آموزش کامل رفع خرابی تاچ پد لپ تاپ


بیشتر کارهایی که با صفحه کلید لپ تاپ خود انجام می دهید توسط ماوس پد قابل انجام است. نمی‌توانیم بگوییم که عکس آن برای ماوس صادق است، زیرا پیمایش از طریق کلیدهای جهت‌دار بسیار محدودکننده است. به همین دلیل است که داشتن موسی که فریز می شود بسیار خسته کننده است. قبل از اینکه به فکر تعویض لپ تاپ خود باشید، این راهنما را مرور کنید و ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه موس لپ تاپ خود را از حالت فریز خارج کنید.

لازم نیست همه این کارها را انجام دهید، فقط از بالا شروع کنید و وقتی به راه حلی رسیدید که برای شما کارآمد است، می توانید در آنجا متوقف شوید. ما در این مقاله عمدتاً بر روی موس تاچ پد تمرکز خواهیم کرد.

لپ تاپ خود را مجددا راه اندازی کنید

حتما تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از مشکلات را می توان تنها با راه اندازی مجدد لپ تاپ برطرف کرد.

بخش مشکل اینجاست که شما فقط از صفحه کلید استفاده خواهید کرد، بنابراین از گزینه Alt+F4 اجتناب کنید. در عوض، از Ctrl+Alt+Delete استفاده کنید، سپس Alt+U و در نهایت R را فشار دهید. لپ‌ تاپ شما مجددا راه‌اندازی می‌شود و هر گونه اشکال یا نرم‌افزار معیوبی را که می‌توانست پد لمسی شما را تحت تأثیر قرار داده باشد برطرف می‌کند.

اگر از ماوس خارجی استفاده می‌کنید، بررسی کنید که آیا باتری ها هنوز کار می کنند. اگر از طریق بلوتوث وصل می شود، روشن بودن آن را بررسی کنید. اگر از طریق پورت USB وصل می شود، بررسی کنید که آیا به درستی وارد شده است یا خیر.

اگر این راه حل برای شما کار نکرد، به راه حل بعدی بروید.

صفحه لمسی را فعال کنید

ممکن است موس شما فریز شده باشد زیرا به طور تصادفی صفحه لمسی را غیرفعال کرده اید. برای فعال کردن دوباره آن، کلیدهای عملکردی: F5، F7، F8 یا F9 را فشار دهید. من نمی توانم کلید خاصی را برای این مورد به شما بدهم زیرا سازنده های مختلف کلیدهای مختلفی را برای این عملکرد اختصاص می دهند.

آموزش کامل رفع خرابی تاچ پد لپ تاپ

نرم افزار تاچ پد را غیرفعال و دوباره فعال کنید

ممکن است خطای نرم افزاری که مسئول کار ماوس است رخ داده باشد. برای ویندوز، معمولاً نرم افزار Synaptics Touchpad است در حالی که برای Mac Magic Trackpad یا Multi-Touch trackpad است. برای غیرفعال کردن نرم افزار تاچ پد:

1.Crtl+Alt+Delete را همزمان فشار دهید و با استفاده از کلیدهای جهت به Task Manager بروید و Enter را فشار دهید.

آموزش کامل رفع خرابی تاچ پد لپ تاپ

2.در قسمت Processes به دنبال این نرم افزار بگردید (با استفاده از کلیدهای جهت دار) از دکمه E برای پایان دادن به این کار استفاده کنید. برخی از نسخه های ویندوز به شما این امکان را می دهند که با استفاده از دکمه Enter به این کار پایان دهید. قبل از پایان دادن به این کار، مطمئن شوید که نام آن کار را می دانید. این در مرحله بعدی قابل توجه خواهد بود.

3.اکنون که نرم افزار غیرفعال شده است، باید آن را دوباره فعال کنید. با نگه داشتن کلیدهای Alt+F شروع کنید، گزینه run a new task باید در سمت چپ بالای پنجره مدیر وظیفه ظاهر شود.

4.دکمه Enter یا دکمه N را فشار دهید و یک پنجره کوچک باز می شود که به شما این امکان را می دهد که نام وظیفه جدیدی را که می خواهید اجرا کنید تایپ کنید. نام نرم افزار را تایپ کرده و اینتر را فشار دهید تا تمام شود.

آموزش کامل رفع خرابی تاچ پد لپ تاپ

درایورهای تاچ پد را به روز کنید

درایورهای پد لمسی نیز ممکن است قدیمی شوند و توانایی ماوس لپ تاپ شما را برای برقراری ارتباط با سیستم عامل محدود کنند. یک راه حل آسان برای این وجود دارد. دکمه Windows را فشار دهید و تنظیمات ماوس را جستجو کنید و Enter را فشار دهید. از دکمه Tab برای حرکت در این پنجره استفاده کنید. به گزینه های اضافی ماوس بروید و Enter را فشار دهید.

1.رسیدن به برگه سخت افزار بدون ماوس بسیار مشکل است، بنابراین از این 3 دکمه استفاده می کنید: Ctrl+Shift+Tab که شما را به این پنجره می برد. از Tab استفاده کنید تا به Properties بروید و Enter را فشار دهید.

آموزش کامل رفع خرابی تاچ پد لپ تاپ

2.در این پنجره جدید از Ctrl+Shift+Tab برای رفتن به تب Driver استفاده کنید. با استفاده از دکمه تب به گزینه Update driver رفته و Enter را فشار دهید.

3.پس از اتمام آپدیت لپ تاپ خود را ریستارت کنید. اگر لپ تاپ شما این گزینه را مانند من فعال نکرده باشد، به این معنی است که به روز است.

آموزش کامل رفع خرابی تاچ پد لپ تاپ

درایورهای پد لمسی را حذف کنید

این مانند گزینه راه اندازی مجدد لپ تاپ شما عمل می کند. هنگامی که درایورهای صفحه لمسی را حذف می کنید و لپ تاپ خود را مجدداً راه اندازی می کنید، درایورهای غیر اختصاصی را برای اجرای تاچ پد شما و در عین حال رفع مشکلات درایورها تنظیم می کند.

برای حذف درایورهای پد لمسی، تمام مراحل بالا را دنبال کنید تا به ویژگی های درایور برسید. از دکمه tab برای رفتن به Uninstall Device استفاده کنید و Enter را فشار دهید. صبر کنید تا حذف نصب تمام شود و سپس لپ تاپ خود را مجددا راه اندازی کنید.

سوالات متداول

چرا لپ تاپ من به مکان نما موس پاسخ نمی دهد؟

بسیاری از موارد می توانند باعث یخ زدن ماوس شوند، مانند درایورهای اشتباه، خراب، قدیمی، بدافزار یا ویروس، مشکل فنی مانند باتری کم، مشکل اتصال مانند شکستگی یا شل شدن سیم، شکسته شدن رجیستری ویندوز و غیره. ممکن است لپ تاپ شما یخ زده باشد ممکن است سخت افزار لپ تاپ شما خراب شده باشد. تنظیمات صفحه لمسی در لپ تاپ شما ممکن است خاموش شده باشد. لپ تاپ شما ممکن است درایورهای قدیمی یا خراب داشته باشد.

چرا نشانگر موس من روی لپ تاپ فریز شده است؟

بررسی کنید که آیا صفحه لمسی خاموش است یا خیر. کاربران گاهی اوقات به طور تصادفی ترک پد لپ تاپ خود را خاموش می کنند، که باعث می شود مکان نما حرکت نکند. همچنین می توانید به طور تصادفی صفحه کلید را غیرفعال کنید. اگر لپ‌تاپ و تاچ‌پد درایور یکسانی داشته باشند، تاچ پد نیز کار نمی‌کند.

چگونه موس خود را از حالت یخ خارج کنم؟

کلید FN را روی صفحه کلید لپ تاپ خود که بین کلیدهای Ctrl و Alt قرار دارد، نگه دارید. روی کلیدهای F7،  F8 یا F9 در بالای صفحه کلید خود ضربه بزنید. برای مشاهده اینکه آیا صفحه لمسی کار می کند یا خیر، نوک انگشت خود را روی آن بکشید.

چگونه مکان نما را در لپ تاپ باز کنم؟

کلید عملکرد (F1–F12) را روی صفحه‌کلیدی که نماد صفحه لمسی روی آن است، پیدا کنید. اکنون کلید  Fn را فشار داده و نگه دارید که معمولاً در سمت چپ پایین صفحه کلید قرار دارد. سپس، کلید عملکرد صفحه لمسی را فشار دهید و سپس هر دو کلید را رها کنید.

چرا ماوس من ناگهان کار نمی کند؟

اغلب اوقات، ماوس یا صفحه کلیدی که کار نمی‌کند به دلیل یکی از این دو مورد است: 1) باتری‌های ماوس و/یا صفحه کلید مرده (یا در حال مرگ) هستند و باید تعویض شوند. 2) درایورهای یک یا هر دو دستگاه باید به روز شوند.

وقتی ماوس کار نمی کند چه باید کرد؟

ابتدا یک بررسی سخت افزاری را امتحان کنید. کابل‌های USB را جدا کنید و چند لحظه صبر کنید تا ویندوز درایور دستگاه را تخلیه کند. سپس دستگاه را دوباره وصل کنید. پورت USB دیگری را در رایانه خود امتحان کنید. اگر از هاب USB برای اتصال دستگاه به رایانه شخصی استفاده می کنید، مطمئن شوید که هاب برق دارد.

 

سخن پایانی

در این مقاله به آموزش کامل رفع خرابی تاچ پد لپ تاپ پرداختیم. فرض کنید هیچ یک از راه حل های پیشنهادی برای شما کار نمی کند، به شما توصیه می کنم برای تعویض تاچ پد با یک متخصص تماس بگیرید. اگر نمی خواهید از این مشکل عبور کنید، یک ماوس خارجی خریداری کنید.

توصیه می کنم برای جلوگیری از مشکلاتی که ممکن است با نسخه بلوتوث ایجاد شود، ماوس USB یا میکرو USB را تهیه کنید. امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید. نظر خود را در زیر بنویسید و به ما بگویید که آیا در حل این مشکل موفق بوده اید یا خیر.

به این پست امتیاز بدید