طراحی پرچمداران گلکسی S23 سامسونگ زیر ذره بین


گوشی هوشمند گلکسی S23 سامسونگ، نسخه‌ای متمایز و با سازگاری بالا با محیط زیست، در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. تیم طراحی سامسونگ با حذف عناصر غیرضروری و توجه به کیفیت و مفاهیمی مانند پایداری و گردش منابع، در هنگام طراحی گلکسی S23، گامی بزرگ به سوی آینده‌ای بهتر برداشته است.

گلکسی S23 با ارائه پیشرفته‌ترین قابلیت‌های موجود در دنیای موبایل و طراحی متمایز نسبت به نسل قبلی خود، محصولی شدیداً پایدار را ارائه می‌دهد. زیرا در کنار ترکیب قدرت و نوآوری، کمترین تاثیر را بر محیط زیست دارد.

طراحی سری گلکسی S23 بر اساس یک هدف و راهبرد مهم انجام شده است. در این طراحی، سامسونگ بیشتر بر عناصر ضروری تمرکز کرده و با حذف جزئیات غیرضروری به کاهش هدررفت منابع کمک کرده و به نمایش این هویت مستقل گوشی‌های گلکسی رسیده است.

با توجه به این‌که در دورانی زندگی می‌کنیم که گردش منابع، طراحی محصولات دوستدار محیط زیست و فعالیت‌های زیست‌محیطی در مرکز توجه است، سامسونگ باور دارد که طراحان باید این ارزش‌ها را در طراحی‌های خود ملاحظه کنند. زیرا جهان به سوی فعالیت‌های زیست محیطی حرکت کرده است.

سامسونگ در طراحی سری گلکسی S23، به این فکر کرده است که هم طراحی آن با نیازها و درخواست‌های کاربران هماهنگ باشد و هم به حفظ محیط زیست کمک کند. به همین دلیل، در تلاش برای تحقق این هدف، از چرخش منابع، استانداردسازی، افزایش طول عمر محصول و ایجاد شفافیت بیشتر استفاده کرده است.

پشت صحنه طراحی پرچمداران گلکسی S23 سامسونگ

گوشی‌های گلکسی S23، شامل سه مدل گازلکسی S23 (6.1 اینچ)، S23+ (6.6 اینچ) و گلکسی S23 Ultra (6.8 اینچ) هستند. هدف سامسونگ در این طراحی، ایجاد یک هویت منحصر به فرد و همگرا در همه سه دستگاه بوده است. در طراحی گلکسی S23 و S23+، با حاشیه نازک و باریک طراحی شده‌اند تا کاربران بتوانند بهترین تجربه را از صفحه نمایش خود داشته‌باشند. در عین حال، قاب فلزی منحنی نیز به محافظت از نمایشگر این دو گوشی کمک میکند. در گلکسی S23 Ultra، لبه‌های جانبی کاهش پیدا کرده‌اند تا بهبود چسبندگی و استحکام بدنه کمک کنند و همچنین باعث تجربه منحصر به فردی در هنگام استفاده از قلم S Pen و مشاهده محتوا ارائه می‌شود.

طراحی گوشی‌های گلکسی S23، بر اساس ایجاد یک هویت منحصر به فرد و یکپارچه، با حذف عناصر غیر ضروری و بهینه سازی خطوط و سطوح بدنه صورت گرفته است. عناصری مانند کلیدهای جانبی و شکاف آنتن برای توزیع مناسب محصول و خطوط لبه‌های بیرونی دوربین نیز در همه مدل‌های گلکسی S23 حذف شده‌اند تا یک طراحی یکپارچه در بخش دوربین ارائه شود.

همچنین، گوشی‌های گلکسی S23 در چهار رنگ جدید و زیبا با مفهومی به نام «رنگ‌های طبیعت» عرضه می‌شوند. سامسونگ از مواد بازیافتی در برخی اجزای سری گلکسی S23 استفاده کرده تا به گردش منابع کمک کند. رنگ‌های سبز، مشکی، کرم روشن و ارغوانی نیز نمایانگر طبیعتی است که از زیبایی‌های کره زمین برداشته شده‌اند.

طراحی سازگار با محیط زیست

در ساخت پنل‌های شیشه‌ای جلو و پشت گوشی‌های سری جدید گلکسی S23، سامسونگ از مواد بازیافتی پیش مصرف با درصدی حدود ۲۲ درصد استفاده کرده است. همچنین، اجزای داخلی گلکسی S23 Ultra از جمله کاور S Pen و اسپیکر‌ها با استفاده از پلاستیک بازیافتی ساخته شده‌اند که از تور‌های ماهی دور ریخته شده و بطری‌های پلاستیکی تهیه شده است. همچنین، جعبه بسته‌بندی از کاغذ بازیافتی ساخته شده و لوازم جانبی نیز حاوی مواد بازیافتی هستند.

با شروع به کاهش استفاده از پلاستیک در طرح‌های بسته‌بندی خود، سامسونگ در سال ۲۰۱۸ فصل تلاش‌های سازگار با محیط زیست خود را آغاز کرد. این سری گلکسی با کاهش تعداد قطعات بسته‌بندی از ۱۴ قطعه در سال‌های گذشته به ۶ قطعه در سری S23 و هدف سامسونگ برای ساخت مواد کاغذی از خمیری که به شکل داخلی توسعه داده شده است، به نحوی که منابع سیاره زمین صرفه جویی شود، ادامه خواهد داد.

با ادامه تلاش‌های سازگار با محیط زیست، تلاش سامسونگ برای پر کردن شکاف بین قابلیت استفاده و آگاهی از محیط زیست مستمر خواهد بود.

به این پست امتیاز بدید