سری میت هوآوی بزودی از راه خواهد رسید


به دلایل شناخته شده، تجارت تلفن همراه هوآوی در دو سال گذشته راکد بوده است. به دلیل مشکلات شدید زنجیره تامین، بسیاری از محصولات نتوانستند تولید شوند و در نتیجه انبارهای شدیدی به وجود آمد. محصولات رده بالای سری Mate هوآوی که برای ده سال متوالی عرضه شده اند، مجبور به توقف شده اند. قبل از عرضه سری Mate 50 در سپتامبر 2022، آخرین گوشی میت، سری Huawei Mate 40 در دسامبر 2020 عرضه شد. این یک وقفه دو ساله است، چیزی که حدود یک دهه است که اتفاق نیفتاده است.

فرادرس

در دو سالی که هواوی از مرکز «صحنه» خارج شد، برندهای چینی تلفن همراه در مشکلات نوآوری قرار گرفتند. تاکنون، هیچ برندی مانند هواوی میت، قدرت نوآورانه خود را نشان نداده است. اخیراً، یو چنگدونگ، رئیس هواوی مجبور شد به درخواست ها برای یک Mate جدید رسیدگی کند. او در کنفرانس مطبوعاتی سری Mate 50 گفت: «فقط میت می‌تواند از میت پیشی بگیرد».

در بازار تلفن همراه چین در سه تا پنج سال گذشته، سری Mate تا حدودی شبیه به قله اورست است. این رقابت را شکست می دهد و هیچ رقابتی برای آن وجود ندارد. سری Huawei Mate 50 بار دیگر مانند خواهر و برادرهایش در گذشته در صدر جدول قرار دارد.

به گفته Yu Chengdong، در طول 10 سال گذشته، سری Mate در یک خط باقی مانده است. به مسیر پیشرفته و نوآورانه خود پایبند است. این ده سال ده سال توسعه و انباشت مداوم فناوری های نوآورانه هواوی بوده است. در طی این ده سال، نام تجاری تلفن همراه هوآوی به جاده های پیشرفته نقل مکان کرد. در طول ده سال گذشته، موفقیت سری Mate ثابت و ثابت بوده است. پیشرفت فناوری و پیروزی رهبری دارد.

در سال 2013 اولین گوشی موبایل هواوی سری میت (Ascend Mate) رونمایی شد. این اولین تلفن همراه صنعت با صفحه نمایش بزرگ 6.1 اینچی و باتری بزرگ 4100 میلی آمپر ساعتی است. به آن “تئاتر جیبی” می گویند. در آن زمان، هواوی کاملاً مطمئن بود که بهترین محصول در جهان خواهد بود … بهترین تلفن همراه و گران‌قیمت‌ترین برند.

سری میت هوآوی بزودی از راه خواهد رسید

در سال 2014 هواوی میت 7 عرضه شد. این دستگاه “معجزه فروش” را ایجاد کرد که در آن زمان در صنعت تلفن همراه غیرقابل حل بود و بنابراین زندگی جاز را باز کرد. هواوی میت 7 اولین تلفن همراه با اثر انگشت بازگشایی قفل در جهان است. از فناوری‌های سیاه مانند دوربین صوتی فعال استفاده می‌کند که نه تنها به فروش و شهرت بی‌سابقه‌ای دست یافت، بلکه پایه محکمی برای سری رده بالای Mate ایجاد کرد.

هواوی میت 8 که در سال 2015 عرضه شد، اولین تلفن همراه جهان است که از تراشه 16 نانومتری FinFET پلاس SoC استفاده می کند. همچنین اولین تلفن همراه با فناوری های سیاه رنگ مانند ناوبری استریو است.

در سال 2016، سری هواوی میت 9 عرضه شد. این اولین تلفن همراه تجاری با پردازنده گرافیکی هشت هسته ای Cortex-A73 و Mali G71 در جهان است. سری Mate را وارد دوره جدیدی می کند.

در سال 2017، سری میت 10 هوآوی در باز کردن عصر هوش مصنوعی موبایل پیشتاز شد و اولین تلفن همراه با تراشه‌های هوش مصنوعی در جهان شد. دوربین هوشمند هوش مصنوعی هواوی از آن زمان به خوبی شناخته شده است و بسیاری از برندهای دیگر مراحل آن را دنبال کرده اند.

در سال 2018، هواوی میت 20 اولین تلفن همراه جهان با تراشه 7 نانومتری SoC، تراشه Kirin 980 شد. همچنین این اولین تلفن همراه جهان است که از فناوری شارژ معکوس بی سیم پشتیبانی می کند.

در سال 2019 هواوی میت 30 عرضه شد. این دستگاه قابلیت های دوربین فوق حسگر حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهد. این تراشه با اولین تراشه 5G SoC پرچم‌دار تجاری جهان، Kirin 990 عرضه می‌شود. این تراشه برنده بهترین سیگنال تلفن همراه 5G، بزرگترین لنز فیلم پایین تلفن همراه، سریع‌ترین شارژ بی‌سیم جهان و بسیاری دیگر از اولین‌های جهان شد.

در سال 2020 هواوی میت 40 عرضه شد. این دستگاه از نظر تراشه، عکاسی، شارژ، تعامل و غیره کاملاً تکامل می‌یابد و یک بار دیگر دستگاه پرچم‌دار سال را پیشرو می‌کند.

تحت رهبری یو چنگ دونگ، تلفن همراه هوآوی از گمنامی به رتبه 1 چین و شماره 2 جهان صعود کرده است. پس از ده سال کار سخت، هواوی تبدیل از یک اخلالگر به یک رهبر در تجارت جهانی پایانه های تلفن همراه را تکمیل کرد.

به گفته یو چنگدونگ، «مشکل ده سال پیش این بود که هیچ‌کس برند هواوی را نمی‌شناخت و نمی‌شناخت، اما امروز، ده سال بعد، ما بسیاری از فناوری‌های اصلی و قابلیت‌های اصلی را جمع‌آوری کرده‌ایم، اما در دو سال گذشته چنین نکرده‌ایم. سال ها”.

از سختی به موفقیت، از موفقیت تا سقوط، برای یو چنگدونگ و تیمش، بدون شک غسل تعمید بزرگی در قلب است. کسب و کار ترمینال هوآوی حتی با از دست دادن تعداد زیادی از شرکای کانال، کاهش درآمد «نیمه کاهش» را تجربه کرده است. در ناامیدی، آنر رفت و “مستقل” شد. هوآوی پس از تجربه تاریک ترین لحظه به مدت دو سال، وارد یک فرورفتگی تاریخی شد.

اگر مشکلاتی که هوآوی باید مدیریت می کرد روی دیگر برندهای تلفن همراه قرار می گرفت، نتایج غیرقابل تصور بود. پس از چنین سقوط بزرگی، بازگشت مجدد تقریبا غیرممکن است.

اما برای هواوی، یک شرکت نوآور که به شدت معتقد است فناوری پادشاه است، آشکارا غرق شدن آن غیرممکن است. طبق اطلاعات عمومی، هزینه های تحقیق و توسعه هواوی در سال 2021 به 142.7 میلیارد یوان (حدود 21 میلیارد دلار) خواهد رسید. طبق گزارش سه ماهه سوم هواوی برای سال 2022، در سه فصل اول، هواوی به درآمد 441.141 میلیارد یوان (65.4 میلیارد دلار) با سود 23.927 میلیارد یوان (3.5 میلیارد دلار) دست یافت.

با قضاوت بر اساس داده ها، هواوی همچنان به سرمایه گذاری هنگفت در تحقیق و توسعه ادامه می دهد. در سه فصل اول، هزینه های تحقیق و توسعه هواوی به 110.581 میلیارد یوان (16.3 میلیارد دلار) رسید که در مقایسه با 102.34 میلیارد یوان (15.1 میلیارد دلار) در مدت مشابه سال گذشته، 8.241 میلیارد یوان (1.2 میلیارد دلار) افزایش یافت.

هوآوی اجازه نداد که شیطنت‌های دولت ایالات متحده آن را سنگین کند. از زمان تحریم، هر سال کمتر از 20 میلیارد یوان (3 میلیارد دلار) سرمایه گذاری می کند. در عین حال، بیش از نیمی از کارکنان هوآوی پرسنل تحقیق و توسعه هستند. در سال 2021، هواوی حدود 107000 پرسنل مشغول به تحقیق و توسعه داشت. این حدود 54.8 درصد از کل تعداد کارکنان شرکت را تشکیل می دهد.

سری میت هوآوی بزودی از راه خواهد رسید

سرمایه گذاری عظیم هوآوی در تحقیق و توسعه در ازای ثبت اختراعات بی شمار و نوآوری های فناوری است. بر اساس اطلاعات عمومی، تا پایان سال 2021، هوآوی در مجموع بیش از 45000 خانواده ثبت اختراع معتبر معتبر (بیش از 110000 قطعه) در سراسر جهان دارد. همچنین بیش از 90 درصد ثبت اختراعات مربوط به اختراعات است. هواوی از نظر تعداد پتنت های اعطا شده توسط اداره مالکیت معنوی دولتی چین و اداره ثبت اختراعات اروپا در سال 2021 رتبه اول را دارد. از نظر تعداد پتنت های اعطا شده توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده در سال 2021 رتبه پنجم را دارد.

با وجود این ممنوعیت، هواوی همچنان سری هواوی میت 50 را منتشر کرد. این اولین تلفن همراهی است که از پیام های ماهواره ای Beidou پشتیبانی می کند. این امکان ارسال پیام های متنی را حتی زمانی که سیگنال شبکه وجود ندارد را ممکن می سازد. این یک گام کوچک برای هواوی است، اما یک جهش بزرگ برای صنعت است. هواوی اولین شرکتی در صنعت است که به ارتباطات ماهواره ای اجازه ورود به تلفن های همراه محبوب را می دهد.

سری Huawei Mate50 نیز پیشگام شیشه Kunlun است که 10 برابر بیشتر در برابر سقوط مقاوم است. طبق آمار بیش از 50 درصد از پردازش های پس از فروش در صنعت تلفن همراه برای تعمیر پنل های شیشه ای است. در میان آنها، شایان ذکر است که تقریباً تمام آسیب های صفحه نمایش به دلیل سقوط تصادفی است.

از نظر نوآوری در تصویربرداری، سری Huawei Mate 50 اولین محصول پرچمدار است که توسط فناوری تصویربرداری Huawei XMAGE قدرت گرفته است. سیستم تصویربرداری فوق متغیر XMAGE اولین حضور عمومی XMAGE در انظار عمومی است. از نقطه نظر فنی، نوآوری هایی که به ارمغان می آورد شامل دوربین زوم فوق العاده اپتیکال، دوربین تله فوتو فوق العاده ماکرو و سبک تصویر منحصر به فرد XMAGE است. این دستگاه همچنین ارتقاء و اولین صنعت را برای سیستم به ارمغان می آورد.

هوآوی در حال بررسی موفقیت چشمگیر سری Mate در پاسخ به آخرین گزارش در مورد تمایل ایالات متحده برای تشدید ممنوعیت این شرکت است. پیام هواوی بسیار واضح است. چه ممنوعیتی وجود داشته باشد و چه نباشد، بیش از اندازه کافی جعبه فناوری دارد تا در صنعت تلفن همراه مرتبط باقی بماند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

دیدگاهتان را بنویسید