یک تمرین آرام برای یک زندگی آرام – بلاگ Credihealth


استرس بسیار رایج است. خواه از طرف رئیستان باشد که سر شما فریاد می زند، انبوه قبض های پرداخت نشده شما، یا چیزهایی که از پیمایش در جدول زمانی رسانه های اجتماعی خود می بینید، استرس می تواند همه جا باشد. ناراحت نباش استرس ممکن است اجتناب ناپذیر باشد اما قابل کنترل است. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای مبارزه با استرس یا مدیریت بهتر آن تلاش کنید. یوگای عملی یکی از آنهاست. در این پست وبلاگ، دریابید که چگونه یوگا می تواند نحوه برخورد شما با مدیریت استرس را تغییر دهد.

چرا وقتی استرس دارم باید یوگا تمرین کنم؟

برای چندین سال، یوگا به یک تمرین محبوب تبدیل شده است. این یک نوع تمرین مراقبه است که در آن شما کشش می دهید و راه خود را برای سلامتی و تندرستی نفس می دهید. ماهیت یوگا حول بهبود کیفیت کلی زندگی ما با درگیر کردن بخش‌های خاصی از بدن ما می‌چرخد. این باعث می شود جای تعجب نباشد که یکی از فواید قابل توجه یوگا کاهش استرس و اضطراب است.
مطالعات نشان داده اند که انجام منظم یوگا به کاهش استرس و افزایش بهره وری کمک می کند. به غیر از فواید فیزیکی که به ارمغان می آورد، اضافه کردن یوگا به سبک زندگی شما نیز می تواند به طور قابل توجهی خلق و خوی شما را بهبود بخشد و به شما امکان می دهد دیدگاه مثبت تری نسبت به زندگی نشان دهید. همچنین به ما اهمیت توجه و شفقت به خود را می آموزد.

یوگا چگونه استرس و اضطراب را کاهش می دهد؟

تمرین یوگا به ما این امکان را می دهد که در آرامش جسمی و ذهنی غوطه ور شویم. انجام حرکات یوگا به ما این امکان را می دهد که تنش را رها کنیم، انعطاف پذیری را افزایش دهیم و درد را تسکین دهیم. اما به غیر از آن، این وضعیت ها همچنین باعث ترشح اندورفین می شود، هورمون هایی که به مدیریت استرس کمک می کنند. یوگا همچنین راه را برای تمرین کنترل افکار و احساساتمان هموار می کند. از آنجایی که ما با درون خود ارتباط برقرار می کنیم و ذهن آگاهی را توسعه می دهیم، رها کردن خشم، تحریک پذیری یا سایر اشکال احساسات منفی برای ما آسان تر می شود. این به نوبه خود به ما کمک می کند تا سطح استرس خود را بهتر از همیشه مدیریت کنیم.

آشنایی با یوگا و اجزای اصلی آن

دلایل زیادی وجود دارد که چرا یوگا یک فعالیت بدنی تأثیرگذار و قدرتمند است. اولاً، سبک ها و تغییرات زیادی دارد. انواع شدید یوگا مانند وینیاسا و بیکرام وجود دارد در حالی که توالی ها و حرکات ملایم تری را می توان در سبک های یوگا مانند هاتا و یوگای ترمیمی یافت. سبک یوگای که انتخاب می کنید بستگی به این دارد که چه چیزی با نیازهای شما مطابقت دارد و بهترین سلیقه را دارد.

دوم، یوگا یک نوع تمرین بسیار فراگیر است. تطبیق پذیری آن چیزی است که به افراد در هر سن، شکل و اندازه اجازه می دهد در آن شرکت کنند. حتی یک کلاس یوگا به زنان باردار اختصاص داده شده است تا بدن آنها را برای زایمان آماده کند. برخی از استودیوهای یوگا یوگای قبل از تولد را برای مادران باردار ارائه می دهند.

در نهایت، یوگا یک تغییر کلی زندگی است. این ثابت می کند که فقط برای تناسب اندام و سلامت نیازی به انجام تمرینات شدید و طاقت فرسا ندارید. یوگا به شما این امکان را می دهد که سلامت کلی خود را بدون هیچ فشاری بهبود بخشید. شما با سرعت خود یاد می گیرید و پیشرفت می کنید. این همان چیزی است که آن را به یک کمک عالی برای تسکین و مدیریت استرس تبدیل می کند.
در اینجا اجزای اصلی یوگا وجود دارد که تقریباً در هر نوع کلاس یوگا یافت می شود (که در کاهش استرس نیز بسیار مهم هستند):

  • ژست می گیرد: به مجموعه حرکاتی اطلاق می شود که برای بهبود قدرت و انعطاف پذیری فرموله شده اند. آنها می توانند از ابتدایی تا دشوار متغیر باشند.
  • نفس کشیدن: تکنیک‌های تنفس در یوگا بسیار مهم هستند، زیرا آنها به تکیه‌گاهی تبدیل می‌شوند که در نگه‌داشتن ژست‌ها و همچنین حرکت از یک وضعیت به وضعیت دیگر نیاز دارید. یادگیری نحوه کنترل تنفس همچنین به شما می آموزد که بدن و ذهن خود را کنترل کنید.
  • مدیتیشن و آرامش: مدیتیشن به شما این امکان را می دهد که در آرامش و آرامش کامل غرق شوید. هرچه آرامش بیشتری داشته باشید، بهتر می‌توانید از تمام وجودتان آگاه شوید.

فواید یوگا چیست؟

یوگا به طور بالقوه یکی از تمرینات در جهان است که بیشترین فواید را دارد. به غیر از کاهش استرس و اضطراب، یوگا فواید سلامتی دیگری نیز دارد از جمله بهبود تناسب اندام و مدیریت بیماری های مزمن. اگر ثبات مشکل شماست، یوگا ممکن است به شما انگیزه دهد تا زندگی سالم و فعالی داشته باشید.

آیا برای کنترل و کاهش استرس با یوگا آماده هستید؟

با یوگا، می توانید کیفیت زندگی بهتری را تجربه کنید. حالت ها، تنفس و مدیتیشن اجزای ویژه شما برای یک ابزار بسیار موثرتر مدیریت استرس هستند. اکنون، لازم نیست نگران افزایش فشار خون خود باشید یا به دلیل تنش غیرقابل تحمل در ذهن و بدن خود به شدت فشار بیاورید.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه های درمان از مراکز مختلف و به روز رسانی های پزشکی به موقع کمک بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر