۶ علت احتمالی خروپف و نحوه رفع آن – بلاگ Credihealth


خواه خروپف خود را از خواب بیدار کرده باشید، صدای خود را در یک برنامه ردیابی خواب شنیده باشید، یا واقعاً شروع به آزار همسرتان کرده اید، خبر خوب این است که خروپف یک مشکل رایج است که میلیون ها بزرگسال را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. و در حالی که خروپف گاهی اوقات می تواند کاملاً بی ضرر باشد، اما می تواند تأثیر مخرب تری بر سلامتی شما داشته باشد که ممکن است تصور کنید. خروپف همچنین می‌تواند نشانه‌ای رایج از بیماری‌های زمینه‌ای جدی‌تر مانند آپنه خواب باشد، جایی که راه هوایی شما در طول شب مسدود می‌شود. خوشبختانه، اگر خروپف می کنید، چندین کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا برای همیشه آن را متوقف کنید.

در اینجا برخی از علل رایج خروپف و آنچه که می توانید در مورد آنها انجام دهید، آورده شده است.

۱. تنفس دهانی

تنفس از طریق دهان در طول شب می تواند راه های هوایی شما را مسدود کرده و باعث خروپف شما شود. همچنین با چندین خطر برای سلامتی از جمله افزایش فشار خون و افزایش خطر مشکلات جدی مانند بیماری قلبی مرتبط است. تنفس دهانی همچنین می‌تواند منجر به بیدار شدن شما در صبح با دهانی شدیداً خشک و احساس کم آبی بدن شود، که هرگز راه خوبی برای شروع روز شما نیست. اگر مشکل شما این است نوارهای ضد خروپف راه حلی عالی هستند. آنها تنفس از بینی را تقویت می کنند و از باز ماندن دهان در خواب جلوگیری می کنند.

۲. پشت خوابیدن

اگر به پشت می خوابید، ممکن است در مقایسه با افرادی که به پهلو یا جلو می خوابند، در معرض خطر بیشتری برای خروپف باشید. این به این دلیل است که وقتی به پشت می‌خوابید، زبان‌تان می‌تواند زمانی که آرام است در دهانتان بیفتد و راه هوایی شما مسدود شود و باعث خروپف شما شود. خبر خوب این است که تنها چیزی که نیاز دارید چند بالش اضافی برای کمک به رفع این مشکل است. اگر در حالت دیگری راحت نمی‌خوابید، سرتان را بالا نگه دارید تا در هنگام خواب بالای بدنتان بلند شود. یا می‌توانید از بالش‌ها برای قرار گرفتن در پهلوی خود استفاده کنید و خود را برای خوابیدن به آن روش آموزش دهید.

۳. الکل

بسیاری از ما فکر می کنیم که نوشیدن چند نوشیدنی به ما کمک می کند بهتر بخوابیم، اما در واقع، مست بودن می تواند باعث مشکلات خواب بیشتر شود – از جمله خروپف. الکل یک شل کننده عضلانی بسیار قوی است و می تواند باعث شل شدن نواحی اطراف گلو، راه هوایی و زبان در هنگام خواب شود که می تواند باعث لرزش بیشتر هنگام خواب شود. پرهیز از نوشیدن قبل از خواب بهترین راه برای پیشگیری است.

۴. شرایط بینی و گلو

برخی از بیماری های بینی و گلو نیز می تواند خطر خروپف شدن شما را افزایش دهد. اگر نوارهای خروپف را امتحان کرده اید، به پهلو بخوابید و با هوشیاری به رختخواب رفته اید و همچنان خروپف می کنید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به پزشک خود مراجعه کنید تا هر گونه مشکل سلامت زمینه ای را که می تواند علت آن باشد رد کند. برخی از بیماری های شایع بینی و گلو که می توانند منجر به خروپف شوند عبارتند از انحراف تیغه بینی، بزرگ شدن لوزه ها و پولیپ بینی. علاوه بر این، اگر مجاری تنفسی شما به دلیل سرماخوردگی یا آنفولانزا مسدود شده باشد، احتمال خروپف کردن نیز بیشتر است.

همچنین بخوانید: [highlight color=”yellow”]۱۰ تغییر سبک زندگی برای توقف خروپف[/highlight]

۵. دارو

برخی از داروهایی که ممکن است برای سایر بیماری‌ها مصرف کنید، می‌توانند باعث شل شدن ماهیچه‌های شما بیشتر شوند و منجر به خروپف در طول خواب شوند. اکثر افرادی که به طور منظم دارو مصرف می کنند، نمی توانند مصرف آن را متوقف کنند تا از خروپف خودداری کنند. بهترین کار این است که با پزشک خود در مورد نگرانی های خود صحبت کنید و از او راهنمایی بگیرید. ممکن است متوجه شوید که داروهای ضد خروپف مانند تغییر وضعیت خواب، بالا بردن سر در شب، یا استفاده از نوارهای ضد خروپف می تواند به کاهش اثرات دارو کمک کند.

۶. آپنه خواب

آپنه خواب یک وضعیت سلامتی است که در صورت عدم درمان می تواند بسیار جدی باشد. انواع مختلفی از آپنه خواب وجود دارد، اما شایع ترین آن آپنه انسدادی خواب است که باعث توقف و شروع تنفس در طول خواب می شود. این به دلیل شل شدن متناوب عضلات گلو است که راه هوایی شما را در شب مسدود می کند. خروپف بیش از حد معمولاً یکی از اولین علائم آپنه خواب است، اما ممکن است اغلب متوجه شده باشید که به دلیل تنگی نفس مکررا از خواب بیدار می شوید، یا ممکن است همسرتان به شما گفته باشد که نگران است زیرا متوجه شده است که تنفس شما متوقف شده است. خواب شما خوشبختانه، درمان‌هایی برای این عارضه وجود دارد، بنابراین بهترین کار این است که با پزشک خود صحبت کنید که می‌تواند به شما کمک کند تا مناسب‌ترین اقدام را برای خود پیدا کنید. جراحی ممکن است یک گزینه باشد، یا می توانید از دستگاه هایی مانند CPAP برای استفاده از فشار مثبت استفاده کنید که راه هوایی شما را در هنگام خواب باز نگه می دارد.

خروپف یک مشکل نسبتاً رایج است، اما می‌تواند تأثیری بزرگ‌تر از آنچه تصور می‌کنید بر سلامتی شما بگذارد. خوشبختانه، خروپف معمولاً ناشی از مسائلی است که به راحتی قابل حل است و به شما و همسرتان اجازه می‌دهد شب بهتری بخوابید.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر