۹ استراتژی، نکات و فعالیت های مدیریت استرس – وبلاگ Credihealth


استرس بخش ثابتی از زندگی ماست. برای همه یکسان است. اگرچه استرس یک چیز کاملاً عادی است، اما اگر برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، تبدیل به یک ناهنجاری می شود.

نیازی به گفتن نیست که استرس مداوم می تواند بر زندگی روزمره شما تأثیر بگذارد و کل روال شما را وارونه ترک کند. این فقط بر زندگی حرفه ای شما تأثیر نمی گذارد، بلکه زندگی خانوادگی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

تصور کنید بعد از یک روز کاری طولانی و پرتنش با استرس به خانه آمدید، آیا دوست دارید با خانواده بنشینید و صحبت کنید؟ مطمئنم برعکس میشه بسته به اینکه ترجیح می دهید زمان خود را چگونه بگذرانید، یا در رختخواب دراز خواهید کشید یا خود را برای تماشای یک فصل یا چیزی منزوی خواهید کرد.

سوال این است که چگونه از استرس ناشی از زندگی روزمره خلاص شویم؟ برای داشتن یک زندگی آرام چه باید کرد؟ خوب، این واقعا ممکن است. در زیر چند نکته و فعالیت کاهش استرس وجود دارد که می تواند در این راه کمک کند:

ورزش

اول از همه، باید به اصول اولیه بازگردید. درسته بچه ها اگر می خواهید زندگی سالم و شادی داشته باشید، ورزش باید بخشی جدایی ناپذیر از برنامه روزانه شما باشد. زمانی که ورزش به طور منظم انجام شود، می تواند میزان اندورفین را در بدن افزایش دهد.

اندورفین ها مواد شیمیایی احساس خوبی هستند که مسئول خلق و خوی شاد و سطوح بالای انرژی شما هستند. دقیقاً به همین دلیل است که متخصصان داشتن یک سبک زندگی فعال را توصیه می کنند. این یک راه عالی برای دور نگه داشتن استرس است، و این نیز به طور طبیعی.

گیاهان و گیاهان

بله، شما می توانید یک قرص ضد اضطراب برای مبارزه با استرس مصرف کنید، اما آیا فکر می کنید مفید است؟ قطعا اینطور نیست. استفاده منظم از داروهای آلوپاتیک می تواند بر کبد و سیستم گوارش شما تأثیر منفی بگذارد.

بنابراین، توصیه می شود به جای آن به گیاهان و گیاهان روی بیاورید. آنها کاملاً طبیعی هستند. بنابراین، آنها عاری از عوارض جانبی هستند. گیلاس زمستانی – پنیر باد، قارچ های کانادایی، کنسانتره THCو گل های شور در درمان استرس و اضطراب بسیار مفید هستند.

کاهش مصرف کافئین

بیشتر افراد تمایل دارند چندین بار در روز قهوه و چای بنوشند. در حالی که ممکن است خوردن یک فنجان قهوه تازه دم شده در صبح، بعد از ناهار و عصر به طور موقت آرامش بخش باشد، اما می تواند سطح استرس شما را افزایش دهد.

شما درست شنیدید، دوستان! کافئین می تواند به میزان قابل توجهی تعداد کورتیزول (هورمون استرس) را در بدن افزایش دهد. اگرچه سطح تحمل کافئین برای همه افراد متفاوت است، اما همچنان توصیه می شود بیش از یک فنجان چای یا قهوه ننوشید.

تنفس عمیق

در مورد فعالیت های کاهش دهنده استرس، چگونه می توان تمرینات تنفس عمیق را فراموش کرد؟ چه احساس ضعف، بی قراری یا بیش فعالی دیوانه کننده داشته باشید، چند نفس عمیق می تواند همه آنها را فورا برطرف کند.

عمدتاً به همین دلیل است که بیشتر متخصصان روان، به ویژه در مورد اختلال اضطراب فراگیر، تنفس عمیق را توصیه می کنند. این می تواند ذهن شما را آرام کند و آهی از آرامش به شما بدهد، چیزی که فرد در مواقع استرس یا اضطراب شدیدا به آن نیاز دارد.

به اشتراک گذاری احساسات

به اشتراک گذاشتن احساس خود می تواند به برداشتن وزن ۱۰۰۰۰ دلاری از روی دوش شما کمک کند. وقتی با یکی از عزیزانتان در مورد احساسات و مشکلاتی که دارید صحبت می کنید، در واقع هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی احساس سبکی می کنید.

چرا به یک درمانگر مراجعه می کنید؟ یک روان درمانگر شما را با دارو درمان نمی کند. آنها صحبت می کنند، گوش می دهند و با مکالمات آن را مرتب می کنند. بنابراین، گفتگوهای سالم همیشه هنگام درمان استرس و اضطراب تشویق می شوند.

روزنامه نگاری

همیشه نمی توان در مورد آن با دوستان و خانواده صحبت کرد. بیشتر مردم به دلیل ترس از قضاوت شدن، تمایلی به صحبت در مورد مشکلات خود ندارند. همچنین ممکن است فردی که با او صحبت می کنید مشکل شما را درک نکند.

هر کس سفر متفاوتی دارد. از این رو، مجموعه ای متفاوت از مشکلات. بنابراین، همه نمی توانند با مشکلات شما ارتباط برقرار کنند. انتظار اینکه دیگران همه چیز را بفهمند تا حدودی احمقانه است. کاری که می توانید انجام دهید این است که به جای آن یک مجله بنویسید.

نوشتن آن می تواند به کاهش استرس کمک کند. مثل این است که نگرانی های خود را به دفتر خاطرات می سپاری و در نتیجه احساس سبکی و بی استرسی می کنی. در مورد همه چیز، خوب یا بد، با دفتر خاطرات خود صحبت کنید. این شما را برای هیچ چیز قضاوت نمی کند.

مراقبه

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای دوری از استرس انجام دهید مدیتیشن است. با توجه به قدرت شفابخشی ذهنی، جسمی و معنوی آن به طور کلی به عنوان بهترین جایگزین برای داروهای کاهش استرس آلوپاتیک شناخته می شود.

مدیتیشن می تواند به شما بیاموزد که در لحظه زندگی کنید. در حقیقت، بیشتر استرس ناشی از نگرانی در مورد گذشته و آینده است. زمانی که به هنر زندگی در لحظه مسلط شدید، نیمی از مشکل شما همان جا حل می شود. شما احساس شادی، انرژی و آرامش بیشتری نسبت به همیشه خواهید داشت.

آدامس

ممکن است غیرعادی به نظر برسد، اما جویدن یک تکه آدامس یا هر چیز دیگری می تواند به رهایی از استرس کمک کند. وقتی استرس دارید چه اتفاقی می افتد؟ شما احساس ناراحتی، اضطراب، عصبانیت و خشم می کنید. این درست نیست؟

وقتی در حال جویدن آدامس هستید، تمایل به سوزاندن انرژی دارید. به این ترتیب، انرژی های منفی را از بدن شما حذف می کند و آرامشی را که می خواهید برای شما فراهم می کند. این اثرات رفتاری جویدن آدامس نیز توسط آدامس تایید شده است جیمجله تحقیقات ترجمه بالینی.

خواب مناسب

آخرین اما نه کم اهمیت، مطمئن شوید که شب ها به درستی بخوابید. همانطور که توسط بنیاد خواب ذکر شده است، برای عملکرد صحیح باید هر شب ۷ تا ۸ ساعت بخوابید. از این پس باید مراقب چرخه خواب و بیداری خود باشید.

نداشتن خواب کافی می تواند هورمون های استرس را در بدن شما فعال کند، در حالی که به میزان قابل توجهی به استرس کمک می کند. همچنین می تواند باعث خستگی و بدن درد شود که می تواند روال روزمره شما را مختل کند. بنابراین داشتن یک چرخه خواب مناسب الزامی است.

غذای آماده

با پایان دادن به آن، می‌خواهم بدانید که این چیزی نیست که نگران آن باشید. وحشت از موقعیت می تواند استرس موجود را بدتر کند. بنابراین، شما باید آرام بمانید و شرایط را همانطور که هست بپذیرید.

مطمئن باشید، نکات و فعالیت های کاهش استرس ذکر شده در بالا مطمئناً به شما کمک می کند. برای همه آرزوی شفا دارم!

سلب مسئولیت: اظهارات، نظرات و داده‌های موجود در این نشریه‌ها متعلق به نویسندگان و مشارکت‌کنندگان فردی است و نه از Credihealth و سردبیر(ها).

با ۹۹۴-۹۹۴-۸۰۱۰ +۹۱ تماس بگیرید و با کارشناسان پزشکی Credihealth صحبت کنید. رایگان. در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مناسب، مقایسه هزینه درمان از مراکز مختلف و بروز رسانی به موقع پزشکی کمک بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر