“ال‌جی با طراحی پایدار در تلویزیون‌های OLED evo 2023 خود افتخار کسب کرد”


شرکت ال‌جی الکترونیکس به تازگی اعلام کرده است که سری تلویزیون‌های OLED evo خود را برای سومین سال متوالی موفق به دریافت گواهی کاهش CO2 و Measured CO2 از شرکت Carbon Trust و برچسب زیست‌محیطی از Société Générale de Surveillance SA (SGS) کرده است. این گواهی‌ها به عنوان نشان دهنده تلاش‌های شرکت ال‌جی در کاهش زباله‌های پلاستیکی هستند.

شرکت Carbon Trust یک شرکت مشاور جهانی در زمینه محیط‌زیست است که به منظور شتاب بخشیدن به حرکت به سوی یک آینده کربن‌صفر بنیان‌گذاری شده است. همچنین، SGS یک سازمان جهانی است که به صدور گواهی‌های زیست‌محیطی برای محصولات پایدار مشغول است. هر دوی این موسسات تمام چرخه محصول را از تولید تا ارسال و بازیافت بازرسی می‌کنند.

سری تلویزیون‌های OLED evo ال‌جی از وزن کمتر و طول عمر بیشتری برخوردار است و در تولید آنها از مواد کامپوزیتی فیبر و فلز استفاده می‌شود. این مواد در کاهش استفاده از پلاستیک نقش دارند و باعث می‌شوند که نیاز به استفاده از پلاستیک در تلویزیون‌های سری‌های LG OLED evo تا 40 درصد نسبت به تلویزیون‌های LCD با ابعاد مشابه کمتر شود. با تلاش‌های ال‌جی، امسال 20.000 تن در کاهش استفاده از پلاستیک در جهان مشارکت کرده است.

سری تلویزیون‌های جدید OLED evo با استفاده از مواد فیبر کامپوزیتی حدود 20 درصد سبک‌تر از تلویزیون‌های LCD با ابعاد مشابه هستند. این موضوع نیز باعث کاهش انتشار دی اکسید کربن در حین حمل و نقل محصولات می‌شود. همچنین، بیش از 30 درصد از پلاستیک بازیافتی در مواد مورد استفاده در پوشش پشتی تلویزیون‌های OLED evo، QNED و NanoCell ال‌جی عرضه شده در سال 2023 استفاده شده است. با این تلاش‌ها، انتظار می‌رود ال‌جی فقط در ارتباط با محصولات تلویزیون‌، در حدود 3200 تن در بازیافت زباله‌های پلاستیکی نقش داشته باشد.

تلویزیون‌های LG OLED نسبت به تلویزیون‌های LCD اجزای سازنده کمتری دارند. استفاده از فن‌آوری منحصر به فرد نمایشگرهای با پیکسل‌های خودنورده، نیاز به ساختار مجزای نور پس‌زمینه را برطرف می‌کند و این باعث کاهش تعداد قطعات مورد نیاز در تولید هر یک از محصولات LG OLED می‌شود. کاهش تعداد قطعات در نتیجه به کاهش نیاز به مصرف منابع در تولید هر دستگاه و همچنین کاهش پلاستیک و زباله الکترونیکی باقی‌مانده در پایان طول عمر مفید تلویزیون‌ها منجر می‌شود.

به طور کلی، تلاش‌های ال‌جی در کاهش زباله‌های پلاستیکی و انتشار دی اکسید کربن، با استفاده از مواد کامپوزیتی فیبر و فلز در تولید تلویزیون‌های OLED evo و کاهش تعداد قطعات مورد نیاز در هر محصول تلویزیون، موفق به کاهش مصرف منابع و تولید کمتر پلاستیک و زباله الکترونیکی شده است. این اقدامات با هدف حرکت به سوی یک آینده کربن‌صفر صورت گرفته‌اند.

مدیر دپارتمان توسعه محصول شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی الکترونیکس با نام بایک سان، اظهار کرده است که سری تلویزیون‌های OLED evo ال‌جی، با ارائه تجربه‌ی تماشایی عمیق و فراگیر، به حفظ محیط زیست و کاهش اثرات مخرب در هر مرحله از تولید، اهمیت می‌دهند. او افزوده است که ال‌جی به عنوان یکی از پیشگامان قدرتمند در بازار تلویزیون OLED، به دنبال اقدامات ESG و اقدامات مسئولانه برای حفظ محیط زیست است.

شرکت ال‌جی الکترونیکس از آغاز تولید تلویزیون OLED، از فن‌آوری‌های نمایشگر پیشگامی مانند OLED evo استفاده کرده است. همچنین، با ارائه مدل‌های بدیع مانند اولین تلویزیون جمع شونده جهان به نام LG SIGNATURE OLED R و تلویزیون خم شونده LG OLED Flex، از مرزهای صنعت فراتر رفته است. امسال مصادف با دهمین سالگرد تولید تلویزیون OLED، گزینه‌های متعددی به سری متنوع تلویزیون‌های OLED ال‌جی افزوده شده است و مدل‌های حیرت‌انگیز سری OLED evo 2023 در صدر آن‌ها به چشم می‌خورند. تلویزیون‌های سری OLED evo ال‌جی در حال حاضر در 125 کشور جهان عرضه شده‌اند.

به این پست امتیاز بدید