یک رویکرد سالم برای کاهش وزن چیست؟

تغییر روش کاهش وزن می تواند به شما کمک کند در دراز مدت موفق تر باشید. بیشتر مردم فقط روی هدف کلی خود برای کاهش وزن تمرکز می کنند. با این حال، تعیین اهداف برای ایجاد تغییرات در سبک زندگی شما می تواند بسیار موثرتر باشد. اهدافی که باید در نظر بگیرید عبارتند از: پیروی از یک برنامه غذایی سالم، تماشای اندازه وعده های غذایی، کاهش مدت زمانی که در حالت نشسته صرف می کنید، افزایش فعالیت بدنی، کاهش استرس و خواب کافی.

برای حفظ وزن ثابت، انرژی دریافتی شما (کیلوژول) باید برابر با انرژی مصرفی شما باشد. اگر بیشتر از انرژی مصرفی خود استفاده کنید، وزن کم خواهید کرد. از سوی دیگر، اگر بیشتر از آنچه مصرف می کنید غذا بخورید، اضافه وزن خواهید داشت. پاسخ معقول به از دست دادن چربی اضافی بدن، ایجاد تغییرات کوچک سالم در عادات غذایی و ورزشی است.

ترکیبی از خوردن کالری کمتر و فعالیت بدنی بیشتر بهترین رویکرد است. این می تواند به کاهش چربی هایی که در اطراف وسط خود حمل می کنید کمک کند و قدرت و تناسب قلب و ریه های شما را افزایش دهد. در ابتدا، برنامه ریزی کنید که حدود ۵-۱۰ درصد از وزن بدن خود را کاهش دهید. (به عنوان مثال، اگر وزن شما ۲۵۰ پوند است، این عدد را در ۰.۱۰ = ۲۵ پوند = ۱۰٪ ضرب کنید. این مقدار می تواند تفاوت زیادی در سلامت شما ایجاد کند. در صورت نیاز می توانید به از دست دادن بیشتر ادامه دهید.

افراد با سرعت های مختلف وزن کم می کنند. مهم است که انتظارات خود را واقع بینانه نگه دارید. هدف کاهش وزن یک تا دو پوند در هفته برای یک دوره شش ماهه است (بسته به میزان وزنی که باید کاهش دهید). تسلیم نشو به ویژه زنان در کاهش بیش از یک پوند در هفته مشکل دارند. برای کاهش وزن یک پوند در هفته، باید ۳۵۰۰ کالری کمتر در هفته مصرف کنید یا این مقدار کالری را با ورزش بسوزانید. یک متخصص تغذیه می تواند به ایجاد یک برنامه برای شما کمک کند و راه هایی برای حذف ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری در روز پیدا کند.

یک رویکرد سالم برای کاهش وزن شامل برخی یا همه رویکردهای زیر است:

۱) تغذیه خوب

۲) رژیم غذایی یا برنامه های کاهش وزن،

۳) ورزش و حرکت،

۴) مکمل ها و گیاهان،

۵) بررسی داروها،

۶) درمان ذهن و بدن،

۷) خواب کافی

و ۸) طب سوزنی و هیپنوتیزم.

تحقیقات اخیر نشان داده است که رژیم کم کربوهیدرات می تواند وزن بدن و برخی از عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد، اما تبعیت متفاوت ممکن است در این اثرات نقش داشته باشد. معنای “کم کربوهیدرات” از رژیم غذایی به رژیم دیگر متفاوت است. برخی از رژیم‌ها محدودیت شدید تمام کربوهیدرات‌ها را توصیه می‌کنند، در حالی که برخی دیگر صرفاً کربوهیدرات‌ها را به غلات کامل محدود می‌کنند. معنای “کم کربوهیدرات” واقعاً به رژیم غذایی و نحوه پیروی از آن بستگی دارد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر