ایده لباس‌شویی واش‌این‌واش انتخاب الکترونیک ، در جشنواره ملی نوآوری ایرانی به انتخاب دانشگاه شریف برگزیده شد


ایده ماشین لباسشویی واش‌این‌واش (wash in wash) با تکنولوژی ضدعفونی با گاز اوزن (Blue shine)که به مرحله تجاری سازی و فروش رسیده است، در هفتمین جشنواره ملی نوآوری ایرانی و از سوی دانشگاه شریف، به عنوان ایده برتر در سال 1401 انتخاب و حائز دریافت گواهینامه و لوح زرین جشنواره شد.

به گزارش مرکز ارتباطات رسانه ای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، ساناز منصف مدیر واحد نوآوری اسنوا تک (مرکز توسعه و نوآوری فناوری انتخاب الکترونیک) در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره نوآوری برتر ایران دانشگاه شریف شرکت کرد. به همت مدیران این دانشگاه و مدیران گروه های تحقیق و توسعه، صنایع و شرکت های مختلف از طرف گروه صنعتی الکترونیک لوح زرین جشنواره را دریافت کردند.

دانشگاه شریف هر ساله بهترین ها را در زمینه نوآوری بررسی و معرفی می نماید. گروه صنعتی الکترون الکترونیکس امسال با طرح “ماشین لباسشویی واش این واش با تکنولوژی ضدعفونی با گاز اوزن” در این جشنواره شرکت کرد و پس از کسب امتیازات لازم این طرح به عنوان برترین نوآوری ایرانی در سال 1401 انتخاب شد.

ایده لباس‌شویی واش‌این‌واش انتخاب الکترونیک

بوزدایی، افزایش عمر لباس، کاهش زمان شست‌وشو و کاهش مصرف انرژی از ویژگی های تکنولوژی ضدعفونی با اوزن (Blue shine) و امکان اضافه کردن لباس حین شست‌وشو و مصرف انرژی ۶۰ درصد بهینه‌تر از حالت استاندارد از ویژگی های مدل واش‌این‌واش است.

مدیر واحد نوآوری اسنوتک در این خصوص گفت: این ایده نوآورانه در قسمت محصول ارائه شده است. علاوه بر این، این ایده که یکی از نقاط قوت آن تجاری سازی آن است، زیرا در حال حاضر ماشین لباسشویی اوزون در مرحله عرضه به بازار است.
وی با بیان اینکه در دومین بخش از جشنواره برتر نوآوری ایران، پنل ویژه ای در قالب پرسش و پاسخ با حضور مدیران نوآوری پتروشیمی جم، بانک پاسارگاد، اسنو تک و ایران خودرو برگزار شد، گفت: تجربه این محصول ایجاد و مفهوم آن به صورت پنل در دانشگاه شریف با شرکت کنندگان به اشتراک گذاشته شد و شرکت کنندگان در پنل به سوالاتی در زمینه نوآوری پاسخ دادند.

ایده لباس‌شویی واش‌این‌واش انتخاب الکترونیک
وی گفت: هدف از برگزاری جشنواره ملی نوآوری ایران توسعه اقتصاد دانش بنیان و تقویت اکوسیستم فناورانه کشور است. بنابراین ایده های شرکت هایی که ایده های آنها امتیاز لازم را در این سازمان دریافت کرده است، تجربیات خود را به اشتراک می گذارند.

رصدخانه فناوری با هدف پایش نظرات مشتریان راه‌اندازی می‌شود.

در بخش پرسش و پاسخ این جشنواره، در بخش پرسش و پاسخ جشنواره، مدیر نوآوری اسنوتک در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان انطباق نوآوری در مرکز اسنوتک برای محصولات کارخانه ای این صنعت گفت: مرکز اسنوتک حدود دو سال پیش در دانشگاه اصفهان راه اندازی شد و با توجه به اینکه تحت عنوان تحقیق و توسعه پیشرفته فعالیت می کند، در راه دریافت نیازهای مشتریان و تبدیل آنها به محصول یا فرآیند است. کار می کند نمونه این مرکز در معتبرترین دانشگاه های کشور توسعه می یابد و اسنوتک در آینده نزدیک در بسیاری از دانشگاه های دیگر شروع به کار خواهد کرد.
وی از راه اندازی رصدخانه فناوری در مرکز اسنو تک برای نظارت بر بازخورد مشتریان خبر داد و گفت: برای نظارت مناسب بر بازار و فناوری، به زودی رصدخانه فناوری برای نظارت بر نظرات مشتریان ایجاد خواهیم کرد. ”
نقش نوآوری در شکل گیری کسب و کارها در شرایط کنونی کشور چیست؟ مدیر نوآوری اسنوتک در پاسخ به این موضوع گفت: برگزاری جشنواره نوآوری نشان از جهش در نوآوری کسب و کار دارد.

ایده لباس‌شویی واش‌این‌واش انتخاب الکترونیک

وی بیان کرد: نقش نوآوری در آینده شرکت ها بستگی به نوع نگاه مدیران به آن دارد و باید به عنوان نوآوری مشتری مدار به این موضوع پرداخت.
مدیر نوآوری اسنوتک در پاسخ به این سوال که چه تغییراتی بر حوزه نوآوری تاثیر می گذارد، گفت: متاسفانه در ایران نوآوری را به عنوان یک پدیده پیچیده می بینیم در حالی که نوآوری باز شاخص های کیفی زیادی دارد و با این رویکرد مرکز اسنو تک راه اندازی شده در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک به منظور شبکه سازی در زمینه نوآوری.
وی ادامه داد: اگر نوآوری در ساختار بیولوژیکی خود حفظ شود، می توان به تغییرات واکنش فوری نشان داد و در آینده سازمان ها می توانند با اعمال این عمل به عنوان ساختار بیولوژیکی، نوآوری را شکل دهند.

لازم به ذکر است گروه صنعتی الکترون الکترونیک با حضور شرکت های منتخب میزبان شرکت کنندگان در نمایشگاه نوآوری ایران بود و بدین ترتیب به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ داد.

به این پست امتیاز بدید