۷ نکته برای مدیریت بیماری های مزمن در محل کار – وبلاگ Credihealth


بر کسی پوشیده نیست که بیماری مزمن می تواند زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. یک لحظه شما خوب هستید، لحظه ای دیگر در تلاش برای انجام کارهای ساده روزمره هستید. اگر برنامه‌های انعطاف‌ناپذیر و ضرب‌الاجل‌های سخت‌گیری داشته باشید، مدیریت کار در هنگام مقابله با یک بیماری مزمن می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

بنابراین آیا امکان دستیابی به اهداف شغلی خود با مدیریت وضعیت سلامت مزمن شما وجود دارد؟ پاسخ بله است! با این حال، ممکن است لازم باشد تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنید. شما باید بدانید که چگونه بین سلامتی و کار تعادل پیدا کنید. در زیر چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند علیرغم شرایط مزمن خود، کارایی بالا را در محل کار حفظ کنید:

۱. اطلاع دادن به رئیس خود را در نظر بگیرید

اگر با یک بیماری مزمن سر و کار دارید، تصمیم بگیرید که آیا این موضوع را با رئیس، مدیر منابع انسانی یا همکاران خود در میان بگذارید یا نه. اگر نمی خواهید، لازم نیست وضعیت خود را به رئیس خود بگویید. این امر به ویژه در صورتی صادق است که افشای این شرایط ممکن است باعث اخراج شما شود.

با این حال، اگر فکر می کنید که بیماری شما بر کار آینده شما تأثیر می گذارد یا باعث ایجاد درگیری در برنامه کاری شما می شود، افشای وضعیت خود برای کارفرما می تواند مفید باشد. اگر آن‌ها قبل از بروز چالش آگاه باشند، ممکن است وقتی متوجه کاهش تولید کار شما شوند، همدل‌تر شوند. همچنین، ایده خوبی است که با مدیر منابع انسانی خود صحبت کنید تا در صورت سوء تفاهم با سرپرست یا رئیس خود از پشتیبانی برخوردار شوید.

مراقب باشید که چه چیزی، چه مقدار و به چه کسی مسائل بیماری مزمن خود را افشا می کنید. توجه داشته باشید که افشا می‌تواند باعث انگ، تبعیض و تعصب شود، به‌ویژه زمانی که با موردی مانند سلامت روان سروکار دارید. از سوی دیگر، ممکن است از مزایای یک محیط کاری با درک بیشتر لذت ببرید.

۲. حقوق خود را درک کنید

به عنوان یک کارمند که با یک بیماری مزمن سر و کار دارید، حقوق خاصی دارید که به شما کمک می کند در محل کار کنار بیایید. شما حق دریافت پشتیبانی از شرکت خود، زمان نظارت اضافی، انعطاف پذیری و موارد دیگر را دارید.

همچنین اگر برنامه کاری شما بر سلامتی شما تأثیر منفی می گذارد، حق درخواست اقامت دارید. بپرسید که آیا رئیس شما می تواند تنظیمات خاصی را انجام دهد تا به شما در حفظ سلامتی شما کمک کند و در عین حال کار را انجام دهید. در صورت امکان، می توانید از کارفرمای خود نیز درخواست کنید تا به شما اجازه دهد در صورت امکان از خانه کار کنید. بسیاری از سازمان ها مشاوره رایگان با پزشک مجازی را با مشارکت شرکت های پزشکی از راه دور مانند Amwell یا Doctorspring ارائه می دهند که یکی از مزایای کارمندان برای کمک به کارکنان برای صرفه جویی در زمان است. می توانید از کارفرمای خود بپرسید که آیا آنها چنین مزایایی را ارائه می دهند.

اگر احساس می‌کنید که حقوق شما نقض می‌شود و HR راه‌حلی ارائه نمی‌دهد، با قانون آمریکایی‌های دارای معلولیت (ADA) آشنا شوید. بر اساس این قانون، کارفرما موظف است برای هر یک از کارکنان دارای معلولیت در شرکت، تسهیلات معقول ارائه دهد.

زندگی کاری کارمند

۳. قانون مرخصی پزشکی خانوادگی (FMLA) شرکت را بدانید

شرکت هایی که این سیاست را دارند ممکن است به کارفرمایان بیمار خود مرخصی متناوب بدون جریمه برای ساعات یا روزهای از دست رفته بدهند. معمولاً قانون مرخصی پزشکی خانوادگی کارفرمایانی که بیش از ۵۰ کارمند دارند را پوشش می دهد. همچنین، برای اینکه شما واجد شرایط این مرخصی باشید، باید بیش از یک سال برای کارفرما کار کرده باشید و در این مدت حداقل ۱۲۵۰ ساعت کار داشته باشید.

زمانی که شرکت شما به این سیاست پایبند باشد، علیرغم شرایط شما، تجربه شما در کار را تا حد زیادی بهبود می بخشد. این به این دلیل است که می توانید زمانی که به شدت بیمار هستید استراحت کنید و همچنان امنیت یک چک حقوق را دارید.

۴. تعادل پیدا کنید

البته، ضروری است که بین سلامتی و کار خود تعادل پیدا کنید زیرا هر دو به یک اندازه مهم هستند. شما نمی خواهید در زمانی که وضعیت سلامتی شما رو به وخامت است، برای رعایت ضرب الاجل ها به خودتان فشار بیاورید. از سوی دیگر، شما نمی خواهید رابطه خود را با کارفرمای خود تیره کنید زیرا مطابق انتظارات عمل نمی کنید.

مرزهای واضحی را تعیین کنید تا بتوانید در محل کار به اهداف خود برسید بدون اینکه خود را خسته کنید. تنها زمانی می توانید در کار موفق و سازنده شوید که هم ذهن و هم بدنتان آرام باشند. با پزشک خود و همچنین کارفرمای خود صحبت کنید تا به شما در تعیین حد و مرزها و ارائه راه های سالم برای انجام کار کمک کند.

[highlight color=”yellow”]همچنین بخوانید: ۱۰ تمرین آسان برای کارمندان اداری[/highlight]

۵. با دوستان و خانواده صحبت کنید

همانطور که در بالا گفته شد، زندگی با یک بیماری مزمن آسان نیست و می تواند تمام زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. این می تواند باعث تغییرات ناگهانی در بدن شما شود که منجر به کاهش سطح انرژی، محدودیت در عملکرد، نوسانات خلقی و ناراحتی شود.

بنابراین، تا زمانی که افراد نزدیک خود را در مورد وضعیت خود آموزش ندهید، ممکن است هرگز متوجه نشوند که چرا در دوره‌های سختی که شرایط شما رو به افزایش است، چگونه واکنش نشان می‌دهید. این می تواند بر روابط شما فشار وارد کند و ممکن است ناخواسته خود را از نزدیکان خود دور کنید. اگر با آنها در مورد شرایط خود صحبت کنید و آنها را در مورد مبارزات خود آموزش دهید، حمایت از شما برای آنها آسان تر خواهد بود تا بتوانید اوقات راحتی را هم در خانه و هم در محل کار داشته باشید.

۶. خواب با کیفیت داشته باشید

خواب کم می تواند باعث ایجاد احساس خستگی، فرسودگی و حتی بدتر شدن وضعیت مزمن شما شود. برای اینکه مغز و بدن شما عملکردهای از دست رفته را از روز به روز بازگرداند، باید خوابی با کیفیت و با تداخل کم داشته باشید. این همچنین به کاهش خستگی، بهبود خلق و خو و کاهش علائم بیماری کمک می کند.

به گفته Jacob Teitelbaum متخصص بیماری های مزمن، داشتن ۸ تا ۹ ساعت خواب با کیفیت به ذخیره مجدد ذخایر انرژی بدن کمک می کند. به این ترتیب، شناخت بهتری خواهید داشت و سطح انرژی بالایی خواهید داشت تا بتوانید برای روز بعد دوباره تنظیم کنید.

۷. به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم می تواند به بهبود خلق و خوی شما، کاهش خطر ابتلا به بیماری و تقویت مجدد شما برای صبح کمک کند. فعالیت های مختلفی وجود دارد که می توانید انجام دهید که به بازیابی بدن و ذهن شما کمک می کند بدون اینکه لزوما شما را تحت فشار قرار دهد. این شامل فعالیت های بدنی مانند یوگا، رقص، پیلاتس، وزنه برداری یا ایروبیک استپ می شود.

علاوه بر فعالیت‌های بدنی، می‌توانید کارهای دیگری را که دوست دارید مانند مدیتیشن، شنا یا خواندن کتاب نیز انجام دهید.

نتیجه

بیماری مزمن شما مجبور نیست بهره وری شما را در محل کارتان محدود کند. نکات بالا به شما کمک می کند بدون اینکه اجازه دهید سلامتی شما بدتر شود، شغلی موفق داشته باشید. مهمتر از همه، مراقبت از خود را فراموش نکنید و به دنبال حمایتی باشید که از پزشک، خانواده و همکاران خود نیاز دارید.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

[button color=”transparent_credi” size=”medium” class = “custom_button” link=”https://www.credihealth.com/medical-assistance?utm_source=blog_acnetreat&utm_medium=bottom_button&utm_campaign=book_appointment” icon=”” target=”true”]درخواست پاسخ به تماس [/button]

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر