۵ فواید بسیار زیاد ویتامین D برای سلامتی – بلاگ Credihealth


ویتامین D برای قلب، مغز، سیستم ایمنی بدن و غیره مفید است. در این مقاله، ما در مورد چند مورد از بزرگترین فواید ویتامین D صحبت خواهیم کرد.

داشتن سیستم ایمنی سالم بیش از هر زمان دیگری در این دنیای پس از همه گیری مهم است. ما می دانیم که ویتامین ها برای سلامت کلی ضروری هستند، اما زمانی که مواد مغذی را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید، حتما ویتامین D را نیز در نظر بگیرید.

اکثر مردم فکر می کنند که با بیرون رفتن هر روز و نوشیدن شیر به اندازه کافی این ویتامین را دریافت می کنند. با این حال، بیش از یک میلیارد مردم دنیا دارند کمبود ویتامین D.

وقتی ویتامین D کافی دریافت نمی کنید، می تواند مشکلات مختلفی را ایجاد کند، از دیابت گرفته تا زوال استخوان. برخی از افراد بیشتر در معرض خطر سطوح پایین ویتامین D هستند. اگر در یکی از این دسته‌ها قرار می‌گیرید، مهم‌تر است که مصرف D خود را افزایش دهید:

  • شما بیشتر اوقات در داخل خانه می مانید یا در منطقه ای زندگی می کنید که نور مستقیم خورشید زیاد نیست.
  • Sunblock بهترین دوست شما در هر زمانی است که به خارج از منزل می روید.
  • پوستت تیره است
  • اضافه وزن یا چاق هستید.
  • رژیم غذایی شما ماهی یا لبنیات زیادی در آن وجود ندارد.
  • شما در محدوده سنی «سالمندان» هستید.

حتی اگر هیچ یک از این معیارها را ندارید، اما به خصوص اگر مناسب هستید، باید ویتامین D را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

اجتناب از کمبود مهم است. با این حال، دریافت ویتامین D کافی فواید مثبت زیادی برای سلامتی شما به همراه دارد!

۱. کاهش التهاب/تورم

ممکن است متوجه آن نباشید، اما التهاب در واقع چیز خوبی است. این واکنش طبیعی بدن شما به تهدیدهایی مانند مهاجمان یا جراحات است. التهاب حاد کوتاه مدت نشانه این است که سیستم ایمنی بدن شما همانطور که باید کار می کند.

مشکل زمانی رخ می دهد که آن التهاب مزمن شود. این نتیجه مداوم ناتوانی سیستم ایمنی شما در خلاص شدن از شر یکی از آن مهاجمان یا صدمات است. این یک وضعیت طولانی مدت و اغلب مخرب است که می تواند باعث بسیاری از مشکلات دیگر شود.

گاهی اوقات، التهاب مزمن زمانی اتفاق می‌افتد که مواد التهابی زیادی وارد بدن شما می‌شود و مواد مغذی کافی برای مبارزه با آن‌ها وجود ندارد.

ویتامین D یکی از آن موادی است که لازم است کمک به کنترل التهاب. کمبود این ویتامین اغلب دلیل اصلی تورم طولانی مدت است.

۲. سیستم ایمنی سالم تر

یک سیستم ایمنی سالم می تواند به جلوگیری از التهاب مزمن کمک کند و شانس ابتلا به بیماری را کاهش دهد.

سیستم ایمنی شما مملو از “سلول های پرستار” است که به محض ورود مهاجمان به بدن شما حمله می کنند. به این فکر کنید که سیستم ایمنی شما ارتش شماست و میکروب ها سربازان مهاجم هستند.

یک ارتش قوی به احتمال زیاد از میدان نبرد خود دفاع می کند. حتی اگر نتواند به طور کامل از نفوذ نیروهای مهاجم جلوگیری کنید، این کار تأثیر آنها بر بدن شما را به حداقل می رساند.

ویتامین D یکی از مواد مغذی انرژی زا است که سربازان سیستم ایمنی شما را برای نبرد آماده نگه می دارد!

۳. فشار خون پایدارتر

فشار خون بالا (HTN) یا فشار خون بالا، “قاتل خاموش” نامیده می شود. از نظر آماری، این یکی از کشنده ترین شرایط در جهان است و می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود. سن، مصرف نمک، نژاد، مصرف تنباکو، رژیم غذایی و بسیاری از ویژگی های دیگر می تواند خطر ابتلا به HTN را افزایش دهد.

با این حال، مطالعات نشان می دهد افزایش مصرف ویتامین D می تواند فشار خون شما را تثبیت کند. سطوح پایین ویتامین D ممکن است به طور غیر مستقیم با آن مرتبط باشد.

با تشخیص بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان به این بیماری مزمن، این شایع ترین دلیل مراجعه به پزشک است. همچنین رسیدگی به پیشگیری از HTN ضروری‌تر می‌شود.

HTN یکی از عوامل خطر اصلی بیماری های کشنده مانند نارسایی احتقانی قلب، فیبریلاسیون دهلیزی و بیماری کلیوی است. با حفظ سطح ویتامین D خود در جایی که باید باشد، می توانید خطر ابتلا به فشار خون بالا را در آینده کاهش دهید.

۴. خلق و خوی بهتر

ویتامین D به طور مداوم با کاهش علائم افسردگی مرتبط است. این ویتامین که “ویتامین آفتاب” نامیده می شود، تقریباً همیشه در افرادی که با آن تشخیص داده شده اند کمبود دارد اختلال عاطفی فصلی (SAD).

این اختلال یک وضعیت مشروع است که باعث می‌شود افرادی که در مناطقی زندگی می‌کنند که مدت‌های طولانی بدون آفتاب هستند، غمگین یا افسرده شوند.

SAD به ما نشان می دهد که یک پاسخ فیزیولوژیکی در بدن ما وجود دارد که با نور خورشید یا فقدان آن رخ می دهد.

SAD بیشتر در آب و هوای سرد و تاریک دیده می شود. با ماندن بیشتر افراد در داخل، قرار گرفتن در معرض نور خورشید کاهش می‌یابد و میزان ویتامین D نیز کاهش می‌یابد. این کمبود نور خورشید و ویتامین D می تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد، حتی اگر شما SAD نداشته باشید.

اگر به ندرت خارج از خانه هستید یا در این مناطق تاریک زندگی می کنید، حتما ویتامین D را از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنید مکمل. این به جلوگیری از SAD و سایر شرایط روانی که از سطوح پایین ویتامین D ناشی می شود کمک می کند.

۵. خواب آرام تر

آیا متوجه می‌شوید که هر شب در حال چرخیدن هستید؟ شما تمام ترفندها را امتحان کرده اید، اما به نظر می رسد هیچ چیز جواب نمی دهد. ممکن است مشکل از شما باشد سطح ویتامین D.

بهینه سازی ویتامین D به گیرنده های خاصی در مغز شما کمک می کند – گیرنده هایی که مسئول الگوهای خواب شما هستند – بهتر کار کنند.

خواب آرام از دو بخش تشکیل شده است:

  1. زمانی که به خواب می گذرانید
  2. کارایی خواب شما در آن دوره

به عنوان مثال، شما ممکن است هشت ساعت “خواب” باشید، اما اگر یک ساعت را صرف خوابیدن کرده اید و شش بار بیدار شده اید، خواب شما کارآمد نبوده است.

اگر خواب شما کمتر از حد مطلوب است، از پزشک بخواهید سطح ویتامین D شما را بررسی کند. ویتامین D کم می تواند باعث پرت شدن و چرخش شما و خستگی در طول روز شود.

مصرف روزانه مکمل ویتامین D می تواند کارایی خواب شما را افزایش دهد. از آنجایی که کمبود خواب تأثیر زیادی بر بقیه بدن شما دارد، خواب آرام بیشتر حتی می تواند سلامت کلی شما را بهبود بخشد.

نتیجه

از خلق و خو و خواب گرفته تا سلامتی آینده شما، سطح ویتامین D شما نقش مهمی در زندگی شما دارد. با این حال، این ویتامین یکی از رایج ترین ویتامین هایی است که نادیده گرفته می شود.

افزودن ویتامین D به روزتان آسان است. بیشتر بیرون بروید، یک مکمل روزانه مصرف کنید و از غذاهای غنی شده با D پر کنید. با تمام فوایدی که این ماده مغذی آفتابی دارد، به سرعت متوجه تغییرات خواهید شد!

بیوگرافی نویسنده

آنگوس فلین، مدیر بازرگانی آرته، بیش از پنج سال است که با شرکت مسکونی آلیانس کار می کند. او تجربه گسترده ای با املاک مختلف دارد، از اجاره های بزرگ گرفته تا دارایی های شهری کوچکتر.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر