رژیم کتوژنیک دوره ای مبانی توضیح داده شده است

نارگیل یک میوه روغنی بوده که در هر ۱۰۰ گرم از آن تنها ۶ گرم کربوهیدرات قابل جذب وجود دارد که مقدار بسیار کمی است و میتوانید از آن در رژیم غذایی کتو استفاده کنید. این مکمل مخصوص زیاد کردن سطح کتون بدن هنگام رژیم کتوژنیک است. زمانی که رژیم کتوژنیک را با فعالیت ورزشی و استفاده کردن از این مکمل انجام دهید، می تواند مزایای زیادی را برای شما داشته باشد. برای پاسخ به این سوالات و سوالات مشابه در مورد رژیم کتوژنیک، ادامه این مطلب از مجله ورزشی اکتین را دنبال کنید. • شاه توت: شما میتوانید از شاه توت هم در رژیم کتوژنیک خود استفاده کنید.

• آووکادو: میوه روغنی دیگری که میتوانید از آن در رژیم کتوژنیک استفاده کنید آووکادو است که در هر ۱۰۰ گرم از آن تنها حدود ۲ تا ۳ گرم کربوهیدرات دارد و یکی از انتخاب های شما از میوه های مجاز در رژیم کتو میتواند باشد. اساس این رژیم بر کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی بنا شده است و پروتئین دریافتی نیز به میزان متوسط مورد توجه است. بر اساس تحقیقات، تأثیر رژیم کتوژنیک بر مغز و سیستم عصبی در بهبود بیماری دو قطبی کاملاً مشهود است. طبق تحقیقات، نشان داده شده است که این رژیم بسیار بهتر از رژیم های با مقدار چربی پایین عمل می کند.

7. آیا رژیم غذایی کتوژنیک برای زنان مناسب است؟ با رعایت نکات مذکور و مراجعه به پزشک قبل از شروع هرگونه رژیم جدید، میتوانید با استفاده از این رژیم، به دست آوردن سلامتی و وزن مناسب را تجربه کنید. برای این که بتوانید بیشترین نتیجه را از رژیم کتوژنیک بگیرید، خواب کافی داشته باشید و استراحت کنید و از غذاهای مفید و سالمی در رژیم غذایی کتو استفاده کنید. یکی از سبک های رژیم کتوژنیک دوره ای حاوی پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طی هفته می باشد. به دلیل تغییر در تعادل آب و مواد معدنی، می توانید نمک و سایر املاح معدنی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

MacroTracker با اندازهگیری و کنترل میزان مصرف مواد مغذی شما در طول روز، باعث میشود رژیم غذاییتان را برای رسیدن به حالت کتوز تغییر دهید. رژیم کتوفیت اصلاح شده رژیم کتو هست که سعی کردیم با تغییر در لیست غذایی این رژیم، عوارض رو به حداقل برسونیم تا با خیال راحت به وزن ایدهآل خودت برسی. کره و خامه: تا جایی که برایتان ممکن است، از کره و خامه طبیعی حین رژیم کتوژنیک استفاده کنید. تواند از حالت کتوژنیک جلوگیری کند، اگر در نهایت بیشتر از مقدار کربوهیدرات روزانه خود دریافت کنید. چگونه دوره ی پریود را در رژیم کتو به حالت نرمال برگردانیم؟

 This c᠎onte᠎nt has be᠎en cre​ated with GSA᠎ Con tent᠎ G en erator​ Demover sion !

رژیم کتوژنیک اولین بار در دههی 1920 برای درمان بیماران مبتلا به صرع طراحی شده ولی به مرور زمان متوجه شدن که این رژیم برای لاغری و کاهش وزن هم موثره. این در صورتی که فرد اضافه وزن زیادی داشته باشه ( چاق باشه ) خطر بیشتری هم داره. رژیم کتوژنیک باعث گرسنگی فرد مثل رژیم های دیگر نمی شود و یک رژیم سیر کننده محسوب می شود که بدون استفاده کردن از کالری شماری یا پیگیری کردن جذب شدن ماده های غذایی، به کاهش وزن خودکار بدن طبق روند طبیعی سوخت و ساز کمک می کند. مزیت های مهم رژیم کتوژنیک شامل زیاد شدن کتون، کم شدن میزان قند خون بدن و بهبود دادن حساسیت های انسولین می باشد.

این خوراکی ها بیشتر مواقع حاوی الکل شیرین هستند که روی میزان سطح کتون بدن تاثیر بهترین جایگزین های شیر کتوژنیک منفی می گذارد. این خوراکی ها در اغلب موارد شیرین بوده و دارای چربی ناسالم هستند. برای نتیجه بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدرات های سالم مثل میوه ها، سبزیجات نشاسته ای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. سعی کنید مواد غذایی مانند اسفناج ، آووکادو ، گوجه فرنگی ، کلم و قارچ را افزایش دهید تا پتاسیم مورد نیاز شما تامین شود.

تمامی این تغییرات، به یاختههای عصبی مغز کمک میکند تا در جریان تشنج و افزایش نیاز به انرژی، پایداری خود را حفظ کنند و بدین ترتیب، احتمالاً اجسام کتونی دارای اثرات محافظتی برای یاختههای عصبی هستند. • زیتون: میوه چرب دیگری که در لیست میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک قرار دارد زیتون است، این میوه در هر ۱۰۰ گرم حدود ۲ تا ۳ گرم کربوهیدرات داشته و سرشار از اسید های چرب مفید برای بدن است که میتوانید از آن در رژیم کتو لذت ببرید.

این رژیم سرشار از غلات کامل، روغنهای سالم مانند روغن زیتون، ماهی و صدف، و مقدار زیادی میوه و سبزیجات است. طبق تحقیقات امروزی ثابت شده است که این رژیم فواید زیادی برای بیماری های مختلفی نیز دارد. • هلو: در هر ۱۰۰ گرم از میوه هلو هم حدودا ۸ تا ۹ گرم کربو وجود دارد و جزو میوه های کم کربوهیدرات محسوب میگردد که میتوانید از آن در حد معمول در رژیم کتوژنیک استفاده کنید.

این روغن را باید به نوشیدنی و یا محصولات لبنی رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی اضافه کنید. مصرف روغن های گیاهی فرآوری شده و سس مایونز را باید کنار بگذارید. هنگامی که رژیم کتوژنیک را گرفته اید، از خوردن ماده های غذایی و خوراکی هایی که حاوی مقدار بالایی کربوهیدارت هستند، خودداری کنید. برای مدیریت این عارضه، میتوانید از منابع چربی سالم مانند روغنهای نباتی، ماهی چرب و آووکادو استفاده کنید. در رژیم کتوژنیک علائمی چون نفخ، حالت تهوع، خستگی و یبوست به دلیل حجم زیاد چربی مصرفی طبیعی است. لازم به ذکر است که همه این خوراکی ها جزو خوراکی های فرآوری شده هستند.

در هر ۱۰۰ گرم شاه توت حدودا ۸ گرم کربوهیدرات وجود دارد که آن را جزو میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک قرار داده. • هندوانه: با وجود اینکه شاید به نظر نرسد هنداونه جزو میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک باشد، اما این میوه در هر ۱۰۰ گرم از آن حدود ۷ گرم کربوهیدرات دارد و حجم بیشتر آن آب است. قهوه و چای تلخ، بدون کربوهیدرات است و میتواند به افزایش میزان سوخت و ساز بدن و همچنین عملکرد جسمی و روحی کمک کند. رژیم کتوژنیک می تواند از اتفاق افتادن خطرات و ریسک هایی مثل زیاد شدن چربی، بالا رفتن سطح کلسترول اچ دی ال، بالا رفتن فشار خون و زیاد شدن میزان قند خون بدن پیشگیری کند.

کافئین برای افزایش انرژی بدن، کم شدن چربی ها و بالا بردن کارکرد بدن می تواند مفید باشد. این ویتامینها شامل تمام ویتامینهای گروه B است که برای سلامتی سیستم عصبی و متابولیسم انرژی ضروری هستند و ویتامین C که برای تقویت سیستم ایمنی و سلامت پوست و مو به آن نیاز داریم. قابل ذکر است که برای اثبات بعضی از این موارد، به انجام تحقیقات انسانی بیشتری نیاز است! بنابراین، در صورت داشتن بیماری قلبی، بهتر است قبل از شروع رژیم کتوژنیک با پزشک خود آیا گل کلم در رژیم کتوژنیک مجاز است؟ مشورت کنید.

بیشترین انرژی بدن از مصرف کربوهیدرات و قند تامین میشه و زمانی که مصرف آنها رو به حداقل برسونی، بدن ناچار میشه برای تامین انرژی سراغ سوزوندن چربیها بره و در این صورت چربی سوزی عالی اتفاق میافته. کتوفیت، رژیم کتوژنیک اصلاحشده برنافیت هست که به صورت اصولی و با تهیه مواد غذایی به صرفه، تا 14 کیلو گرم کاهش وزن در 60 روز میتونی وزن کم کنی. برای اینکار لیست مواد غذایی کتوژنیک را مشاهده کنید و برای خودتان یک برنامه غذایی تهیه کنید. مهمترین کاری که در رژیم کتوژنیک باید انجام بدید تهیه برنامه غذایی با شرایط خودتون هستش.

مجله زوم لایف در 9 آذر 1402 سلام، درباره خروج از کتوژنیک و مواد غذایی که باید بهش توجه کنید، در مقاله توضیح دادیم. علاوه بر این در طول سالها، سایر رژیمهای غذایی به روز رویکرد مشابهی با این رژیم برای کاهش وزن ارائه دادند. برخی از مشهورترین سلبریتیهای جهان، که طرفداران سرسخت رژیم لاغری با کتوژنیک هستن، در زمینه سینما مگان فاکس (بازیگر هالیوود) لبرون جیمز (بازیکن مشهور بسکتبال) و کیم کارداشیان (سلبریتی) از این رژیم استفاده کردن و توی شبکههای اجتماعی خودشون رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن معرفی ریزش مو در رژیم کتوژنیک علل و درمان کردند.

قابل ذکر است که رژیم کتوژنیک مزایای زیادی به ویژه برای بیماری های متابولیک، بیماری های عصبی و بیماری هایی که ریشه در زیاد بودن سطح انسولین بدن دارند را دارد. ممکن است در شروع رژیم کمی نگران باشید. اغلب میوه ها در هر واحد از خودشان حدود ۱۵ گرم کربوهیدرات دارند و همانطور که میدانیم، کربوهیدرات مجاز در رژیم کتوژنیک بسیار کم بوده و با مصرف یک واحد میوه ممکن است حتی از حد مجاز نیز عبور کند. ممکن است شما مقدار کمی شیر خام مصرف کنید، اما مراقب کربوهیدراتهای زیادی آن باشید.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد راهنمای مبتدیان برای سازگاری با چربی در کتو لطفا از صفحه ما بخواهید.