اپل دست از توسعه تراشه وای فای اختصاصی کشید


اپل دست از توسعه تراشه وای فای اختصاصی کشید

بر کسی پوشیده نیست که اپل سخت تلاش می کند تا در مورد سخت افزار دستگاه های خود مستقل باشد. این شرکت می‌خواهد کنترل اجزای خاصی را در دست بگیرد و وابستگی به شرکت‌هایی مانند کوالکام یا برادکام را کاهش دهد. این شرکت روی تراشه های 5G کار می کند که خود را از ارتباط با کوالکام رها می کند. طبق گزارش ها، اپل همچنین در حال کار بر روی یک تراشه Wi-Fi بود که قرار بود در سال 2024 معرفی شود. با این حال، تحلیلگر مشهور Ming-Chi Kuo بیان می کند که توسعه چنین تراشه ای متوقف شده است. به گفته او، اپل “برای مدتی” آن را متوقف خواهد کرد.

فرادرس

با این خبر، Broadcom همچنان تامین کننده تراشه های وای فای اپل باقی خواهد ماند. این شرکت احتمالاً دلایل خود را داشته است، اما این نشان دهنده یک مشکل بزرگ در برنامه ها است. برای یادآوری، مارک گورمن از بلومبرگ به عرضه تراشه جدید وای فای + بلوتوث برای آیفون اشاره کرد. اپل انتقال به این تراشه ها را در سال 2024 آغاز خواهد کرد و تا سال 2025 به طور کامل اجزای Broadcom را جایگزین خواهد کرد. به گفته Kuo، توقف به معنای تراشه قبلی با فناوری Wi-Fi است. تراشه ترکیبی Wi-Fi و BT حتی چالش برانگیزتر است و تاکنون هیچ جزئیاتی در مورد توسعه آن وجود ندارد.

طرح اصلی اپل ترکیب وای فای، بلوتوث و تراشه های سلولی در یک راه حل واحد است. مودم سلولی 5G سالهاست که در حال توسعه است تا جایگزین راه حل کوالکام شود. با این حال، با توجه به تنظیمات اخیر، ما نمی دانیم با این تراشه چه اتفاقی خواهد افتاد. ظاهرا اپل همچنین در تلاش است تا تراشه ها و تراشه های فرکانس رادیویی را برای شارژ بی سیم که از کوالکام دریافت می کند جایگزین کند. همانطور که در بالای این مقاله گفتیم، این شرکت بدون زحمت برای مستقل شدن کار می کند.

طبق این گزارش، توسعه تراشه Wi-Fi متوقف شده است زیرا اپل می خواهد منابع طراحی تراشه را بر روی تراشه 3 نانومتری برای آیفون های آینده متمرکز کند. کو اظهار می کند که «منابع ناکافی» تولید انبوه تراشه های اپل را به تاخیر می اندازد. علاوه بر این، او بیان می‌کند که سال‌های آینده برای اپل برای استفاده از تراشه‌های Wi-Fi خود خطرناک خواهد بود. استانداردها در حال تغییر هستند و Wi-Fi 6E و Wi-Fi 7 چیزهای جدیدی هستند. بنابراین، اپل منتظر عرضه محصولی با Wi-Fi 6E و Wi-Fi 7 به عنوان استاندارد خواهد بود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

دیدگاهتان را بنویسید