۳ تغییر ساده در سبک زندگی برای کمک به کاهش وزن

گرفتن یک رژیم غذایی فوق العاده سخت یا گذراندن هر لحظه بیداری در باشگاه تنها راه کاهش وزن است. با این حال، چه فایده ای دارد که این همه کار سخت را تحمل کنید، وقتی در پایان مبارزه در نهایت تمام پوندهایی را که از دست داده اید به دست می آورید یا حتی بدتر از آن، بیشتر از وزنی که از دست داده اید اضافه می کنید. شبیه یک کابوس به نظر می رسد، اینطور نیست؟ کار سخت برای مدت کوتاهی نتیجه می دهد و سپس نتایج در کمترین زمان معکوس می شود.

برای اطمینان از اینکه ثمره کار سخت خود را به ارمغان می آورید، نیازی نیست همیشه راه سختی را طی کنید، می توانید راه حل های آسان را انتخاب کنید و همچنان در تناسب اندام باشید. در واقع این امکان وجود دارد که با تغییرات کوچک در سبک زندگی، وزن کم کنید. وقت آن است که اسطوره را بشکنیم.

بدیهی است که آن رژیم‌های معمولی فراوان در خارج از کشور به کاهش وزن سریع کمک می‌کنند، با این حال، این رژیم‌ها و ورزش‌ها باعث می‌شوند شما احساس گرسنگی و محرومیت کنید.

برای کاهش وزن برای یک بار و برای همیشه، بهتر است این کار را به آرامی انجام دهید تا سریع. (آهسته و پیوسته برنده مسابقه است، یادتان هست؟)

کارشناسان همچنین ادعا کرده‌اند که می‌توانید بدون «رژیم غذایی» وزن خود را کاهش دهید. نکته کلیدی، تغییرات ساده در سبک زندگی شماست.

تغییرات ساده سبک زندگی برای کاهش وزن ساده ترین تغییراتی است که یک بار در زندگی آنها برای کاهش وزن ایجاد می شود.

بنابراین در اینجا برنامه ای وجود دارد که خطوط کلی آن اشتهای شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، باعث کاهش وزن (بدون گرسنگی) و بهبود سلامت متابولیک شما می شود.

۱. قند و نشاسته را کاهش دهید – این مهمترین مرحله است – کاهش مصرف شکر و نشاسته (کربوهیدرات). پس از انجام این کار، سطح گرسنگی کاهش می یابد و در نتیجه کالری کمتری دریافت می کنید. بنابراین، بدن شما به جای سوزاندن کربوهیدرات برای انرژی، شروع به تغذیه از چربی های ذخیره شده می کند. همچنین سطح انسولین را کاهش می دهد که باعث می شود کلیه های شما سدیم و آب اضافی را از بدن شما دفع کنند. این باعث کاهش بیشتر نفخ و وزن غیر ضروری آب می شود.

۲. پروتئین، چربی و سبزیجات بخورید – هر وعده غذایی که مصرف می کنید باید یک منبع پروتئین، یک منبع چربی و سبزیجات (کم کربوهیدرات) باشد. بهترین منابع پروتئین گوشت، ماهی و غذاهای دریایی و تخم مرغ است. ثابت شده است که رژیم های غذایی پر پروتئین میل و افکار وسواسی را با غذا کاهش می دهد و در نتیجه میل به خوردن میان وعده در اواخر شب را به نصف کاهش می دهد. در مورد اینکه بشقاب خود را با سبزیجات کم کربوهیدرات پر کنید، فکر دیگری نکنید. رژیم غذایی مبتنی بر گوشت و سبزیجات حاوی تمام فیبرها، مواد معدنی و ویتامین ها است که شما را سالم نگه می دارد. منبع چربی شما می تواند از روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو و کره باشد. اگر به طور همزمان کم کربوهیدرات و کم چربی را امتحان کنید، رژیم غذایی به شکست منجر می شود.

۳. وزنه ها را ۳ بار در هفته بلند کنید – برای کاهش وزن نیازی به ورزش ندارید، اما توصیه می شود. بهترین گزینه این است که ۳ بار در هفته یا حداکثر ۴ بار به باشگاه بروید. تنها کاری که باید انجام دهید گرم کردن بدن و بلند کردن وزنه است. هنگامی که وزنه می زنید، کالری می سوزانید و همچنین از کاهش متابولیسم خود جلوگیری می کنید، که یکی از عوارض جانبی رایج کاهش وزن است. اگر وزنه برداری از جدول خارج است، همیشه می توانید تمرینات هوازی مانند پیاده روی، آهسته دویدن، دویدن، دوچرخه سواری یا شنا را نیز انجام دهید.

علاوه بر این، تغییرات در رژیم غذایی شما، چند نکته برای تغییر سبک زندگی برای کاهش وزن وجود دارد. این نکات بیشتر به عنوان یک کاتالیزور در کاهش وزن شما عمل می کنند.

۱. نیم ساعت قبل از غذا آب بنوشید.

۲. قهوه یا چای بنوشید.

۳. غذای خود را به آرامی بخورید.

۴. هر روز خود را وزن کنید.

۵. شب راحت بخوابید. هر شب (بسیار مهم)

۶. مراحل بیشتری را به روال خود اضافه کنید. (۱۰۰۰۰ قدم در روز پیاده روی کنید)

۷. هر روز صبحانه بخورید.

۸. در شب آشپزخانه را ببندید. (شما نمی خواهید خودتان را در میان وعده های بیهوده یا غذای آخر شب قرار دهید)

۹. آب ۲۴ ساعته.

۱۰. در حین غذا خوردن از انجام هر کار دیگری خودداری کنید.

نتیجه

وقتی سطح کربوهیدرات و انسولین خود را کاهش می دهید، محیط هورمونی را تغییر می دهید و مغز و بدن خود را با تغییرات جدید سازگار می کنید. این امر منجر به کاهش اشتها و گرسنگی می شود و در نتیجه دلیل شکست اکثر افراد با روش های معمول کاهش وزن را از بین می برد. ثابت شده است که این روش ها به شما کمک می کند تا ۲ تا ۳ برابر وزن کم کنید، به عنوان یک رژیم غذایی معمولی کم چربی و با کالری محدود.

همچنین توصیه می شود چای سبز را در لیست تغییرات سبک زندگی خود برای کاهش وزن اضافه کنید. ثابت شده است که چای سبز به دلیل ترکیبات مغذی و آنتی اکسیدانی غنی با چندین فواید سلامتی از جمله کاهش وزن مرتبط است. با کمک به متابولیسم بدن برای کارآمدتر شدن برای کاهش وزن مفید است. برای کاهش وزن، ۲ تا ۳ فنجان چای سبز در روز کافی است. این روش ها را امتحان کنید و مطمئنا به اهداف بدن خود خواهید رسید.

موفق باشید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر