گزینه مناسب ممکن است کمی طول بکشد. از کمک گرفتن از پزشک خود یا بررسی گزینه های دیگر نترسید تا زمانی که چیزی موثر پیدا کنید. اضطراب می تواند یک وضعیت ناتوان کننده باشد، اما لازم نیست زندگی شما را کنترل کند.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و اظهارات در این نشریات صرفاً مربوط به نویسندگان و مشارکت کنندگان است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. برای انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر