۵ نکته که باید در مورد بهبودی اعتیاد بدانید – بلاگ Credihealth


همه ما می دانیم که هدف نهایی از ورود به توانبخشی دستیابی به بهبودی از طریق برنامه درمانی مناسب است. با این حال، همه بیماران در مراکز توانبخشی از همه چیزهایی که بخشی از برنامه درمانی آنها است آگاه نیستند.

چیزی که آنها نمی فهمند این است درمان اعتیاد نه تنها مشکل اعتیاد آنها را درمان می کند، بلکه به آنها می آموزد که پس از تکمیل درمان، زندگی شاد و بدون مواد داشته باشند.

در حالی که هدف نهایی درمان توانبخشی این است که زندگی شما عاری از الکل یا مواد مخدر باشد، زمان صرف شده در مراکز توانبخشی به بیماران این امکان را می دهد که به چیزهای مهم دیگری در زندگی فکر کنند. محیطی که در چنین امکاناتی برای بیماران وجود دارد تا بینش هایی را در مورد اعتیاد خود، چگونگی شروع و تأثیر آن بر آنها آشکار کند.

متأسفانه، بسیاری از مردم افسانه ها و ترس هایی در مورد آنچه در دوره توانبخشی اتفاق می افتد دارند. به همین دلیل، تنها تعداد انگشت شماری از مردم در ایالات متحده به دنبال درمان اعتیاد به الکل یا مواد مخدر خود هستند. اگر شما یا کسی که دوستش دارید در حال حاضر با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنید، متانت ممکن است برای شما یک رویای دور به نظر برسد. اما این درست نیست. در این مقاله به ۵ موردی می پردازیم که باید در مورد ترک اعتیاد بدانید تا بتوانید از آنها برای تبدیل شدن به فرد بهتری استفاده کنید.

بین بهبودی و هوشیاری تفاوت وجود دارد

اگر قصد دارید برای مشکل اعتیاد خود کمک حرفه ای پیدا کنید، به خاطر داشته باشید که هوشیاری و هوشیاری دو چیز کاملا متفاوت هستند. هوشیار شدن به این معنی است که مواد مخدر و الکل را از زندگی خود حذف می کنید. هوشیار ماندن به این معنی است که شما سبک زندگی، الگوها و رفتارهایی را که زمانی شما را به سمت اعتیاد سوق داده بود، تغییر می دهید. در حالی که هوشیار شدن تقریباً در حال حاضر است، هوشیار ماندن فرآیندی است که برای زندگی ادامه دارد. کارشناسان اعتیاد به مواد اغلب گزینه‌هایی مانند خانه‌های سالم، ساختن عادت‌های سالم و چندین روش انضباطی ساده دیگر را برای داشتن یک زندگی سالم و بدون مواد پس از بازپروری توصیه می‌کنند تا بتوانید هوشیار بمانید.

درد هنوز وجود خواهد داشت

در بیشتر موارد، زمانی که افراد با عواقب شدید اعتیاد به مواد مخدر یا الکل مواجه می شوند، تصمیم می گیرند وارد یک مرکز توانبخشی معتبر شوند و زندگی خود را تغییر دهند. همین فکر در مورد افرادی که در دوران نقاهت هستند نیز صدق می کند. افراد معتاد در دوران نقاهت هنوز با مشکلاتی مواجه هستند و به ترمیم آسیب های وارده به زندگی خود به دلیل اعتیاد ادامه می دهند.

به عنوان فردی نزدیک به فرد معتاد، نباید فراموش کنید که حمایتی را که نیاز دارند به او ارائه دهید. با این حال، چسب زخم را روی تمام مبارزات آن‌ها قرار ندهید، زیرا به آن‌ها کمک می‌کنید تا تکه‌های زندگی‌شان را بردارند، ممکن است به آنها اجازه دهد تا الگوهای اعتیادآور را ادامه دهند.

تنها رفتن به بخش توانبخشی درمانی را ارائه نمی دهد

اعتیاد به الکل و مواد مخدر بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر می گذارد. گرفتن هر دو مهم است درمان های سلامت روان و درمان های سلامت جسمانی برای شکست اعتیاد. هر مرکز توانبخشی خوب، تمام جنبه‌های اعتیاد شما را درمان می‌کند و روی دستیابی به علل زمینه‌ای که منجر به اعتیاد شده است، تمرکز می‌کند. همچنین به معتادان در حال بهبودی مهارت‌های لازم برای برخورد سالم‌تر و مؤثرتر با محرک‌ها آموزش داده می‌شود. این مهارت های انضباطی برای داشتن یک زندگی شاد و بدون مواد مخدر پس از ۳۰،۶۰ یا ۹۰ روز توانبخشی بسیار مهم هستند. به یاد داشته باشید که بهبودی تعهدی است که معمولاً در توانبخشی متولد می شود. با این حال، این مسئولیت بیماران و خانواده آنها است که در زندگی پس از درمان ادامه دهند.

اهداف واقع بینانه تعیین کنید

یکی از جنبه های اصلی بهبودی معتادان، داشتن احساس هدف است. آنها باید اهداف واقع بینانه ای برای ادامه برنامه بهبودی خود حتی پس از بازتوانی تعیین کنند. این به آنها کمک می کند تا از نظر شخصی رشد کنند و به احساس موفقیت دست یابند. وقتی اهداف واقع بینانه تعیین می کنید، آنها شما را تشویق می کنند که به جلو حرکت کنید و از بازگشت به همان زندگی که زمانی منجر به اعتیاد شده بود جلوگیری می کنند. به همین دلیل، همیشه مراقب اعمال خود باشید و به خود (البته سالم!) برای رسیدن به اهداف پاداش دهید.

مثبت فکر کن

پس از بهبودی، موفقیت بلندمدت هر از چند گاهی خود را شکل می دهد. یک روز را در یک زمان اختصاص دهید و هرگز اجازه ندهید منفی ها شما را تحت کنترل خود درآورند. وقتی خوب فکر می کنید و خوب انجام می دهید، تقریباً با هر چیزی که در اطرافتان است، خوبی را تجربه می کنید. بسیار ضروری است که در طول این مدت متمرکز، پایدار و مثبت بمانید. بهبودی پایدار نیاز به تعهد و صبر دارد زیرا یک شبه ایجاد نمی شود. بنابراین، مطمئن شوید که با طرز فکر درست به پیشروی ادامه دهید.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر