امنیت سایبری و ستونهای اصلی آن را بشناسید

ایمن سازی اکوسیستم اینترنت اشیا: اینترنت اشیا قرار است به طور چشمگیری گسترش یابد و شبکه پیچیده ای از دستگاه های به هم پیوسته را ایجاد کند. علاوه بر این، تنها 11 درصد از سازمان ها ادعا می کنند که از هیچ روشی برای ایمن سازی دسترسی از راه دور استفاده نمی کنند به برنامه های شرکتی از یک دستگاه راه دور. کار از راه دور در محبوبیت منفجر شده است سازمان های اتوبوسرانی گامی برای محافظت از کارکنان خود بر نمی دارند. آنها همچنین بررسی خطر دستگاه را انجام نمی دهند. همچنین برخی از گروههای باجافزار، با تهدید یا استفاده از حملات منع سرویس () سعی میکنند قربانیان را تحریک کرده و تقاضای باج کنند. هنگامی که از زیر ساخت شبکه صحبت می کنیم، منظور از آن مجموعه ای است از تجهیزات اکتیو؛ شامل مودم ها، اسپلیتر ها، تجهیزات ، گیت وی ها، مراکز تلفن، مسائل مرتبط با خانه هوشمند مانند حسگرها، روشنایی، نظارت و امنیت هوشمند، همچنین سرور ها و تین کلاینت ها، کامپیوترهای کوچک، سرورهای شبکه، پرینتر های تحت سرور، همچنین سوئیچ های شبکه شامل فیبر نوری، تجهیزات سوئیچ، تزریق کننده های ، سویچ های غیر مدیریتی و مدیریتی هوشمند، و نهایتاً کارت های شبکه نظیر کارتهای اترنت وایرلس.

محصولات Open Source یک دانلود کننده و قطره چکان برای بدافزار است. 1.4 میلیون از این موارد مربوط به سرقت هویت مصرف کننده بود. 5.8 میلیارد تخمین زده می شود که هر 22 ثانیه یک مورد سرقت هویت وجود دارد و آن ٪ 33 آمریکایی دزدی هویت را در مقطعی از زندگی خود تجربه خواهند کرد. با وجود اینکه آژانسهای امنیتی در سطح جهانی به کسبوکارها هشدار دادند که امنیت آنلاین خود را افزایش دهند، باجافزارها همچنان توانستند در سال 2021 ویرانی خاصی ایجاد کنند. موارد کلاهبرداری آنلاین از سال 70 2020 درصد افزایش یافته است. در ایالات متحده، (کمیسیون تجارت فدرال) 5.7 میلیون گزارش کلاهبرداری و سرقت هویت در سال 2021 دریافت کرد. ایالات متحده بیشترین نقض اطلاعات را بر اساس مکان متحمل می شود و 23 درصد از کل حملات سایبری را دریافت می کند. طبق نظرسنجی در سال 2021 “وضعیت فیش”، به پایان رسید 70٪ از کسب و کارها حداقل با یک عفونت باج افزار سروکار داشته اند که 60٪ از این مبلغ در واقع باید پرداخت کنند.

60 درصد از مشاغلی که حملات باج افزار را تجربه می کنند، باج را برای بازگرداندن اطلاعات خود می پردازند. حملات رایج هستند، و درسی که در اینجا وجود دارد این است که باید انتظار داشته باشید که هدف یک حمله باج افزار قرار بگیرید. در یکی از بزرگترین نقضهای دادهای که در سال 2022 گزارش شد، 4.11 میلیون پرونده بیمار تحت تأثیر حمله باجافزاری به فروشنده چاپ و پست قرار گرفتند. همانطور که گفته شد، از اواخر سال ۱۳۹۸، گرایشهای حذف شدهاند و گواهینامه تنها با شرکت و قبولی در یک آزمون به نام 200-301 (نسخه یک | .0) برای متقاضیان صادر میشود. داشتن یک روز بد و یا احساس کمبود میتواند با میلیونها اطلاعات دزدیده شده، سازمانی بزرگ را زمین بزند. در واقع باید گفت که نوع کابل کشی یعنی این که مدل کابل کشی ساختار یافته باشد یا نقطه به نقطه، میتواند قیمت کابل کشی را تغییر دهد. زمانی که افراد ساختار کابل کشی چندگانه و سازماندهی نشده را مدیریت میکنند، خطر خطای انسانی بالایی وجود دارد. امنیت سایبری با امکانی در حال گسترش، امکان رشد نهایی را فراهم می کند – هم در مسیر شغلی شما و هم برای فرصت های دانش. ​&;​​!

با کشف حملات سایبری می توان سوابق مالی را لغو و مجدداً منتشر کرد. از جمله عواملی که در هزینه زیرساخت شبکه موثر هستند می توان به گستردگی شبکه، نوع شبکه، تعداد نودهایی که در شبکه قرار است وجود داشته باشد و هزینه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و … به عبارتی می توان گفت: طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری همانند مشاغلی همچون: آشپزی، خلق قطعه ای از موسیقی، قالی بافی و غیره هنر می خواهد. با توجه به این 97 درصد از سازمان های ایالات متحده با تهدیدات تلفن همراه مواجه شده اند و 46 درصد از سازمان ها حداقل یک کارمند داشته اند که یک برنامه تلفن همراه مخرب را طراحی و اجرای سامانه کشوری استعلام وزارت علوم دانلود کرده است. با وجود اینکه این پروتکلهای جدید که عموماً از کانالهای رمزنگاری شده مثل HTTPS یا SOCKS (تور) استفاده میکنند گزینههای بیشتری را در اختیار کاربران قرار میدهند اما با توجه به امکان فیلتر ترافیکهای مخرب می توانند چالشهای مخاطرهآمیزی برای کارشناسان امنیت سایبری ایجاد کنند. از هر سه کارمند، یک نفر به احتمال زیاد روی یک لینک یا ایمیل مشکوک کلیک می کند یا از یک درخواست جعلی پیروی می کند. کلاهبرداری از کارت اعتباری رایج ترین نوع سرقت هویت است، و اگرچه ممکن است هزاران هزینه برای شما داشته باشد، از شنیدن آن شوکه خواهید شد.