گلکسی اس 23 اولترا دوربین حرفه ای و انعطاف پذیری دارد


گلکسی اس 23 اولترا دوربین حرفه ای و انعطاف پذیری دارد

از زمانی که این خط در سال 2020 معرفی شد، تلفن‌های «Ultra» سامسونگ دستگاه‌های موبایلی پیشرفته و همه چیز به جز سینک آشپزخانه بودند که بهترین (یا تقریباً بهترین) را از همه چیز، از فناوری صفحه نمایش گرفته تا سیلیکون و استانداردهای حافظه ارائه می‌کردند. اما این سیستم دوربین است که واقعاً سامسونگ اولترا را از سایر بهترین تلفن های دنیا، به ویژه در آمریکای شمالی، متمایز کرده است.

Galaxy S23 Ultra با افزودن یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی به یک سیستم بسیار همه کاره که از قبل شامل یک دوربین فوق عریض و نه یک بلکه دو لنز زوم است، به این روند ادامه می‌دهد. در کنار تمام پیکسل‌های اضافی، حالت‌های عکس‌برداری جدید نیز وجود دارد که به فهرست کامل ویژگی‌های دوربین اضافه می‌شود. اگر احساس می‌کنید که چقدر از توانایی‌های این دوربین غرق شده‌اید، ما شما را پوشش می‌دهیم.

از زمان گلکسی اس 21 اولترا، گوشی برتر سامسونگ از نظر فاصله کانونی اپتیکال، همه کاره ترین سیستم دوربین موجود در بازار را داشته است، با دوربین فوق عریض که معادل 13 میلی متر فیلمبرداری می کند و لنز زوم پریسکوپ 10 برابر که معادل یک دوربین عکاسی می کند. لنز 230 میلی متری لنز دوم در واقع می تواند 100 برابر بزرگنمایی دیجیتالی کند، اما تصاویر در این محدوده عملاً غیرقابل استفاده هستند، اما می توانید تا 30 برابر داشته باشید و تصاویر واضح باقی می مانند، بنابراین اساساً، سیستم S23 Ultra می تواند به عریض 13 میلی متر و تا زمانی که تقریباً طول بکشد عکاسی کند. 700 میلی متر

از نظر ارتقای سخت‌افزاری، تنها سنسور اصلی نسبت به S22 Ultra سال گذشته، با دوربین 108 مگاپیکسلی قبلی که با استفاده از سنسور ISOCELL HP2 جدید سامسونگ به دوربین 200 مگاپیکسلی جدید ارتقا یافته بود، دچار مشکل شد. این سنسور دارای 200 میلیون پیکسل 0.6 میکرومتری (μm) در اندازه سنسور نوری 1/1.3 اینچی است. و مانند همه گوشی‌های هوشمند اخیر، این سنسور عمدتاً برای عکاسی عکس‌های پیکسل‌بین با کیفیت ۱۲.۵ مگاپیکسلی (با استفاده از بنینگ ۱۶ در ۱) یا ۵۰ مگاپیکسلی (با استفاده از binning ۴ در ۱) طراحی شده است. گزینه ای برای عکاسی با حالت کامل 200 مگاپیکسلی وجود دارد، اما پس از آن، مزایای Binning پیکسل را از دست می دهید. در بخش نرم افزار دوربین به این موضوع خواهیم پرداخت.

لنزهای دیگر ثابت می مانند، بنابراین ما یک لنز 12 مگاپیکسلی، f/2.2 فوق عریض با سنسور 1/2.55 اینچی داریم. لنز پرتره 10 مگاپیکسلی f/2.4 که می تواند زوم اپتیکال 3 برابری ایجاد کند. و یک لنز زوم پریسکوپ 10 مگاپیکسلی f/4.9 که می تواند زوم اپتیکال 10 برابری را ثبت کند. دوربین سلفی در واقع کاهش یافته است (حداقل از نظر تعداد پیکسل)، از دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی در S22 Ultra به دوربین 12 مگاپیکسلی f/2.2 جلو.

بیایید قبل از اینکه برگردیم تا روی لنز جدید فوکوس کنیم، مروری اجمالی از تمام حالت‌های مختلف عکاسی داشته باشیم. برنامه دوربین سامسونگ عمدتاً نسبت به چند سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است و از برنامه‌های دوربین دیگر سازندگان بزرگ فاصله نمی‌گیرد (در واقع، برنامه‌های دوربین هر برند گوشی عمدتاً شبیه به پیکسل هستند). شما یک پس زمینه سیاه دارید، با یک دکمه شاتر سفید و یک منظره یاب تصویر در وسط. حالت‌های اصلی تصویربرداری از طریق تند کشیدن‌های افقی با دکمه‌هایی در بالای منظره یاب برای تنظیمات چرخه می‌شوند. سامسونگ سعی نمی‌کند برنامه را با بسیاری از حالت‌های اصلی شلوغ کند و به‌طور پیش‌فرض فقط «Portrait»، «Photo»، «Video» و «More» را به این ترتیب ارائه می‌کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید