۱۳ شایع ترین بیماری و شرایط مرتبط با سن – وبلاگ Credihealth


پیر شدن برای همه سخت است. شما همان مقدار انرژی ندارید، نمی توانید به یاد بیاورید که کلیدهای خود را کجا گذاشته اید، و ممکن است مانند گذشته به نظر نرسید. می توان گفت اینها چیزهایی است که به ما شخصیت می بخشد.

اما ما همچنین می‌توانیم تحت تأثیر بیماری‌ها و شرایط قرار بگیریم، و در حالی که بیشتر آن‌ها قابل درمان هستند، برخی از آنها هستند که باید یاد بگیریم با افزایش سن زندگی کنیم. دانستن این مشکلات رایج سلامتی و اینکه چه کاری می توانید برای جلوگیری از آنها انجام دهید، مهم است.

  1. پوکی استخوان

پوکی استخوان یک بیماری شایع مرتبط با افزایش سن است که باعث نازک شدن و شکننده شدن استخوان ها و در نتیجه افزایش خطر شکستگی می شود. در واقع، سالانه حدود ۱ میلیون نفر در ایالات متحده از شکستگی استخوان مرتبط با پوکی استخوان رنج می برند.

یکی از راه های پیشگیری از پوکی استخوان افزایش مصرف کلسیم و ویتامین D و ورزش است. انجام فعالیت هایی که شامل ورزش های تحمل وزن است، مانند پیاده روی، دویدن یا رقصیدن، به قوی نگه داشتن استخوان ها کمک می کند. همچنین، مطمئن شوید رژیم غذایی سالم داشته باشید این شامل غذاهای غنی از کلسیم و ویتامین D مانند شیر و ماست است.

  1. از دست دادن شنوایی

کم شنوایی در افراد بالای ۶۵ سال شایع تر است و تخمین زده می شود که یک سوم افراد بین ۶۰ تا ۶۹ سال درجاتی از کم شنوایی دارند.

برای جلوگیری از کم شنوایی، مهم است که از گوش خود در برابر صداهای بلند محافظت کنید. از استفاده از هدفون با صدای بلند خودداری کنید و برای رویدادهای با صدای بلند، مانند کنسرت های راک، حتما از گوش گیر استفاده کنید. همچنین سیگار نکشید و حتما داروهای خود را طبق دستور مصرف کنید.

اما اگر کم شنوایی دارید، نگران نباشید. سمعک هایی وجود دارند که می توانند کمک کنند. استفاده از سمعک به بسیاری از افراد و بسیاری از افراد برای مقابله با کم شنوایی کمک کرده است بهترین سمعک طراحی شده تا کوچک و محتاطانه باشد.

  1. از دست دادن حافظه

از دست دادن حافظه می تواند ترسناک باشد، اما می توان آن را درمان و مدیریت کرد. مطمئن شوید که ذهن خود را با خواندن، انجام جدول کلمات متقاطع و بازی هایی که شامل به خاطر سپردن کلمات است، فعال نگه دارید.

همچنین حتماً غذای سالم بخورید و به طور منظم ورزش کنید. یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه ها و سبزیجات به عملکرد خوب مغز کمک می کند. علاوه بر این، تمرینات به مغز شما کمک می کند تا بهتر کار کند.

  1. شکستگی های لگن

شکستگی لگن یک بیماری شایع مرتبط با افزایش سن است که در آن یکی از استخوان های لگن می شکند. بیشتر شکستگی ها در افراد بالای ۶۵ سال رخ می دهد.

بهترین راه برای جلوگیری از شکستگی لگن، شرکت منظم در تمرینات تحمل وزن و همچنین انجام یک برنامه ورزشی معمول است. ورزش هایی مانند اسکات، لانژ و ددلیفت برای تقویت استخوان ها و ماهیچه های ساق پا و لگن مفید هستند و در نتیجه خطر شکستگی را کاهش می دهند.

  1. بیماری آلزایمر

بیماری آلزایمر یک اختلال شایع مغزی است که بسیاری از افراد بالای ۶۵ سال را درگیر می‌کند. این بیماری به مغز آسیب می‌رساند و از عملکرد طبیعی آن جلوگیری می‌کند.

تنها راه پیشگیری از بیماری آلزایمر، داشتن یک سبک زندگی سالم، شامل تغذیه سالم، ورزش و فعال ماندن ذهنی است. همچنین، انجام معاینات منظم برای تشخیص زودهنگام بسیار مهم است.

  1. فشار خون بالا

فشار خون بالا یک بیماری شایع مرتبط با افزایش سن است که از هر سه بزرگسال بالای ۶۵ سال یک نفر را مبتلا می کند. یکی از راه های جلوگیری از فشار خون بالا این است که فشار خون خود را در محدوده سالم نگه دارید.

اگر فشار خون بالا دارید، داروها و درمان هایی وجود دارد که می تواند به شما در کنترل فشار خون کمک کند.

  1. دیابتی

دیابت یک بیماری شایع مرتبط با سن است که بسیاری از افراد بالای ۶۵ سال را تحت تاثیر قرار می دهد.

یکی از راه های پیشگیری از دیابت، خوردن غذای سالم و ورزش منظم است. رژیم غذایی سرشار از میوه ها، سبزیجات، گوشت بدون چربی و ماهی به شما کمک می کند وزن خود را پایین نگه دارید که برای کنترل دیابت مفید است. همچنین، ورزش به کنترل سطح قند خون کمک می کند.

  1. آرتروز

آرتریت یک بیماری شایع مرتبط با افزایش سن است که باعث التهاب و درد مفاصل می شود. این بیماری در افراد بالای ۶۵ سال شایع تر است و تقریباً همه را درگیر می کند نیمی از افراد بالای ۶۵ سال.

یکی از راه‌های پیشگیری از آرتروز، ورزش منظم و انجام فعالیت‌هایی است که شامل ورزش‌های تحمل وزن، مانند پیاده‌روی، دویدن و رقصیدن است. همچنین مطمئن شوید که عضلات و مفاصل خود را به طور منظم کشش دهید.

  1. چاقی

چاقی یک بیماری شایع مرتبط با سن است که بسیاری از افراد بالای ۶۵ سال را مبتلا می کند. تخمین زده می شود که از هر سه بزرگسال بالای ۶۵ سال یک نفر چاق است.

پیشگیری از چاقی به سادگی تغذیه سالم و فعال بودن است. خوردن یک رژیم غذایی سالم که بر میوه ها، سبزیجات، گوشت بدون چربی و ماهی تمرکز دارد به شما کمک می کند از افزایش وزن جلوگیری کنید. همچنین ورزش منظم به شما کمک می کند وزن خود را کنترل کنید.

  1. بیماری روانی

زوال عقل یک بیماری شایع مرتبط با افزایش سن است که بسیاری از افراد بالای ۶۵ سال را تحت تاثیر قرار می دهد. تخمین زده می شود که از هر سه بزرگسال بالای ۶۵ سال، یک نفر دچار زوال عقل است.

انواع مختلفی از زوال عقل وجود دارد، اما مهم است بدانید که می توان با تغذیه سالم، فعال و فعال ماندن از زوال عقل پیشگیری کرد.

  1. بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون یک بیماری شایع مرتبط با سن است که بسیاری از افراد بالای ۶۵ سال را درگیر می کند. تخمین زده می شود که از هر ۱۰ نفر بالای ۶۵ سال یک نفر به بیماری پارکینسون مبتلا باشد.

یکی از راه های پیشگیری از بیماری پارکینسون، خوردن غذای سالم و ورزش منظم است. همچنین، مطمئن شوید که ذهن خود را با انجام بازی، خواندن و انجام جدول کلمات متقاطع فعال نگه دارید.

  1. در ستون فقرات

پوکی استخوان یک بیماری شایع مرتبط با سن است که بسیاری از افراد بالای ۶۵ سال را تحت تاثیر قرار می دهد. تخمین زده می شود که از هر سه بزرگسال بالای ۶۵ سال یک نفر از پوکی استخوان رنج می برد.

برای جلوگیری از پوکی استخوان، ورزش منظم و انجام ورزش های تحمل وزن مهم است. همچنین، سفت کردن ماهیچه‌ها و مفاصل برای حفظ شکل آنها مهم است.

  1. حمله قلبی

حملات قلبی می تواند ترسناک باشد، اما در افراد بالای ۶۵ سال شایع است. تخمین زده می شود که از هر چهار نفر بالای ۶۵ سال یک نفر به این بیماری مبتلا می شود حمله قلبی.

حملات قلبی ناشی از گرفتگی عروق است، بنابراین خوردن غذای سالم و ورزش منظم ضروری است. رژیم غذایی سرشار از میوه ها، سبزیجات، گوشت بدون چربی، ماهی و آجیل به پاکسازی شریان ها از پلاک کمک می کند. همچنین، ورزش به سالم نگه داشتن عروق کمک می کند.

نتیجه گیری،

با افزایش سن، بدن شما دچار تغییرات زیادی می شود.

با این حال، این تغییرات اجتناب ناپذیر نیستند. شما می توانید به پیشگیری و مدیریت بسیاری از بیماری ها و شرایط رایج مرتبط با سن کمک کنید. مراقب سلامتی خود باشید، به یاد داشته باشید که فعال بمانید و غذای سالم بخورید.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و اظهارات در این نشریات صرفاً مربوط به نویسندگان و همکاران است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. برای انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر