۴ راه برای شاد و سالم ماندن با افزایش سن – بلاگ Credihealth


بالا رفتن سن بر همه افراد به طرق مختلف تأثیر می گذارد. برای برخی، زمان آن است که زندگی را با هر دو دست بگیرند و آن را به طور کامل زندگی کنند، اما برای برخی دیگر، خزنده شدن سن می تواند باد را از بادبانشان بیرون کند.

حقیقت این است که پیری برای همه ما اتفاق می‌افتد، بنابراین ناامید شدن در مورد چیزی که نمی‌توانیم تغییر دهیم، فایده‌ای ندارد. اگر بپذیریم که در حال پیر شدن هستیم، می‌توانیم سال‌های آخرمان را تا حد امکان لذت‌بخش کنیم. در اینجا ۴ راه برای شاد و سالم ماندن با افزایش سن آورده شده است.

۱- تناسب اندام داشته باشید و بیشتر فعال شوید

اگر قبلاً هرگز ورزش نکرده اید، ممکن است فکر کنید که خیلی پیر شده اید یا بدن شما با آن مقابله نمی کند. این نمی تواند دور از واقعیت باشد. شما می توانید در هر زمانی از زندگی خود ورزش را شروع کنید، بنابراین صرف نظر از اینکه در دهه ۴۰ خود هستید یا به دهه ۷۰ خود نزدیک می شوید، تلاش برای تناسب اندام ارزشمند است.

دویدن بسیار محبوب است، زیرا نه تنها برای بدن، بلکه برای ذهن نیز مفید است، اگرچه بسیاری از افراد بیشتر ورزش های کم تاثیر مانند پیلاتس، یوگا یا پیاده روی طولانی را ترجیح می دهند. ببینید آیا کلاس‌های تناسب اندام در منطقه شما برگزار می‌شود یا خیر و چند کار را انجام دهید تا زمانی که چیزی را که دوست دارید پیدا کنید. تناسب اندام نه تنها به شما انرژی بیشتری می دهد و به شما کمک می کند بهتر بخوابید، بلکه می تواند برای سلامت روان شما نیز معجزه کند و به شما کمک کند هر روز احساس مثبت داشته باشید.

۲. مراقب ظاهر خود باشید

ظاهر شما می تواند تأثیر زیادی بر احساس شما داشته باشد، بنابراین در صورت امکان، همیشه سعی کنید بهترین ظاهر خود را داشته باشید. یک روال مراقبت از پوست را با پاکسازی، تونینگ و مرطوب کردن هر روز در پیش بگیرید. این به پوست شما جان تازه ای می بخشد و می تواند سال ها جوان تر به نظر برسید. نوشیدن آب نیز یک راه عالی دیگر برای معکوس کردن علائم پیری است، بنابراین اگر معمولاً اذیت نمی‌شوید، حدود ۲ لیتر در روز بنوشید.

به طور گسترده ای پیشنهاد می شود که مجموعه ای از دندان های خوب می تواند فرد را جوان تر کند، بنابراین اگر دندان های شما کمی از نظر سایش بدتر هستند، سفر به دندانپزشک احتمالا ایده خوبی است. اگر قبلاً یک دندانپزشک منصوب ندارید، بسیاری از کلینیک ها معاملات دندانپزشکی جدیدی را برای بیماران انجام می دهند که شامل معاینه و مشاوره جامع دندانپزشکی است. آنچه را که در منطقه شما موجود است پیدا کنید و در اسرع وقت قرار ملاقات بگذارید. سلامت دهان و دندان به اندازه سلامت پوست مهم است و می تواند برای کمک به ظاهری جوان تر معجزه کند.

[highlight color=”yellow”]همچنین می توانید بخوانید: چگونه می توانم سبک زندگی سالمی داشته باشم؟ (سؤالات متداول)[/highlight]

۳. یک سرگرمی پیدا کنید

سرگرمی ها راه بسیار خوبی برای استراحت و استراحت هستند و همچنین راهی عالی برای گذراندن زمان هستند. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، دریافت آن را در نظر بگیرید – به خصوص اگر بازنشسته هستید یا زمان زیادی در اختیار دارید. صدها سرگرمی وجود دارد که می توانید به تنهایی انجام دهید، اما اگر ایده چیزی اجتماعی تر را دوست دارید، بررسی کنید که آیا گروه های سرگرمی محلی در منطقه شما وجود دارد یا خیر. از رقص سالسا گرفته تا ظروف سفالی، این احتمال وجود دارد که شما از انتخاب خود غافل شوید.

یک سرگرمی همچنین راهی عالی برای ملاقات با افراد دیگر است، بنابراین اگر کمی احساس انزوا می کنید یا نمی توانید اغلب افراد دیگر را ببینید، راهی برای کاوش است. نه تنها به احتمال زیاد از فعالیت جدید خود لذت خواهید برد، بلکه ممکن است در این راه دوستی های خوبی ایجاد کنید.

۴. اعتماد به نفس داشته باشید

یکی از بهترین راه‌ها برای شاد بودن با افزایش سن این است که تا جایی که می‌توانید اعتماد به نفس داشته باشید. وقتی در آینه نگاه می کنید دیدن یک انعکاس متفاوت می تواند سخت باشد، اما اگر آن را در آغوش بگیرید، می تواند طرز فکر شما را کاملاً تغییر دهد. همانطور که قبلاً گفتیم، همه ما پیر می شویم و این چیزی نیست که بتوانیم دکمه ای را برای توقف آن فشار دهیم. ممکن است کمی متفاوت به نظر برسید و واکنش های فیزیکی شما نسبت به چیزها کمی کندتر شود، اما در درون شما همان فرد است.

اگر اعتماد به نفس چیزی است که با آن مبارزه می کنید، سعی کنید برخی از تکنیک های مثبت اندیشی را تمرین کنید. چیزهایی را که در مورد خود دوست دارید بنویسید و روی چیزهایی که در شخصیت خود دوست دارید تمرکز کنید. هنگامی که ما اعتماد به نفس را تراوش می کنیم، هم از درون و هم در بیرون قابل توجه است، بنابراین به کسی که هستید عشق بورزید و به دستاوردهای خود افتخار کنید. این روزها همه ما بیش از حد به نظرات دیگران تکیه می کنیم، در حالی که تنها نظری که باید مهم باشد، نظر خودمان است. خودتان باشید و اعتماد به نفس داشته باشید و زندگی بسیار رضایت بخشی و شادی خواهید داشت.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

[button color=”transparent_credi” size=”medium” class = “custom_button” link=”https://www.credihealth.com/medical-assistance?utm_source=blog_acnetreat&utm_medium=bottom_button&utm_campaign=book_appointment” icon=”” target=”true”]درخواست پاسخ به تماس [/button]

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر