۸ بهترین راه برای جلوگیری از کمردرد مزمن – بلاگ Credihealth


کمردرد مزمن نگرانی است که بسیاری از افراد باید با آن دست و پنجه نرم کنند. این نتیجه سال ها سوء استفاده از کمر شماست. شما فقط زمانی شروع به پشیمانی می کنید که قبلاً آن را داشته باشید. به همین دلیل است که همیشه باید مطمئن شوید که راه هایی برای جلوگیری از درد مزمن کمر پیدا می کنید.

کارهایی که می توانید برای جلوگیری از کمردرد مزمن انجام دهید

بهترین راه برای درمان کمردرد این است که در وهله اول از بروز آن جلوگیری کنید. همیشه پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود. بنابراین ما لیستی از کارهای بزرگی که می‌توانید انجام دهید تا سال‌ها پشت خود را در بهترین حالت نگه دارید، گردآوری کرده‌ایم.

۱. همیشه وضعیت بدن خود را بررسی کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ابتلا به کمردرد مزمن، داشتن وضعیت نامناسب است. وضعیت صحیح ایستادن و نشستن برای اطمینان از اینکه روی آینده کمرتان تأثیری نمی‌گذارد ضروری است. صاف بنشینید و از خم شدن خودداری کنید تا کمرتان صاف بماند و با بالا رفتن سن، کمرتان به هم ریخته نشود.

۲. مطمئن شوید که یک رژیم غذایی مناسب دارید

خوردن غذا یکی از ضروریات زندگی ماست. با این حال، آیا می دانستید که رژیم غذایی شما می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت کمر شما تأثیر بگذارد؟ این به دلیل ویتامین ها و مواد معدنی موجود در غذای شماست. آنها می توانند تفاوت بین سلامت عالی و کمر دردناک را ایجاد کنند.

برخی از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در میوه ها و سبزیجات به روش های مختلفی به بدن شما کمک می کنند. قابل توجه ترین آنها عبارتند از اطمینان از سلامت کامل مفاصل و ستون فقرات و اینکه چگونه برخی ویتامین ها سلامت عضلات را بهبود می بخشند. مشکلات در عضلات و ستون فقرات شما همگی می توانند باعث کمردرد شوند. بنابراین خوردن انواع مواد غذایی مناسب باعث می شود که شما از آن رنج نبرید.

۳. مکمل هایی مصرف کنید که می توانند حفره های رژیم شما را بپوشانند

همه افراد این توانایی را ندارند که هر روز یک رژیم غذایی مناسب داشته باشند، به خصوص اگر بودجه کمی دارید یا به غذای مورد نیاز خود دسترسی ندارید. یک سازش بزرگ که می توانید انجام دهید استفاده از مکمل هایی است که می توانند ویتامین ها و مواد معدنی از دست رفته در رژیم غذایی شما را پوشش دهند.

مکمل ها اشکال و اشکال مختلفی دارند و به طور مرتب در اکثر داروخانه ها در دسترس هستند. دسترسی به آن‌ها آن‌ها را برای کسانی که می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند عالی می‌کند.

۴. از حمل بارهای سنگین با پشت خودداری کنید

یک راه رایج کمردرد مزمن به این دلیل اتفاق می افتد که برخی افراد بارهای سنگینی را با پشت خود حمل می کنند. این مشکل به ویژه در مشاغلی که نیاز به بلند کردن دائمی سنگین‌ها دارند، مانند کار ساختمانی یا انبار، شایع است. خم شدن و استفاده از پشت برای تحمل وزن، راه وحشتناکی برای بلند کردن یک جسم سنگین است. در عوض، سعی کنید زانوهای خود را خم کنید و از آن ها به عنوان تکیه گاه وزن استفاده کنید. استفاده از زانو تضمین می کند که کمر شما برای سال های آینده در بهترین حالت باقی می ماند.

۵. ورزش مکرر یک راه عالی برای جلوگیری از کمردرد مزمن است

یکی از دلایلی که باعث می‌شود فرد دچار انواع کمردرد شود، ورزش نکردن است. زمانی که به نقطه خاصی رسیدید، حرکت کردن برایتان سخت تر خواهد بود و حتی ممکن است کمردردی داشته باشید که مقابله با آن سخت باشد. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که به طور منظم ورزش می کنید. بدون ورزش مناسب، عضلات شما تحلیل رفته و انعطاف پذیری کمتری خواهند داشت. شما همچنین اندورفین کمتری در سیستم خود خواهید داشت. اندورفین مسکن طبیعی بدن است و به عنوان یک ماده شیمیایی “احساس خوب” عمل می کند که خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.

برخی از تمرینات عالی که می توانید انجام دهید شامل حرکات کششی و وزنه برداری است. هر دو تضمین می‌کنند که کمر شما تمرین می‌کند و برای سال‌های طولانی قوی می‌ماند.

همچنین بخوانید: [highlight color=”yellow”]خطرات کمردرد مزمن درمان نشده[/highlight]

۶. از عادات ناسالمی که می تواند روی کمر شما تأثیر بگذارد، اجتناب کنید

همه ما عادت هایی داریم که از آنها لذت می بریم. اما آیا می‌دانستید که برخی از کارهایی که در حین لذت بردن از این عادات انجام می‌دهید، می‌توانند به سرعت برای کمرتان مشکل ساز شوند؟ برخی از رایج‌ترین نمونه‌ها، وضعیت بدنی نامناسب هنگام تماشای تلویزیون یا مرور در رایانه است. هنگام تعامل با تلویزیون یا رایانه، ناخودآگاه شروع به خمیدن می کنید که می تواند بر سلامت کمر شما تأثیر بگذارد. برخی از عادات نیز خطرناک هستند. این شامل سیگار کشیدن و نوشیدن الکل می شود زیرا می توانند به طور مستقیم و غیرمستقیم روی کمر شما تأثیر بگذارند.

۷. اگر مجبورید برای مدت طولانی بنشینید، استراحت کنید

زمانی که مجبور هستید در یک محیط اداری کار کنید یا بعد از یک روز کاری طولانی در محل کار استراحت کنید، نشستن برای مدت زمان طولانی امری رایج است. با این حال، نشستن طولانی مدت می تواند به طرق مختلف تأثیر منفی بر شما بگذارد. اگر بیش از چند ساعت بدون ایستادن بنشینید، سلامت کمر به راحتی به خطر می افتد. بهترین راه حل این است که مطمئن شوید که مکرراً در حالت ایستاده استراحت می کنید.

۸. برای معاینات منظم به یک متخصص مراجعه کنید

اگر نگران ایجاد کمردرد مزمن هستید، باید مطمئن شوید که به طور منظم به پزشک متخصص مراجعه می کنید. یک متخصص پزشکی می تواند با ارائه توصیه ها و درمان های متناسب با نیازهای شما به شما در اطمینان از حفظ سلامت خود کمک کند.

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

[button color=”transparent_credi” size=”medium” class = “custom_button” link=”https://www.credihealth.com/medical-assistance?utm_source=blog_acnetreat&utm_medium=bottom_button&utm_campaign=book_appointment” icon=”” target=”true”]درخواست پاسخ به تماس [/button]

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر