ایجاد مشکلی در نمایشگر آیفون 14 پرو مکس


آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، جدیدترین پرچمداران اپل، در سه ماهه چهارم سال گذشته معرفی شدند. یکی از ویژگی های اصلی تبلیغ شده توسط این شرکت، حالت Always on Display بود. این به کاربران اجازه می دهد تا اطلاعات کلیدی مانند زمان، تاریخ و اعلان ها را بدون نیاز به بیدار کردن گوشی مشاهده کنند. با این حال، نگرانی هایی در مورد پتانسیل سوختن صفحه نمایش به دلیل این ویژگی مطرح شده است. و به نظر می رسد که این ترس ها تایید شده است.

فرادرس

بر اساس گزارش های رسانه های اجتماعی، برخی از کاربران آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس در نتیجه استفاده از قابلیت نمایشگر همیشه روشن، دچار سوختگی صفحه نمایش شده اند. سوختگی به عنوان یک پس تصویر قابل مشاهده است که حتی پس از خاموش شدن تلفن روی صفحه باقی می ماند. تصاویر به اشتراک گذاشته شده آنلاین به وضوح تصویر زمینه قفل صفحه و زمان نمایش داده شده در برنامه WeChat را نشان می دهد.

نکته نگران‌کننده‌تر این است که این گزارش‌ها نشان می‌دهند که صفحه‌نمایش آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به سرعت در ناحیه برش جزیره دینامیک می‌سوزند. این بریدگی کوچک در بالای صفحه نمایش است که دوربین جلو و سایر سنسورها را در خود جای داده است. به نظر می رسد این مشکل در هنگام اجرای یک یا دو برنامه بیشتر باشد. زیرا این امر باعث افزایش اندازه بصری ناچ می شود.

مشخص نیست که این مشکل چقدر گسترده است. اما چندین کاربر این مشکل را گزارش کرده اند و از خدمات پس از فروش اپل کمک گرفته اند. یکی از کاربران گزارش داد که کارمندان اپل به آنها گفته اند که قبلاً در آیفون های جدید دچار سوختگی صفحه نمایش نشده اند. با این حال، کاربر می‌توانست تحت گارانتی Apple Care+ خود یک تعویض صفحه نمایش رایگان دریافت کند. کاربر دیگری گزارش داد که آنها تنها کمتر از یک ماه است که آیفون 14 پرو خود را دارند. اما تصویر بعدی از جزیره دینامیک قبلاً روی صفحه باقی مانده بود.

ایجاد مشکلی در نمایشگر آیفون 14 پرو مکس

در حال حاضر، اپل در مورد این وضعیت اظهار نظر نکرده است و مشخص نیست که این شرکت چه اقداماتی را برای رسیدگی به این موضوع انجام خواهد داد. سوختن صفحه نمایش مشکل جدیدی نیست و به دلایل مختلفی ممکن است. مانند تصاویر ثابت طولانی مدت که بر روی صفحه نمایش ظاهر می شوند. با این حال، با ویژگی Always on Display، به نظر می رسد که این مشکل می تواند در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس بیشتر شود.

در حال حاضر، برای کاربران iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max مهم است که از پتانسیل سوختن صفحه نمایش آگاه باشند و اقداماتی را برای به حداقل رساندن خطر انجام دهند. این می تواند شامل اجتناب از ویژگی Always on Display یا کاهش زمان فعال بودن آن باشد. همچنین به طور منظم والپیپر را تغییر دهید و از استفاده از برنامه هایی که دارای عناصر ثابت هستند خودداری کنید. با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات بیشتر، جالب است که ببینیم اپل چگونه به این موضوع واکنش نشان می دهد. و اقداماتی که شرکت برای رفع آن انجام می دهد.

سوختن صفحه نمایش در گوشی های هوشمند زمانی رخ می دهد که یک تصویر ثابت برای مدت طولانی روی صفحه نمایش داده شود. باعث می شود برخی از پیکسل ها بیش از حد مورد استفاده قرار گیرند و برای همیشه روشن تر از سایرین باشند. این می تواند منجر به یک “تصویر روح” یا “سوزاندن” شود. جایی که طرح کلی تصویر ثابت روی صفحه باقی می ماند حتی زمانی که تصاویر دیگر ظاهر می شوند.

برخی از دلایل سوختن صفحه نمایش در گوشی های هوشمند به شرح زیر است:

  • نمایش تصاویر ثابت برای مدت زمان طولانی: این شایع ترین دلیل سوختن صفحه است. اگر هر روز یک تصویر ثابت، مانند لوگو یا نوار پیمایش، ساعت‌ها بر روی صفحه نمایش ظاهر شود، پیکسل‌های مورد استفاده برای نمایش آن تصویر ممکن است بیش از حد کار کنند و برای همیشه روشن‌تر از پیکسل‌های اطراف شوند.
  • روشنایی بالای صفحه: زمانی که روشنایی به حداکثر می رسد، پیکسل های روی صفحه در حد خود هستند. و این می تواند به مرور زمان منجر به سوختن صفحه نمایش شود.
  • افزایش سن نمایشگر: مانند تمام قطعات الکترونیکی، نمایشگرهای گوشی های هوشمند به مرور زمان از بین می روند. با افزایش سن صفحه نمایش، پیکسل ها ممکن است مستعد سوختن صفحه نمایش شوند.
  • دمای بالا: قرار دادن گوشی هوشمند در معرض دمای بالا. به عنوان مثال، قرار دادن آن در زیر نور مستقیم خورشید یا در یک ماشین داغ نیز می تواند منجر به سوختن صفحه نمایش شود.

برای جلوگیری از سوختن صفحه نمایش، توصیه می شود محتوای روی صفحه نمایش گوشی هوشمند خود را تغییر دهید، از محافظ صفحه استفاده کنید، روشنایی صفحه را کاهش دهید و از قرار دادن گوشی در معرض دمای بالا خودداری کنید. علاوه بر این، برخی از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند از تکنیک هایی مانند تغییر پیکسل و تنظیم خودکار روشنایی برای جلوگیری یا کاهش سوختگی صفحه استفاده می کنند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

دیدگاهتان را بنویسید