۳ راه ساده و علمی برای کاهش وزن

اگر می خواهید مقدار زیادی چربی اضافی را از دست بدهید، می توانید راه های زیادی را امتحان کنید. با این حال، مشکل این است که بسیاری از راه ها شما را ناراضی و گرسنه می کنند. سه روش ساده ای که در این مقاله قصد داریم در مورد آنها صحبت کنیم به شما کمک می کند اشتهای خود را کاهش دهید، وزن خود را کاهش دهید و سلامت متابولیک خود را بهبود بخشید. بخوان تا بیشتر بدانی.

۱. مصرف قند و نشاسته را کاهش می دهد

اول از همه، کاری که باید انجام دهید این است که مصرف قند و نشاسته را کاهش دهید. این به شما کمک می کند گرسنگی خود را مهار کنید و کالری زیادی نخواهید داشت. در این صورت بدن شما برای تولید انرژی به جای کربوهیدرات، چربی می سوزاند.

یکی دیگر از مزایای عالی کاهش مصرف کربوهیدرات این است که به شما کمک می کند سطح انسولین خود را کاهش دهید. و این به کلیه های شما کمک می کند تا از شر آب و سدیم اضافی خلاص شوند که نفخ و افزایش آب را کاهش می دهد. با این روش غذا خوردن، ممکن است بتوانید در ۷ روز اول تا ۱۰ پوند وزن کم کنید.

۲. چربی، سبزیجات و پروتئین بخورید

اطمینان حاصل کنید که وعده های غذایی که می خورید حاوی منبع خوبی از پروتئین، سبزیجات کم کربوهیدرات و چربی باشد. اگر این برنامه غذایی را تنظیم کنید، می توانید به راحتی مصرف کربوهیدرات خود را به کمتر از ۲۰ گرم در روز کاهش دهید. برخی از منابع خوب پروتئین عبارتند از: گوشت گاو، بره، گوشت خوک، مرغ، ماهی و تخم مرغ کامل. نیازی به ذکر نیست که خوردن مقدار زیادی پروتئین یک ایده عالی است.

با رژیم های پر پروتئین، می توانید تا ۶۰ درصد هوس خود را کاهش دهید. در نتیجه میل شدیدی به خوردن زیاد نخواهید داشت. تا آنجا که به کاهش وزن مربوط می شود، پروتئین در صدر فهرست مواد مغذی قرار دارد.

در زیر لیستی از برخی از سبزیجات کم کربوهیدرات آورده شده است:

  • خیار

  • کاهو

  • چغندر سوئیسی

  • کلم

  • کلم بروکسل

  • کلم پیچ

  • گوجه فرنگیها

  • اسفناج

  • گل کلم

  • کلم بروکلی

  • منابع چربی

در زیر برخی از منابع خوب چربی آورده شده است:

  • کره

  • روغن آووکادو

  • نارگیل

  • روغن زیتون

۳. سه بار در هفته به باشگاه بروید

با این برنامه غذایی، برای کاهش وزن نیازی به ورزش ندارید. با این حال، توصیه می شود کمی ورزش کنید. در حالت ایده آل، ممکن است بخواهید حداقل ۳ بار در هفته ورزش کنید. شما همچنین می توانید به باشگاه بروید و برخی از وزنه ها را بلند کنید.

در باشگاه، ممکن است بخواهید از دستورالعمل های یک مربی پیروی کنید، به خصوص اگر تازه کار هستید. وزنه زدن به شما کمک می کند تا علاوه بر حفظ میزان سوخت و ساز بدن، کالری زیادی بسوزانید. بنابراین، هیچ عارضه ای وجود نخواهد داشت.

بر اساس بسیاری از مطالعات انجام شده بر روی رژیم های غذایی کم کربوهیدرات، می توانید مقداری توده عضلانی به دست آورید و در عین حال چربی بدن را به میزان قابل توجهی از بین ببرید. و این همان چیزی است که بسیاری از مردم می خواهند.

اگر نمی توانید وزنه بردارید، می توانید برخی از تمرینات قلبی مانند شنا، دوچرخه سواری، دویدن، دویدن و پیاده روی را انجام دهید.

به طور خلاصه، اگر به دنبال راه های آسان برای کاهش وزن سریع هستید، پیشنهاد می کنیم این سه روش را بررسی کنید. امیدواریم این روش ها به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر