پس از ثبت دامنه چه باید کرد؟ اقدامات لازم برای راه اندازی سایت


در این گزارش به زبان ساده و خیلی خلاصه برایتان توضیح می‌دهیم که بعد از ثبت دامنه چه‌کار باید کرد. در واقع زمانی که شما برای دامنه درخواست می‌دهید، اولین قدم را برای ساخت فضای اینترنتی اختصاصی خودتان یعنی سایتتان برداشتید، حالا باید سراغ تهیه سرویس میزبانی یا همان هاست از یک پلتفرم مطمئن بروید، زیرا چنین پلتفرم‌هایی علاوه‌بر راهنمایی دقیق کاربران، انواع سرویس‌های میزبانی را برای اهداف و کسب‌وکارهای مختلف فراهم کردند. در قدم‌های بعدی هم باید سراغ تهیه ساخت، تولید محتوا، ثبت سایت در گوگل و سئو بروید که در ادامه کامل توضیح میدهیم.

۱. سرویس میزبانی تهیه کنید

اولین کاری که بعد از خرید دامنه ارزان باید انجام دهید، تهیه سرویس میزبانی یا همان خرید هاست و اتصال دامنه به هاست است. بهترین پیشنهاد این است از خدمات مجموعه‌ای استفاده کنید که بعد از خرید دامنه، امکان تهیه سرویس‌های میزبانی را از همان سورس برایتان فراهم کند.

 

وب هاستینگ یا سرویس میزبانی، سرویسی است که امکان انتشار وب‌سایت شما در فضای اینترنت و وب را فراهم می‌کند. در واقع با خرید و ثبت‌نام هاست، فضا و منابعی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید تمام اطلاعات، داده‌ها و فایل‌های مربوط به سایتتان را ذخیره کنید.

از آن جایی که سرویس‌های میزبانی مختلفی مانند:

  • هاست وردپرس (بهترین هاست وردپرس اشتراکی با لایه‌های مختلف و بالاترین امنیت بهینه‌سازی شده)
  •  هاست ووکامرس (برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین با تمام امکانات خرید اینترنتی)
  •  هاست لینوکس (پنل میزبانی Cpanel برای مدیریت سرویس‌های مختلفی مانند PHP، Perl، Ruby، Python)
  • هاست دانلود (با پهنای باند نامحدود و فضای ذخیره‌سازی مناسب)
  • هاست ایمیل (برای سرویس ایمیل مارکتینگ و ارتباط مستقیم با مشتریان)

برای کاربرانی با اهداف مختلف طراحی شده، بهترین کار این است هاستی را تهیه کنید که مناسب هدف کاری و شرایط سایتتان باشد. مثلاً در ابتدای راه زمانی که آشنایی زیادی با وردپرس ندارید، بهتر است سراغ هاست وردپرس اقتصادی بروید و اگر می‌خواهید آنلاین‌شاپتان را از شبکه‌های اجتماعی به فضای وب منتقل کنید، بعد از خرید دامنه ارزان سراغ سفارش هاست ووکامرس بروید.

۲. وب‌سایتتان را بسازید

در قدم دوم باید سراغ راه‌اندازی سایت بروید. در این مرحله می‌توانید مانند یک حرفه‌ای مرحله به مرحله کدنویسی را انجام داده و سایتتان را بالا بیاورید یا سراغ پلتفرم‌هایی بروید که سایت‌ساز هستند و بعد از دریافت سفارش از شما، یک سایت آماده برای کار تحویل می‌دهند. حالا که سایت آماده شده بیایید مرحله به مرحله ساخت آدرس ایمیل با دامنه اختصاصی را توضیح دهیم.

پس از ثبت دامنه چه باید کرد؟ اقدامات لازم برای راه اندازی سایت

۳. آدرس ایمیل اختصاصی دامنه‌ را بسازید

در این مرحله باید با دامنه اختصاصی سایتتان یک آدرس ایمیل هم داشته باشد. استفاده از این آدرس ایمیل اختصاصی مزایایی بسیاری دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  •  افزایش اعتبار کسب‌‌وکار
  • جلب اعتماد مشتری
  • کسب اعتبار در همکاری با سایر برندها

پس برای شروع اول وارد پنل شخصی شده و به قسمت ایمیل بروید. در قسمت ایمیل روی عبارت Email Accounts کلیک کرد و سپس گزینه hosting account یا domain name انتخاب کنید. روی Add email account کلیک کرده و در صفحه جدیدی که باز شده آدرس ایمیل و پسورد موردنظرتان را وارد کنید. حالا گزینه ساخت ایمیل یا همان create را زده و با دامنه اختصاصی سایتتان یک ایمیل رسمی برای کار و بیزینس، ارتباط با برندهای رقیب و مشتریان داشته باشید.

۴. سایتتان را در گوگل ثبت کنید

در این مرحله همه شرایط آماده است تا سایت در موتور جستجو ثبت شده و از همان زمان براساس محتوایش از گوگل و دیگر موتورهای جستجو مانند بینگ رتبه و امتیاز بگیرد. برای این کار باید یک نقشه سایت یا sitemap داشته باشید تا از این طریق موتور جستجو بتواند سایت و محتواهایش را پیدا کرده و رتبه دهد.

در واقع این سرویس تمام صفحات، عکس‌ها، ویدئوها و محتواهای مرتبط را بررسی کرده تا آن‌ها را اصطلاحاً ایندکس index کند. حالا این مطالب ایندکس شده از الگوریتم‌های گوگل رتبه می‌گیرند تا در لیست نتایج جستجو به مخاطب نشان داده شوند.

۵. سئو را شروع کنید

آخرین مرحله، استخدام یک سئوکار حرفه‌ای و شروع مسیر سئو (SEO) برای سایت است. سئو در واقع بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان است. یعنی شما از ابزارها، افزونه‌ها، مهارت سئوکار و البته محتوای مرتبط و غیرکپی خودتان کمک می‌گیرد تا الگوریتم‌های گوگل بدون نیاز به پرداخت هزینه تبلیغات یا همان گوگل ادز به سایت شما رتبه داده و در صفحه اول نتایج جستجو سایت را نشان دهند. به این ترتیب زمانی که مخاطب کلمه کلیدی موردنظرش را در گوگل جستجو کند، سایت شما در میان رتبه‌های برتر نمایش داده شده و توجه مخاطب را جلب می‌کند.

پس از ثبت دامنه چه باید کرد؟ اقدامات لازم برای راه اندازی سایت

البته در انتخاب کلمات کلیدی هم یادتان باشد که باید دو مسیر مشخص داشته باشید، یعنی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان و کلماتی که مخاطب آن‌ها را جست‌وجو می‌‎کند، استفاده کنید تا در هر دو صورت مخاطب در این مسیر جستجوی گوگل به سایت شما برسد.

جمع‌بندی

تا اینجا با 5 قدم مهم و ضروری بعد از خرید و ثبت دامنه آشنا شدید. در این مسیر، اولین کاری که باید انجام دهید، خرید هاست می‌باشد و در مراحل بعدی باید سایتتان را ساخته، ایمیل اختصاصی داشته باشید و بتوانید بعد از تولید محتوای مرتبط وارد مراحل ثبت سایت در گوگل و سئوی سایت شوید. برای شروع مسیر، استفاده از خدمات لیموهاست برای خرید دامنه و هاست می‌تواند مفید باشد. با کمک متخصصان این پلتفرم شما می‌توانید از میان بیش از 800 پسوند هر دامنه‌ای که را که مدنظر دارید سفارش داده و از لیست متنوع سرویس‌های میزبانی از هاست وردپرس تا هاست ووکامرس استفاده کنید.

به این پست امتیاز بدید