۵ نکته برای مدیریت سلامت روان در حین آماده شدن برای امتحان – بلاگ Credihealth


آماده شدن برای یک امتحان اصلی می تواند یکی از سخت ترین رویدادهای ذهنی و عاطفی در زندگی شما باشد، به خصوص اگر در حال آماده شدن برای آزمون های پذیرش فارغ التحصیلی مانند MCAT یا مطالعه برای آزمون وکالت هستید. در این مدت بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون از مراقبت از خود غافل می شوند که می تواند تأثیرات مخربی بر سلامت روان آنها و در نتیجه عملکرد آزمون آنها بگذارد. بنابراین برای کمک به مدیریت سلامت روان خود در حالی که برای امتحان بزرگ خود آماده می‌شوید، هر چه که باشد، ما ۵ بهترین نکته را گردآوری کرده‌ایم که واقعاً می‌توانید آن را در نظر بگیرید و به کار ببرید.

شماره ۱ | ورزش و حرکت

این یک نکته ساده اما موثر است که می توان قبل از هر آزمایشی از آن استفاده کرد. مغز ما با محتوای کم اکسیژن به خوبی عمل نمی کند، به خصوص آن قسمت هایی از مغز که مربوط به حافظه و یادگیری است. هر چند وقت یکبار از خواب بیدار شوید، چشمانتان را از کتاب ها دور کنید و حرکت کنید، می تواند تأثیرات قابل توجهی بر توانایی شما در دریافت و حفظ اطلاعات داشته باشد. حرکت باعث افزایش گردش خون و سطح اکسیژن می شود و عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

این افزایش در خون با اکسیژن بالا باعث افزایش فعالیت در هیپوکامپ می شود که ناحیه ای از مغز است که حافظه را کنترل و تنظیم می کند. هنگامی که می‌خواهید حجم زیادی از اطلاعات مربوط به تخصص حقوقی دانش یا دانش پزشکی را حفظ کنید، این یک تقویت مفید است. مراقب تنفس خود باشید – مطمئن شوید که نفس خود را با اضطراب حبس نمی کنید و سعی کنید عمیق، آهسته و عمدی نفس بکشید. با این کار مطمئن می شوید که نفس های کم عمق و جزر و مدی که می تواند اکسیژن را از شما سلب کند، تنفس نمی کنید.

فعالیت های خوب برای تقویت اکسیژن و گردش خون در طول مطالعه شامل پیاده روی، دویدن، یوگا و حتی رقص است. این فعالیت‌ها نه تنها گردش خون شما را تقویت می‌کنند، بلکه دوز متوسطی از سروتونین و اندورفین را نیز به شما می‌دهند که باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید و کمی شاداب شوید.

شماره ۲ | وصل بمون

با افرادی که به محیط نزدیک شما ارزش می بخشند در ارتباط بمانید. مطالعه برای هر امتحان بزرگی می تواند باعث ایجاد احساسات شدید انزوا، افسردگی، اضطراب و حتی ناامیدی شود. اگر در حفظ سلامت روان خود فعال نباشید، این احساسات یا حالات وجودی می‌توانند خسارت سنگینی به شما وارد کنند.

اغلب افراد می توانند از صحبت با دوستان، خانواده یا فقط کمی ورزش سود ببرند. با این حال، نقاطی وجود دارد که در صورت تکیه بیش از حد به پشتیبانی، چت با دوستان یا خانواده شما واقعاً می تواند تأثیرات منفی داشته باشد. بنابراین سعی کنید با ارتباطات اجتماعی خود تعادل برقرار کنید. و خوشبختانه، اگر به چیزی بیش از چت با یک دوست نیاز دارید، برنامه‌ها و حتی شبکه‌های اجتماعی کاملی وجود دارند که هدف صریح آنها برقراری ارتباط شما با یک متخصص سلامت روان است. شما می توانید با یک حرفه ای صحبت کنید، اغلب با هزینه های بسیار معقول، که می تواند به شما در توسعه تکنیک های مقابله سالم کمک کند.

این نکته ای است که نه تنها قبل از امتحان، بلکه بعد از شروع کار حرفه ای شما نیز مفید خواهد بود. برای یافتن شبکه پشتیبانی ایده آل خود و ایجاد جامعه بهداشتی خود در ابتدا شروع کنید. می تواند به شما اجازه دهد تا سال ها از مزایای سلامت روان بهره مند شوید.

شماره ۳ | با استراحت کافی نخوابید

همیشه این غرور چشم‌آمیز وجود دارد که یک شب موفق را انجام دهید و روز بعد امتحان را کاملاً شکست دهید. در برخی محیط ها، این نه تنها مورد انتظار است، بلکه حتی تجلیل و تجلیل می شود. اما به طور کلی، این در درازمدت بیشتر ضرر دارد تا فایده.

وقتی برای امتحانات پذیرش بسیار مهم مانند آزمون GMAT، MCAT یا آزمون وکالت مطالعه می‌کنید، حجم عظیمی از اطلاعات را مطالعه می‌کنید که واقعاً نمی‌توانید همه آن‌ها را در یک جلسه (یا حتی دو، سه یا چهار) به درستی مرور کنید. برای آن موضوع). بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، بی معنی است که آخرین شب خواب خوب خود را قبل از مهم ترین امتحان زندگی خود هدر دهید. از خواب آخر شب به عنوان یک مزیت استفاده کنید و کمی استراحت کنید.

کم خوابی تمرکز و شناخت شما را فلج می کند. اگر بتوانید تمام مدت بیدار بمانید، متوجه خواهید شد که در حال خواندن و بازخوانی هستید، و هنوز مطالب را حفظ نکرده یا کاملاً درک نمی کنید، و کوچکترین چیزها حواس شما را پرت می کند.

برای داشتن بهترین خواب شبانه ممکن قبل از امتحان، حداقل ۳۰ دقیقه قبل از خواب، صفحه نمایش های الکترونیکی را جدا کنید و در صورت امکان از فیلتر نور آبی دستگاه دیجیتال خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که اتاق شما تا حد امکان تاریک است و دو زنگ هشدار تنظیم کنید. این یک فرصت عالی برای شروع به عادت کردن به آماده بودن و عملکرد در زمان شروع برنامه ریزی شده امتحان است.

شماره ۴ | به شدت بنوشید

البته آب بدن شما، و به طور خاص مغز شما، از درصد بالایی از آب تشکیل شده است و بسیاری از مردم نمی دانند که این موضوع چقدر آبرسانی را اهمیت دارد. حتی مراحل اولیه کم آبی بدن می تواند منجر به اختلال در عملکرد مغز شود. کم آبی شدیدتر می تواند منجر به سردرد ضربان دار شود که هر امتحان مهمی را شکنجه مطلق می کند.

در حالی که ممکن است بخواهید شب را با یک لیوان شراب خوب به پایان برسانید، اگر در حال آماده سازی برای یک امتحان مهم هستید، ممکن است بخواهید الکل را کنار بگذارید و به جای آن یک لیوان آب بنوشید.

شماره ۵ | هر لحظه مکث کنید

بعد از تمام مطالعه‌تان، شما شایسته این هستید که بهترین شانس را برای قبولی در امتحان خود بدهید، و این یعنی هر چند وقت یک‌بار توقف کنید. شما خودتان را می شناسید و نیازهای بدنتان را می دانید. اگر احساس خستگی می کنید، چرت بزنید. اگر گرسنه هستید، توقف کنید و بروید یک لقمه بخورید، حتی اگر وقتش رسیده است یک وعده غذایی کامل بخورید. صرف زمان مورد نیاز برای مطالعه می تواند اثربخشی مطالعه شما را افزایش دهد و بازدهی قوی تری در سرمایه گذاری در زمان مطالعه به شما بدهد.

با نگرفتن زمان از مطالعه، باعث می‌شوید مغزتان هنگام مطالعه راحت‌تر شود و در آن مرحله، نیاز به یک تنظیم مجدد مانند خواب دارید. استراحت در اینجا و آنجا برای یک میان وعده، یک پیاده روی کوتاه یا حتی یک چرت می تواند ذهن شما را روشن و تازه کند، و باعث می شود مطالعه شما بسیار بیشتر برای شما مفید باشد.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

[button color=”transparent_credi” size=”medium” class = “custom_button” link=”https://www.credihealth.com/medical-assistance?utm_source=blog_acnetreat&utm_medium=bottom_button&utm_campaign=book_appointment” icon=”” target=”true”]درخواست پاسخ به تماس [/button]

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر