لپ تاپ مک بوک ایر M3 اپل در راه است


لپ تاپ مک بوک ایر M3 اپل در راه است

شایعه شده است که WWDC (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان) آینده اپل میزبان تعداد زیادی از محصولات با کیفیت خواهد بود که برجسته ترین آن اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل است. یک مک بوک ایر جدید نیز در کار بوده و ظاهراً تراشه جدید M3 اپل را دربرخواهد گرفت. البته برخی رسانه ها معتقدند که اپل برنامه ای برای استفاده از چیپ M3 ندارد.

شایعه شده Apple M3 یکی از اولین تراشه هایی بوده که تحت فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته می شود. در حالی که TSMC ادعا می کند تولید انبوه N3B طبق برنامه پیش می رود، M3 قرار نیست تا سه ماهه سوم 2023 وارد خط مونتاژ شود. ظرفیت فعلی احتمالاً برای A17 Bionic محفوظ است که قرار بوده آیفون قلب تپنده آیفون 15 باشد.

علاوه بر این، اپل به احتمال زیاد قبل از معرفی M3 کمی صبر خواهد کرد. اگر M2 می‌خواهد پیشرفت کند، انتظار دو ساله بین عرضه‌های بعدی تراشه روند فعلی است. بنابراین، می‌توان انتظار داشت که لپ‌تاپ‌های مجهز به M3 در سال 2023 وارد فروشگاه شوند. آیپدها نیز می‌توانند بعدها از این روند پیروی کنند، همراه با برخی از قابلیت های جدید جالب به سری مک‌بوک‌ها، مانند مک‌بوک ایر OLED و مک‌بوک پروهای دارای قابلیت لمسی.

گزارش قبلی حاکی از آن بود که اپل به دلیل تقاضای کم مجبور به کاهش تولید تا 50 درصد شد. این، همراه با قیمت بسیار بالای ویفرهای N3B، کافی است تا کوپرتینویی ها را از عرضه تراشه های جدید منصرف کند. بدتر از آن، N3B به دلیل محدودیت‌های FinFET آنطور که انتظار می‌رفت عمل نمی‌کند، و شرکت‌ها را مجبور کرده به جای آن فرآیند لیتوگرافی N3E با قدرت کمتر را انتخاب کنند.

در اخباری مرتبط کنفرانس جهانی توسعه دهندگان 2023 (WWDC) مورد انتظار اپل قرار است از 5 ژوئن تا 9 ژوئن برگزار شود و این غول فناوری در حال آماده شدن برای رونمایی از نسخه جدید سیستم عامل های مختلفی همچون watchOS 10 خواهد بود.

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، واچ او اس 10 اپل بزرگترین آپدیت نرم افزاری اپل واچ تا به امروز خواهد بود و رابط کاربری جدیدی را به همراه خواهد داشت که دارای پیشرفت های قابل توجهی است.

به هر حال باید منتظر ماند اخبار بیشتری دردسترس قرار گیرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید