کدام بهتر است؟ شبکه کابلی یا وایرلس؟


بسیاری از ما روزانه در خانه یا محل کار،از وای فای استفاده میکنیم که به شما امکان اتصال فوری به دنیای آنلاین را می‌دهد. اتصال بی سیم برای منازل مسکونی عالی است، اما اتصال شبکه سیمی برای شرکت های خصوصی  با مقیاس کوچک تا سازمان های بزرگ بهتر است. در اینجا شبکه کابلی و وایرلس را مقایسه می کنیم تا ببینیم کدام بهتر است.

شبکه های سیمی در مقابل بی سیم

استفاده از وای فای بسیار راحت است. هنگامی که رمز عبور شبکه WiFi را در موبایل یا رایانه وارد می کنید، به خاطر سپرده می شود و از آن به بعد، شما فوراً به اینترنت متصل می شوید. اما اگر سرعت برای شما مهم باشد، اتصال به اینترنت از طریق کابل‌های شبکه روش مؤثرتری برای اتصال دستگاه‌هایی که واقعاً مهم (از رایانه‌ها گرفته تا تلویزیون و ….) هستند، است.

شبکه کابلی از یک کابل اترنت، سوئیچ و روتر تشکیل می شود. یکی از پراستفاده ترین سوئیچ های لایه دو سیسکو در سازمان ها ، سوئیچ سیسکو 2960 است.

کدام بهتر است؟ شبکه کابلی یا وایرلس؟

در اینجا 5 دلیل برای بهتر بودن کابل های شبکه از WiFi را ذکر کرده ایم :

1.    امنیت بیشتر

با اینکه وای فای (WI-FI) شما رمزگذاری شده است، سیگنالش همچنان به خارج از مرزهای شرکت یا سازمان شما و به مناطق عمومی منتقل می شود. این امر، کار هکرها را آسان تر می کند تا از راه دور به آن متصل شوند. هنگامی که یک شبکه سیمی به درستی پیکربندی شود، محافظت بسیار بهتری در برابر دسترسی های غیرمجاز ارائه می دهد و راه بسیار امن تری برای اتصال به شما ارائه می دهد.

2.    سرعت بیشتر

سرعت وای فای بی سیم معمولاً خوب است، اما اتصال شما می تواند توسط چندین عامل مختلف کند شود. یکی از عوامل اشتراک گذاری پهنای باند وای فای با تمامی دستگاه های متصل شده به آن است؛ دستگاه های وای فای از تعدادی کانال مشخص ( که هر کدام شامل طیف فرکانسی خاصی است) مطابق استاندارد 802.11 برای ارتباط دستگاه ها موبایل، لب تاپ و … استفاده می کند . در محیط هایی که دستگاه های وای فای متعدد وجود دارد بدلیل محدودیت این کانال های ارتباطی ( طیف فرکانسی) تمامی وای فای ها مجبور به استفاده از کانال های مشترک هستند که باعث کاهش کیفیت و سرعت وای فای می گردد. ممکن است در حالت کلی متوجه این موارد نشوید، اما اگر گیمر هستید یا می‌خواهید پرسنل تان را به سرور شرکت متصل کنید، کندی سرعت را بیشتر احساس می کنید. یک شبکه سیمی همیشه بسیار سریعتر از شبکه بی سیم است زیرا از یک کابل شبکه برای هر دستگاه استفاده می شود و داده ها را مستقیم و بدون وقفه در اختیار شما قرار می دهد. اگر میخواهید اینترنت را با سرعت بالا تجربه کنید پیشنهاد می شود از کابل شبکه لگراند استفاده کنید زیرا این نوع کابل شبکه یکی از بهترین و پرفروش ترین برندهای کابل شبکه موجود در بازار تهران می باشد .

3.    قابلیت اطمینان بیشتر

اگرچه اتصالات وای فای بی سیم می توانند قابل اعتماد باشند، اما برای پایداری و قابلیت اطمینان، هیچ چیز بهتر از اتصال سیمی نیست. اتصالات وای فای ممکن است مستعد تداخل سیگنال از سایر اتصالات یا منابع الکتریکی باشند یا ممکن است توسط دیوارهای ضخیم در معرض خطر قرار گیرند. شبکه های سیمی تحت تأثیر هیچ یک از اینها قرار نمی گیرند و به شما اطمینان کامل می دهند.

4.    تاخیر کمتر

با تأخیر بالا، هر ضربه صفحه کلید، کلیک ماوس یا دو بار ضربه زدن طول می کشد تا تأثیر بگذارد. تاخیر از طریق شبکه سیمی کمتر است و زمان پاسخگویی بسیار کوتاه تری به شما می دهد.

5.    اتصال بهتر

شبکه سیمی اتصال قابل اطمینان‎تری را نسبت به وای‎فای در اختیار شما قرار می‎دهد. ساختار شرکت شما، موانعی که سیگنال شما را مسدود می‎کنند، امواج مزاحم ساطع شده از دستگاه‎های الکتریکی یا تداخل با شبکه وای‎فای همسایگان، همگی از عواملی هستند که روی پایداری و ثبات اتصال وای‎فای تاثیر منفی می‎ گذارند.

خرید تجهیزات شبکه از فروشگاه های معتبر

کدام بهتر است؟ شبکه کابلی یا وایرلس؟

تجهیزات شبکه، شامل تمام ابزار های مورد نیاز برای ایجاد شبکه ها، نگهداری و تعمیرات آن ها می باشد. مجموعه پژواک اندیشه و توان رابین یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین مرکز فروش تجهیزات شبکه در تهران می باشد که محصولاتش را با قیمت و کیفیت مناسب و مقرون به صرفه به فروش می رساند.

این شرکت خدمات راه اندازی data center و تجهیزاتی از جمله رک و متعلقات ، تجهیزات فیبر نوری ، تجهیزات جانبی شبکه ، UPS  و … را ارائه می دهد .شما می توانید جهت ثبت سفارش و دریافت مشاوره رایگان با مشاوران این شرکت در ارتباط باشید.

 

به این پست امتیاز بدید