بتا نخست اندروید 14 منتشر شد


بتا نخست اندروید 14 منتشر شد

برخلاف چند سال گذشته، گوگل برای نخستین بار اولین نسخه بتا اندروید آینده خود را قبل از کنفرانس توسعه دهندگان I/O خود منتشر کرده است. درست است، این شرکت از هم اکنون بتا نخست اندروید 14 را برای دستگاه های واجد شرایط قبل از Google I/O 2023 ماه آینده دردسترس قرار داد.

کنفرانس توسعه دهندگان I/O جایی است که گوگل به طور رسمی از سیستم عامل اندروید جدید رونمایی می کند. در حالی که این شرکت قبلاً جزئیاتی در مورد این نسخه اندروید ارائه کرد، ماه آینده با جزئیات بیشتری در مورد آن رو به رو خواهیم شد.

اعضای برنامه Android Beta می‌توانند از همین حالا بتا نخست اندروید 14 را دریافت کنند. Google تنها سیستم عامل بتا را برای دستگاه های Pixel واجد شرایط خود ارائه می دهد. نسخه بتا برای تمامی گوشی‌های گوگل از Pixle 4a تا Pixel 7 Pro در دسترس است.

دارندگان گوشی سامسونگ گلکسی به برنامه های بتا عادت کرده اند اما این برنامه برای آنها مناسب نیست. هیچ دستگاه سامسونگی واجد شرایط برنامه بتا اندروید 14 گوگل نیست. باید چند ماه صبر کنند تا سامسونگ برنامه بتا One UI 6.0 را منتشر کند.

این شرکت اواخر سال جاری اندروید 14 را برای دستگاه های خود منتشر خواهد کرد. با یک ارتقاء بزرگ جدید تحت رابط کاربری One UI 6.0 خواهد بود. در اخباری مرتبط هر چه زمان می گذرد، شرکت های تولیدکننده گوشی به دنبال تلفن های هوشمندی با نمایشگر بزرگتر هستند. بنابراین کمتر شاهد پرچمداری هستیم که نمایشگر کوچکی داشته باشد.

حال به تازگی شایعه ای منتشر شد که نشان می دهد گوگل درصدد است نمایشگر پیکسل 8 را کوچک کند. این یعنی طرفداران نسل بعدی پرچمداران گوگل می‌توانند یک گوشی خوش دست داشته باشند.

طبق آخرین افشاگری که از راس یانگ منتشر شده، گوشی هوشمند پرچمدار آینده غول فناوری مبتنی بر Mountain View، گوگل Pixel 8، صفحه نمایش کوچکتری خواهد داشت. گفته می شود که گوگل پیکسل 8 دارای صفحه نمایش 6.16 اینچی بوده که در مقایسه با صفحه نمایش 6.7 اینچی پیکسل 8 پرو کوچکتر است. با پنل 6.16 اینچی، پیش بینی شده شرکت آن را به بازار عرضه کند و آن را به عنوان یک پنل 6.2 اینچی معرفی نماید. به هر حال باید منتظر ماند.

منبع

به این پست امتیاز بدید