گوشی های جدید گلکسی Z Flip5 و گلکسی Z Fold5 سامسونگ رونمایی شد


کمپانی سامسونگ دیروز نسل پنجم گوشی‌های تاشو خود را با نام گلکسی Z Flip5 و گلکسی Z Fold5 معرفی کرد.  در ادامه به بررسی جزئیات این گوشی های  هوشمند خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

گوشی گلکسی Z Flip5 و گلکسی Z Fold5

هر دو دستگاه گلکسی Z Flip5 و گلکسی Z Fold5 از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای در دوربین خود برخوردار هستند؛ به عنوان مثال، قابلیت FlexCam به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس‌های خلاقانه‌ای را از زوایای مختلف بگیرند. سری جدید گلکسی Z سامسونگ با عملکرد قوی و باتری قدرتمندی که توسط پردازنده‌ای به‌روز بهینه‌شده، هم در حالت باز و هم در حالت بسته، توانایی‌های یک گوشی هوشمند را ارائه می‌دهد.

تی‌ام رو، مدیر بخش تجربه موبایل (MX) سامسونگ، با اشاره به تغییرات اساسی در صنعت موبایل، اظهار داشت: «سامسونگ با تثبیت استانداردهای جدید و بهبود مستمر دستگاه‌های تاشو خود، در حال تغییر و تحولی اساسی در صنعت موبایل است. هر روز، افراد بیشتری دستگاه‌های تاشوی ما را انتخاب می‌کنند، زیرا این دستگاه‌ها تجربه‌ای ارائه می‌دهند که مردم خواهان آن هستند اما نمی‌توانند در هیچ دستگاه دیگری آن را بیابند. گلکسی Z Flip5 و گلکسی Z Fold5 جدیدترین دستگاه‌هایی هستند که با فناوری نوآورانه، تعهد ما را به رفع نیازهای مشتریان ثابت می‌کند».

گوشی گلکسی Z Flip5 و گلکسی Z Fold5

تعهد سامسونگ به بخش تاشو و توانایی‌های نوآورانه‌اش، امکان ساخت و عرضه دستگاه‌هایی همه‌کاره و فوق‌العاده‌ای مانند سری گلکسی Z را فراهم کرده است. این دستگاه‌ها با قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای از جمله خلق و تولید محتوا در نمایشگر پشتی گلکسی Z Flip5 در حالت تاشده و مولتی‌تسکینگ یکپارچه با گلکسی Z Fold5، نیازهای مختلف کاربران را برآورده می‌کنند.

سامسونگ با بازطراحی و بهینه‌سازی کامل سری گلکسی Z، از امکانات تحقیق و توسعه، ظرفیت‌های تولید و پتانسیل‌های بخش تاشو بهره‌گرفته است. همچنین، این دستگاه‌ها با دقت بسیار بالا طراحی شده‌اند تا تمام انتظارات کاربران درباره مقاومت و استحکام دستگاه را برآورده کنند. سری گلکسی Z از صفحه‌نمایش اصلی مجهز به لایه‌ای ضدضربه و با بازطراحی پنل پشتی، نمایشگر این قسمت هم استحکام بیشتری پیدا کرده است. در حالی که استاندارد IPX8، قاب‌های آلومینیومی Armor و محافظ صفحه Corning GorillaGlass Victus2 بر روی صفحه تاشو و پنل پشتی اعمال شده و حفاظت لازم برای هرکاربری فراهم می‌کنند. همچنین، با اضافه شدن لولای منعطف (Flex Hinge)، سطح حفاظت این دستگاه‌ها بهبود یافته است. لولای منعطف با ساختار ریلی دوگانه‌ای که دارد، ضربات وارد شده خارجی را توزیع می‌کند تا از آسیب به بدنه جلوگیری شود.

گوشی جیبی گلکسی Z Flip5، تجربه‌ای شیک و منحصر به فرد را برای کاربر ارائه می‌دهد. با ابعاد کوچک و قابل حمل، این دستگاه قابلیت‌هایی را برای کاربران فراهم می‌کند که در نسخه‌های قبلی وجود نداشته است. نمایشگر پشتی (Flex Window) گلکسی Z Flip5 با بزرگی 3.78 برابر نسخه قبلی، قابلیت‌های جالب و جدیدی را به کاربران ارائه می‌دهد. این نمایشگر، به همراه فریم‌های خاص و گزینه‌های سفارشی‌سازی، امکانات بیشتری برای کاربران فراهم می‌کند. با قاب جدید Flipsuit گلکسی Z Flip5، کاربران می‌توانند قاب و نمایشگر پشتی گوشی را به شکل دلخواه خود طراحی کنند.

در حالت بسته، گلکسی Z Flip5 امکانات بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهد، به طوری که کاربران بدون نیاز به باز کردن گوشی، از طریق نمایشگر پشتی (Flex Window) به اطلاعات مفید و کاربردی دسترسی پیدا می‌کنند. با ویجت‌های Z Flip5، کاربران می‌توانند آب و هوا را بررسی کنند، موسیقی را کنترل کنند و از آخرین به‌روزرسانی‌ها و اتفاقات بازار سهام جهانی مطلع شوند. با فعال کردن Multi Widget View، همه ویجت‌ها را به سادگی مشاهده کرده و با استفاده از ویژگی پاسخ سریع (Quick Reply)، به پیام‌های خود با صفحه‌کلید گوشی پاسخ دهید. با کشیدن سریع انگشت رو به بالا، به Samsung Wallet برای پرداخت‌های روزانه دسترسی داشته باشید. این کیف پول همچنین امکان دسترسی به کدهای QR، کوپن‌ها و کارت‌های پرواز، کارت‌های عضویت، کلیدهای دیجیتال و کارت سلامت را نیز برای شما فراهم می‌کند. با گلکسی Z Flip5، تجربه‌ای شیک و کاربردی را در دستان خود دارید.

گوشی گلکسی Z Flip5 و گلکسی Z Fold5

گوشی هوشمند Galaxy Z Flip5

گوشی هوشمند Galaxy Z Flip5 شرکت سامسونگ با طراحی بی‌نظیر خود، تجربه‌ای پیشرفته و فوق‌العاده از عکاسی را برای کاربران خود ارائه می‌دهد. با نمایشگر پشتی بزرگتر، کاربران می‌توانند به راحتی سلفی‌های با کیفیت بالا بگیرند و با استفاده از دوربین FlexCam، بدون نیاز به دست‌اندازه‌گیری، از زوایای خلاقانه برای گرفتن عکس‌های جذاب استفاده کنند. همچنین، با حالت خم شده (Flex Mode)، مشاهده و ویرایش عکس‌ها نیز سریع و ساده شده است.

با نمایش سریع عکس‌ها در نمایشگر پشتی، کاربران می‌توانند به راحتی تصاویر را بررسی، رنگ‌بندی کنند و یا آن‌ها را حذف کنند. همچنین، در حین گرفتن عکس از یک دوست، قابلیت Dual Preview باعث می‌شود که دوست شما نیز از طریق نمایشگر پشتی، به‌طور همزمان تصویر را مشاهده کند و با قابلیت Super Steady، شما می‌توانید در حین حرکت، عکسی شفاف و بدون لرزش بگیرید.

گلکسی Z Flip5 با بهره‌گیری از راهکارهای هوش مصنوعی، تجربه دوربین قدرتمند خود را بهبود بخشیده است. با قابلیت Nightography، در محیط‌های کم‌نور، شما می‌توانید از خلاقیت خود برای گرفتن عکس‌های زیبا استفاده کنید. همچنین، الگوریتم پردازش سیگنال تصویر (ISP) که مبتنی بر هوش مصنوعی است، نویز و اشکالی که معمولاً در تصاویر با نور کم ایجاد می‌شود، تصحیح می‌کند و جزئیات و طیف رنگ را بهبود می‌بخشد. با زوم دیجیتال 10 برابری نیز، حتی از راه دور می‌توانید عکس‌هایی واضح‌تر از همیشه ثبت کنید. در کل، Galaxy Z Flip5 با ترکیب طراحی بی‌نظیر و قابلیت‌های پیشرفته، تجربه‌ای منحصر به فرد از عکاسی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

گوشی Galaxy Z Fold5

گوشی Galaxy Z Fold5 با صفحه نمایش بزرگ و باتری با عمر طولانی، تجربه‌ای قدرتمند و پیشرفته از بهره‌وری به کاربران ارائه می‌دهد. این گوشی جدید، با وزن و ضخامت کمتر، قدرتمندترین عملکرد را در میان گلکسی‌های سری Z ارائه می‌دهد. صفحه نمایش بزرگ و قابلیت‌های مولتی‌تسکینگ پیشرفته، از جمله Multi Window و App Continuity، در تجربه بهره‌وری روزمره کاربران پیشگام بوده‌اند. قلم S Pen، که در نسل سوم گوشی‌های سری فولد معرفی شده، برای تجربه نوشتاری برتر در Galaxy Z Fold5 به خوبی تنظیم و سازگار شده است.

تسک‌بار بهبودیافته در گلکسی Z Fold5، با امکان جابجایی سریع بین برنامه‌های پرکاربرد، بهره‌وری را در سطحی پویا امکان‌پذیر می‌کند. کشیدن و رها کردن جدید، که با دو دست صورت می‌گیرد، همچنین می‌تواند بهره‌وری را هنگام جابجایی محتوا بین برنامه‌ها و صفحه‌ها افزایش دهد. با ویژگی پاپ‌آپ مخفی، یک برنامه می‌تواند در پس‌زمینه به کار خود ادامه دهد، به عنوان مثال، کاربر می‌تواند همزمان با تماشای ویدئو به‌صورت تمام‌صفحه، در گوشه‌ای از صفحه نمایش، از طریق یک پاپ‌آپ شناور با دوست خود چت کند.

قلم S Pen در نسخه جدید و اختصاصی فولد خود (S Pen Fold Edition) باریک‌تر و فشرده‌تر شده است. بنابراین حاشیه‌نویسی و ایده‌پردازی را برای شما بسیار آسان می‌کند و در عین حال می‌تواند راحت‌تر نیز در جیب شما جای بگیرد. قاب S Pen نیز به همان اندازه باریک طراحی شده است و در سبک‌ها و رنگ‌های مختلف عرضه شده تا کاربران از قلم‌هایی شیک و خاص بهره‌مند باشند. در کل، Galaxy Z Fold5 با ترکیب صفحه نمایش بزرگ، قابلیت‌های پیشرفته، و قلم S Pen، تجربه بهره‌وری قدرتمندی را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد.

گوشی گلکسی Z Flip5 و گلکسی Z Fold5

از 26 جولای، گوشی های جدید Samsung، Galaxy Z Flip5 و Galaxy Z Fold5، در بازارهای منتخب برای پیش‌فروش قرار گرفته و از 11 آگوست نیز برای فروش در دسترس خواهند بود.
Galaxy Z Flip5 در چهار رنگ سبز، گرافیتی، کرم و صورتی در دسترس خواهد بود، همراه با مجموعه وسیعی از لوازم جانبی از جمله قاب شفاف (Clear Gadget)، قاب چرمی Flap Eco، قاب Flipsuit و همچنین قاب سیلیکونی با قابلیت حمل آسان و یک حلقه برای ایجاد ظاهری خاص‌تر.
گوشی Galaxy Z Fold5 نیز در سه رنگ آبی‌یخی، مشکی و کرم در دسترس خواهد بود و همچنین با انواع قاب‌های کاربردی و خاص شامل قاب Slim S Pen، قاب شفاف (Clear Gadget)، قاب چرمی Eco و قاب Standing بنددار ارائه می‌شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گلکسی Z Flip5 و گلکسی Z Fold5، می‌توانید به وبسایت‌های زیر مراجعه کنید:
https://news.samsung.com/global
https://www.samsungmobilepress.com
https://www.samsung.com/galaxy-z-fold5
https://www.samsung.com/galaxy-z-flip5

گوشی گلکسی Z Flip5 و گلکسی Z Fold5

جدول مشخصات گلکسی  Z Fold5 :

​ گلکسی  Z Fold5
صفحه نمایش نمایشگر اصلی 7.6 اینچ QXGA+*

Dynamic AMOLED 2X

 (2176 x 1812, 21.6:18)نمایشگرInfinity Flex 

374ppi

120Hz adaptive refresh rate (1~120Hz)

* در اندازه‌گیری مورب، اندازه صفحه نمایش اصلی 7.6 اینچ در حالت مستطیل کامل و 7.4 اینچ برای گوشه‌های گرد بوده. قسمت قابل مشاهده واقعی به دلیل گوشه‌های گرد و سوراخ دوربین کمتر است.
نمایشگر کاور 6.2 اینچ HD+

Dynamic AMOLED 2X Display

(2316 x 904, 23.1:9), 402ppi

120Hz adaptive refresh rate (48~120Hz)

* به صورت مورب اندازه‌گیری می‌شود. اندازه صفحه نمایش پشتی 6.2 اینچ در حالت مستطیل کامل و 6.1 اینچ برای گوشه‌های گرد بوده و سطح قابل مشاهده واقعی به دلیل گوشه‌های گرد و دوربین کمتر است.
ابعاد و وزن حالت بسته 67.1 x 154.9 x 13.4mm
* ضخامت در حالت بسته از بالا تا پایین شیشه اندازه‌گیری می‌شود.
حالت باز 129.9x 154.9 x 6.1mm
* ضخامت در حالت باز شامل قاب صفحه اصلی نمی‌شود.
وزن 253 گرم
دوربین دوربین کاور دوربین سلفی 10 مگاپیکسل

F2.2, Pixel size: 1.22μm, FOV: 85˚

دوربین زیر نمایشگر دوربین زیرنمایشگر 4 مگاپیکسل

F1.8, Pixel size: 2.0μm, FOV: 80˚

دوربین سه‌گانه پشت دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل

F2.2, Pixel size: 1.12μm, FOV: 123˚

دوربین زاویه عریض 50 مگاپیکسل

Dual Pixel AF, OIS, F1.8, Pixel size: 1.0μm, FOV: 85˚

دوربین تله‌فوتو 10 مگا پیکسل

PDAF, F2.4, OIS, Pixel size: 1.0μm, FOV: 36˚, 3X optical zoom

* بزرگنمایی فضایی (Space Zoom) 30 برابر شامل: بزرگنمایی اپتیکال 3 برابر و بزرگنمایی دیجیتال 30 برابر با فناوری AI Super Resolution است. بزرگنمایی 3 برابر ممکن است باعث افت کیفیت تصویر شود.  
پردازنده Snapdragon® 8 Gen 2 Mobile Platform for Galaxy
* اسنپدراگون محصول شرکت Qualcomm و یا از زیرمجموعه‌های آن است که به عنوان یک علامت تجاری یا علامت تجاری ثبت شده Qualcomm Incorporated شناخته می‌شود.
حافظه 12 گیگابایت حافظهRAM  با 1 ترابایت حافظه داخلی  

12 گیگابایت حافظهRAM  با 512 گیگابایت حافظه داخلی

12 گیگابایت حافظهRAM  با 256 گیگابایت حافظه داخلی

* گزینه حافظه ممکن است بسته به بازار متفاوت باشد. فضای ذخیره‌سازی واقعی نیز احتمال دارد بسته به نوع بازار، مدل، اندازه فایل و فرمت تغییر کند.
باتری 4400 میلی‌آمپر ساعت – باتری دوگانه (اسمی)
* مقدار اسمی ظرفیت باتری پس از تست‌های انجام شده توسط آزمایشگاه‏های شرکت‌های ثالث اعلام شده است. مقدار اسمی (ظرفیت اسمی) برابر میانگین این مقادیر با در نظر گرفتن انحراف در ظرفیت باتری نمونه‌های مختلف است که تحت استاندارد  IEC 61960 آزمایش شده‌اند. ظرفیت باتری گلکسی  Z Fold5معادل 4270 میلی‌آمپرساعت است. عمر واقعی باتری ممکن است بسته به محیط شبکه، الگوی استفاده و دیگر عوامل، متغیر باشد.   
شارژدهی شارژ سیمی: شارژ تا 50 درصد در 30 دقیقه با آداپتور 25 واتی  *** و کابل 3A USB-C

فناوری شارژ سریع بی‌سیم 2.0 ****

PowerShare***** بدون سیم 

*شارژ سیمی با QC2.0 و AFC سازگار است. نتایج مربوط به آزمایشگاه داخلی سامسونگ است که با آداپتور مسافرتی (Travel Adapter) 25 واتی در حالی که 0% شارژ باقی‌مانده انجام شده است. با تمام خدمات، ویژگی‌ها و صفحه نمایش خاموش انجام شده است. سرعت واقعی شارژ ممکن است بسته به استفاده واقعی، شرایط شارژ و سایر عوامل متفاوت باشد.

** آداپتور 25 واتی جداگانه عرضه می‌شود. لطفا فقط از شارژرها و کابل‌های مورد تایید سامسونگ استفاده کنید

*** شارژ بی‌سیم با  WPCسازگار است

****PowerShare  بی‌سیم محدود به گوشی‌های هوشمند سامسونگ یا برندهای دیگر با شارژ بی‌سیم WPC Qi است؛ مانند گلکسی  Z Fold5و Z Flip5، گلکسی Z Fold4و Z Flip4، سری S22، Z Fold3 5G، Z Flip3 5G، S21 FE 5G، سری S21، Z Fold2، سری Note20، سری S20، , Z Flip، سریNote10 ، سری S10، سری S9، سری S8، سری S7، سری S6، سری Note9، سری Note8، سری Note FE، سری Note5 و همچنین لوازم پوشیدنی نظیر گلکسی Buds2 Pro، Buds2، Buds Pro، Buds Live، Watch6، Watch6 Classic، Watch5، Watch5 Pro، Watch4، Watch4 Classic، Watch3، Watch Active2، Watch Active، Gear Sport، Gear S3، گلکسی  Watchو گلکسی Buds.

ممکن است با لوازم جانبی خاص، کاورها یا سایر دستگاه‌های برندهای دیگر کار نکند. بسته به محیط شبکه شما ممکن است بر دریافت تماس یا خدمات داده نیز تأثیر بگذارد.

مقاومت در برابر آب استاندارد IPX8
* بر اساس آزمایش: مقاوم در برابر غوطه‌وری در عمق 1.5 متری آب شیرین تا 30 دقیقه.

 برای استفاده در ساحل یا استخر توصیه نمی‌شود. 

در صورت خیس‌شدن خشک کنید. 

مقاومت دستگاه در برابر آب دائمی نیست و ممکن است به مرور زمان به دلیل سایش و پارگی معمولی کاهش یابد.

سیستم‌عامل اندروید 13

رابط کاربری One UI 5.1.1

شبکه و اتصال 5G*, LTE**, Wi-Fi 6E***, Bluetooth® v5.3
* به اتصال بهینه شبکه 5G نیاز دارد که در بازارهای منتخب موجود است. نیاز خواهد بود برای اطلاع از در دسترس بودن و جزییات اتصال با اپراتور مخابراتی خود تماس بگیرید. سرعت دانلود و پخش نیز می‌تواند بر اساس ارائه‌دهنده محتوا، اتصال سرور و سایر عوامل متفاوت باشد.

** در دسترس بودن مدل LTE بسته به نوع بازار و اپراتور مخابراتی متفاوت است. سرعت واقعی نیز می‌تواند بسته به نوع بازار، اپراتور مخابراتی و محیط کاربر تغییر کند.

*** در دسترس بودن شبکه Wi-Fi 6E ممکن است بسته به نوع بازار، ارائه دهنده شبکه و محیط کاربر متفاوت باشد و به اتصال بهینه و روتر Wi-Fi 6E نیاز دارد.

حسگرها سنسور اثر انگشت خازنی (لبه کناری)، شتاب سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیسی، سنسور Hall، سنسور مجاورت، سنسور نور 
امنیت سامسونگ Knox ، سامسونگ Knox Vault
سیم‌کارت دو عدد سیم‌کارت نانو* و یک عدد سیم‌کارت eSIM **
* سیم کارت به صورت جداگانه فروخته می‌شود و در دسترس بودن آن ممکن است بسته به نوع بازار و اپراتور مخابراتی متفاوت باشد.

** در دسترس بودن eSIM می‌تواند بسته به نسخه نرم افزار، منطقه و اپراتور مخابراتی متفاوت باشد. لازم است برای اطلاع از پشتیبانی طرح شبکه تلفن همراه شما از eSIM اپراتور مخابراتی خود را بررسی کنید.

رنگ‌‌ها آبی یخی، مشکی، کرم *

خاکستری، آبی (انحصاری وب‌سایت سامسونگ)  **

* در دسترس بودن رنگ‌ها ممکن است بسته به نوع بازار، منطقه یا اپراتور مخابراتی متفاوت باشد.

** رنگ‌های انحصاری فقط در وب‌سایت Samsung.com موجود هستند.