یک مجموعه دانش آموزی برای جذب و حفظ معلمان و دانش آموزان با استعداد


دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ – ۰۸:۰۱

احمدی محمدرضا

تهران (پانا) – عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جامعه دانش آموزی باید معلمان مستعد و دانش آموزان استثنایی را جذب کند و بتواند این استعدادها را حفظ کند.

محمدرضا احمدی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت آموزش و پرورش کشف استعداد دانش آموزان ضعیف است، این افراد فرصت، منابع و منابعی ندارند، اگر فرصت برای دانش آموزانی فراهم شود که دانش آموزان بی بضاعت هستند. فقیر آنجا خواهند بود. کسی که در میان نخبگان کشور به شمار می‌رود.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: اگر استعدادها را کشف نکنیم و از آنها حمایت نکنیم کشورهای توسعه یافته از این استعدادها حمایت خواهند کرد و این حمایت باعث مهاجرت استعدادها می شود اما اگر دولت و آموزش و پرورش بتوانند شناسایی و حمایت کنند. استعدادها سرمایه گذاری روی آنها باعث پیشرفت و توسعه کشور خواهد شد.»

وی گفت: معلمان باید برای تعامل با دانش آموزان مستعد تربیت شوند. باید این دانش آموزان را مشخص کرد و روی آنها سرمایه گذاری کرد. ما استعدادهای خدادادی در زمینه هایی داریم که نیازمند خردمندان است».

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: علاوه بر استعدادیابی، حفظ و مدیریت خوب استعدادها مهم است. شاید برای دانش آموزان تیزهوش اتاقی در مکان بهتر یا معلمان خاصی در نظر گرفته شود.

احمدی در پایان گفت: مجموعه دانش آموزی باید معلمان مستعد و دانش آموزان خاص را جذب کند و بتواند این استعدادها را حفظ کند.