کدام دستگاه های سامسونگ اندروید 14 دریافت نمی کنند؟


انتظار می رود اندروید 14 پایدار در ماه آگوست منتشر شود. آخرین نسخه اندروید باید پس از آن به دستگاه های واجد شرایط برسد. در چند سال گذشته، اوپو پیشرو در عرضه جدیدترین اندروید برای اولین بار جدا از گوگل بوده است.

با این حال، سامسونگ است که با پوشش دادن تعداد زیادی دستگاه در تمام مناطق در یک بازه زمانی کوتاه، پیشتاز این زمینه است. این غول الکترونیکی کره جنوبی به دلیل عرضه بروزرسانی جدید اندروید خود در اواخر پاییز شناخته شده است. اما هنگامی که این شرکت شروع به عرضه خود می کند، سرعت آن کاهش نمی یابد زیرا بروزرسانی را برای دستگاه های متعدد در سراسر جهان ادامه می دهد.

ما برای نرم افزار One UI 6.0 مبتنی بر اندروید 14 نیز همین انتظار را داریم. با این حال، برخی از دستگاه های محبوب چند سال پیش، آپدیت نرم افزار جدید را دریافت نمی کنند.

بر اساس خط مشی به‌روزرسانی نرم‌افزار سامسونگ، SamMobile فهرستی از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ گلکسی را گردآوری کرده است که به نسخه One UI 6.0 مبتنی بر اندروید 14 دسترسی نخواهند داشت. در زیر این محصولات فهرست شده‌اند.

گوشی های هوشمند

گلکسی نوت 20 اولترا
گلکسی نوت 20
گلکسی نوت 10 لایت
گلکسی اس 20 اولترا
گلکسی اس 20 پلاس
گلکسی اس 20
Galaxy S20 FE
گلکسی اس 10 لایت
گلکسی A71
گلکسی A51
گلکسی A32
گلکسی A22

تبلت

گلکسی تب اس 7 پلاس
گلکسی تب اس 7
Galaxy Tab S6 Lite 2020
گلکسی تب A8
گلکسی تب A7 Lite

گوشی های تاشو

گلکسی زد فولد 2
گلکسی زد فلیپ

اگرچه محصولات فوق به‌روزرسانی اندروید 14 را دریافت نمی‌کنند، اما برای مدتی به دریافت وصله‌های امنیتی ادامه می‌دهند.

در دیگر خبرها اخیراً مجموعه‌ای از افشاگری های جدید به صورت آنلاین منتشر شده که مشخصات کامل نسل بعدی گوشی‌های هوشمند تاشو پرچم‌دار سامسونگ و حتی طراحی آن‌ها را از طریق رندرهای فاش شده نشان می‌دهد.

گوشی گلکسی زد فولد 5 غول فناوری کره جنوبی بهترین دستگاه در سری 5 نسل Z است. اکنون، افشای جدیدی از SnoopyTech، رندرهای طراحی گوشی آینده و همچنین مشخصات کامل آن را فاش کرده است. ابتدا با نگاهی به طراحی، می‌توان گفت که Galaxy Z Fold 5 طراحی نسل قبلی خود، Galaxy Z Fold 4 را با نمایشگر اصلی تاشو افقی مانند نوت‌بوک، صفحه‌نمایش خارجی بلند و سیستم دوربین سه‌گانه به صورت عمودی را حفظ کرده است.

پنل اصلی صفحه نمایش 7.6 اینچی Dynamic AMOLED با وضوح 2176 در 1812 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتز است. در همین حال، صفحه نمایش بیرونی یک پنل 6.2 اینچی Dynamic AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز و وضوح 2316 در 904 پیکسل است. در بخش سخت افزاری، دستگاه به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز خواهد شد که با 12 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی متصل می شود. گلکسی زد فولد 5 از یک باتری 4400 میلی آمپر ساعتی انرژِ گرفته و با سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط کاربریOneUI 5.1.1 عرضه می شود.

در قسمت عقب یک دوربین سه گانه 50 مگاپیکسلی قرار دارد، در حالی که جلو دارای یک دوربین زیر نمایشگر 5 مگاپیکسلی در صفحه اصلی و یک دوربین 10 مگاپیکسلی در پنل ثانویه است. از دیگر ویژگی های قابل توجه می توان به NFC، Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.2، پورت USB-C 3.2، nanoSIM و پشتیبانی از eSIM اشاره کرد. این مدل در سه رنگ مشکی فانتوم، کرم و آبی یخی عرضه خواهد شد.

بر خلاف برادر گران‌تر خود، مدل گلکسی زد فلیپ 5 نسبت به مدل قبلی ارتقاء زیادی در طراحی خواهد داشت. مشابه Moto Razr 40 Ultra جدید، دارای صفحه نمایش پوششی بلندتر با سایز 3.4 اینچ و وضوح HD است. از سوی دیگر، صفحه نمایش اصلی یک پنل 6.7 اینچی Dynamic AMOLED با رزولوشن Full HD+ و نرخ نوسازی 120 هرتز است. اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز با 8 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی، دستگاه قلب تپنده این گوشی هستند.

منبع

به این پست امتیاز بدید