۶ مزیت مراجعه به روان درمانگر – بلاگ Credihealth


مزایای مراجعه به روان درمانگر

در طول زندگی، افراد با مشکلات زیادی مواجه می شوند که بر سلامت روانی، عاطفی، اجتماعی و جسمی آنها تأثیر می گذارد. برخی از مشکلات قابل تحمل هستند، اما برخی ممکن است غیرقابل کنترل و طاقت فرسا احساس شوند. علیرغم شدت، فراوانی یا شدت آنها، این مشکلات آنقدر بزرگ یا کوچک نیستند که بتوان از روان درمانی بهره مند شد. سلامت روان.

ثبات روانی جنبه حیاتی زندگی سالم و شاد است. چه با یک مشکل سلامتی دست و پنجه نرم کنید، چه در غم از دست دادن یکی از عزیزانتان غمگین هستید، یا فقط به دلایل دیگر احساس ناراحتی می کنید، مراجعه به روان درمانگر می تواند دیدگاه جدیدی در مورد وضعیتتان به شما بدهد.

یک روان درمانگر به شما کمک می کند تا احساسات خود را بهتر درک کنید و حتی به شما یاد می دهد که چگونه آن احساسات را منتقل کنید. از طریق روان درمانی، می توانید عزت نفس، نگاه خود به زندگی و روابط خود را افزایش دهید.

روان درمانی که معمولاً از آن به عنوان درمان یاد می شود، افراد را قادر می سازد بر درد ناشی از تجربیات گذشته غلبه کنند و مهارت های مقابله ای را برای مدیریت تجارب استرس زا در آینده توسعه دهند. درمان همچنین به افراد این امکان را می دهد که هویت خود را روشن کنند، اهداف خود را مشخص کنند و تعیین کنند که از زندگی خود چه می خواهند.

اگر هنوز به این فکر می‌کنید که آیا مراجعه به روان‌درمانگر می‌تواند به شما کمک کند تا دوباره روی پای خود بنشینید، در اینجا شش مزیت انجام این کار آورده شده است:

  1. شما کمکی برای غلبه بر افسردگی پیدا می کنید

در سرتاسر جهان، افسردگی شایع ترین وضعیت روانی است که افراد تجربه می کنند. در بیشتر موارد، افسردگی به صورت بدبختی مزمن ظاهر می شود که فرد را از داشتن یک زندگی با کیفیت باز می دارد. علائم اصلی افسردگی تغییرات اشتها، مشکلات خواب، بی تفاوتی و احساس گناه است.

در طول درمان، روان‌درمانگر یک محیط خصوصی و راحت برای بهبودی برای بیماران فراهم می‌کند. سپس درمانگر با بیماران فردی کار می کند تا علت نگرانی های آنها را بررسی کند و راه حل های بالقوه را بررسی کند. فایده اصلی افراد افسرده از مراجعه به روان درمانگر این است که روش جدیدی برای تفکر و واکنش نسبت به موقعیت های خود ایجاد می کنند.

با شرکت در جلسات درمانی، بیماران می توانند فعالیت های مورد علاقه خود را از سر بگیرند و به افرادی که دوستشان دارند بازگردند.

  1. شما بیشتر در مورد خود یاد می گیرید

همانطور که در زندگی حرکت می کنید، به طور طبیعی داستان می سازید. مراجعه به روان درمانگر می تواند آگاهی شما را از این داستان ها افزایش دهد زیرا درمانگر به شما کمک می کند مکانیسم های مقابله ای خود را کشف کنید. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که بیشتر از خودتان با دیگران کنار می آیید.

اغلب، این مکانیسم مقابله شامل خشنود کردن افراد دیگر است. افرادی که این استراتژی مقابله ای را اتخاذ می کنند، تمایل دارند ارزش خود را بر اساس آنچه دیگران در مورد آنها فکر می کنند، قرار دهند. در نتیجه نیازهای خود را از دست می دهند و در این راه خود را قربانی می کنند.

مراجعه به روان درمانگر شما را قادر می سازد تا در مورد افکار و الگوهای رفتاری خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. این به شما این امکان را می دهد که داستان های داخلی خود را در حین کاوش در آنها با فردی خارج از حلقه نزدیک خود رها کنید.

  1. شما یاد می گیرید که اضطراب را مدیریت کنید

اکثر افرادی که افسردگی را تجربه می کنند، معمولاً با اضطراب تشخیص داده می شوند. اگرچه به راحتی می توان ترس را با استرس اشتباه گرفت، اما اضطراب بالینی یک وضعیت مداوم است. افرادی که از اضطراب رنج می برند در اکثر مواقع در حاشیه زندگی می کنند. آنها همچنین انتظار دارند اتفاقات بدی بیفتد، حتی بدون دلیلی برای ترس.

اضطراب بالینی کنترل هیجانات را برای بیماران سخت می کند و باعث می شود آنها اجتنابی یا بیش از حد هوشیار شوند. مراجعه به روان درمانگر این بیماران را قادر می سازد تا تمرکز خود را در زندگی دوباره به دست آورند. از طریق درمان در تورنتو یا در محله شما، آنها می توانند علل اساسی ترس خود را شناسایی کنند. این به آنها اجازه می دهد تا احساسات خود را درک کرده و بپذیرند، سپس شروع به پیشرفت به سمت اهداف زندگی خود کنند.

  1. شما راه هایی برای بهبود روابط پیدا می کنید

یک روان‌درمانگر می‌تواند حمایت لازم را برای مدیریت و بهبود روابط به افراد ارائه کند. روان درمانگران به عنوان متخصصان سلامت روان به افراد کمک می کنند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا دیدگاه بهتری از مشکلات رابطه به دست آورند.

داشتن یک جلسه با روان درمانگر به شما کمک می کند با شناسایی محرک های اولیه و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز مشکلات، از مشکلات رابطه جلوگیری کنید. دو شکل اصلی جلسات رابطه درمانی وجود دارد که روان درمانگران ارائه می دهند:

  • خانواده درمانی زوج ها و فرزندانشان را قادر می سازد تا روابط بهتری را ایجاد کنند
  • مشاوره ازدواج به زوج ها کمک می کند تا پیوندهای خود را تقویت کنند و اختلافات را حل کنند
  1. شما تسکین عاطفی می گیرید

وقتی برای جلسه درمانی می روید، چیزهای مختلفی پیش می آید. بیشتر اوقات، اینها چیزهایی هستند که هرگز انتظار ندارید در مورد آنها صحبت کنید. آنها می توانند خاطراتی از اتفاقاتی باشند که به تازگی پنج دقیقه پیش رخ داده اند یا اتفاقی که سال ها پیش رخ داده است و شما متوجه نشده اید که تأثیر زیادی روی شما داشته است.

مراجعه به روان‌درمانگر می‌تواند به شما کمک کند تا این بخش‌ها را کنار هم بگذارید و احساسات و افکاری را که مدفون کرده‌اید کشف کنید. همانطور که در مورد آن چیزها با یک صحبت می کنید درمانگر، تسکین احساسی مورد نیاز را دریافت خواهید کرد.

  1. شما برای وسواس و اجبار درمان می شوید

یکی دیگر از مزایای مراجعه به روان درمانگر این است که برای رفتارهای وسواسی و اجباری تحت درمان قرار می گیرید. به طور کلی، وسواس افکار ناخواسته ای هستند که در ذهن فرد باقی می مانند. اغلب، این افکار روی یک هدف یا موضوع خاص تثبیت می شوند.

از سوی دیگر، اجبارها رفتارهای غیرمنطقی هستند که یک فرد تکرار می کند زیرا احساس می کند باید در آن رفتار کند. در بیشتر موارد، افراد برای از بین بردن استرس ناشی از وسواس، دست به اجبار می زنند.

در درمان وسواس و اجبار، روان درمانگران به بیماران کمک می کنند تا رفتارهای خود را به طور عینی بررسی کنند. آنها به کشف الگوهای فکری منفی بیماران کمک می کنند، سپس جایگزین های مؤثری برای رفتارشان در اختیار آنها می گذارند. با کمک مداوم، بیماران می توانند چرخه پریشانی خود را بشکنند.

افکار نهایی

هر فردی با چالش‌های عاطفی و جسمی مواجه می‌شود که بر وضعیت روانی او در مقطعی از زندگی تأثیر می‌گذارد. شرایط سلامت روان چه خفیف و چه شدید، تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی افراد دارد. کلید جلوگیری از تشدید این مسائل به شرایطی که در نهایت به مراقبت روانپزشکی نیاز دارند، فعال بودن در مورد سلامت روان است.

مراجعه به روان‌درمانگر می‌تواند به شما در مقابله با طیف وسیعی از مشکلات سلامت روان کمک کند. جلسات درمانی علائم مختلف را به گونه ای تسکین می دهد که کیفیت زندگی فرد را بازیابی می کند. چه به دنبال بهبود روابط خود، غلبه بر افسردگی یا تعیین اهداف برای زندگی خود باشید، می توانید از برنامه ریزی جلسات درمانی با روان درمانگر بهره مند شوید.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه های درمان از مراکز مختلف و به روز رسانی های پزشکی به موقع کمک بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر