بازار جهانی ساعت‌های هوشمند و رشد 12 درصدی سالانه


بازار جهانی ساعت‌های هوشمند و رشد 12 درصدی سالانه

بر اساس آخرین گزارش جهانی مدل ردیاب ساعت هوشمند از سوی Counterpoint Research، محموله‌های ساعت‌های هوشمند در سال 2022 نسبت به سال 2021 افزایش 12 درصدی داشته است. این رشد ناشی از فروش قوی ساعت‌های هوشمند در سه فصل اول سال 2022 بود. محموله‌ها در دوره چهارم (اول اکتبر تا 31 دسامبر) شاهد کاهش 2 درصدی سالانه بود که ناشی از افزایش سطح تورم و رشد آهسته در هند بود.

فرادرس

اپل با 34.1 درصد از بازار همچنان برترین برند جهان از نظر فروش است و پس از آن سامسونگ (9.8 درصد) و هواوی (6.7 درصد) قرار دارند. اپل تقاضای زیادی برای مدل‌های Watch Ultra، Watch Series 8 و Watch SE (2022) خود داشت. کوپرتینویی 60 درصد از درآمد بازار جهانی ساعت های هوشمند را به خود اختصاص داد.

سامسونگ با 12 درصد افزایش در فروش اما تنها 0.5 درصد افزایش درآمد در جایگاه دوم قرار گرفت. هوآوی با افت 1 درصدی مواجه شد در حالی که درآمد آن 20 درصد افزایش یافت. برندهای پوشاک هوشمند هندی Noise و Fire Boltt به لطف رشد سریع در بازار داخلی خود، به رتبه های چهارم و پنجم در محموله های جهانی رسیدند. گارمین، آمازفیت و boAt همگی در حدود 4 درصد سهم بازار بودند. فیت بیت در جایگاه دهم قرار گرفت در حالی که شیائومی اکنون یازدهم است.

تفکیک بازار جهانی ساعت های هوشمند به تفکیک منطقه، آمریکای شمالی را به عنوان بزرگترین بازار از نظر حجم محموله ها با 29 درصد نشان می دهد. هند در سال 2022 شاهد رشد فوق العاده ای بود و اکنون دومین منطقه مهم برای ساعت های هوشمند است در حالی که چین در رتبه سوم قرار دارد.

بزرگترین تکه ساعت های هوشمند عرضه شده در سال 2022 در رده قیمتی ≤100 دلار بودند که 35 درصد از کل محموله ها را به خود اختصاص دادند. بیش از 400 دلار بیشترین افزایش فروش (129 درصد افزایش نسبت به سال گذشته) را داشت که عمدتاً توسط مدل‌های اپل واچ سری 8 و واچ اولترا تأمین می‌شد.

منبع

به این پست امتیاز بدید