5
شهریور

آب میوه در مقابل اسموتی: چه کسی سالم تر است؟


وقتی نوبت به خوردن آبمیوه می رسد صاف ، کدام یک از اینها شما را سالم می کند؟ شاون موریسون ، MS ، RD ، LD ، قبل از به اشتراک گذاشتن حکم نهایی خود ، جزئیات مثبت و منفی هر یک را ارائه می دهد.

یکی از م waysثرترین روش ها برای استفاده از مزایای میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی ، قرار دادن آنها به شکل نوشیدنی است. تهیه آن آسان است ، به شما اجازه می دهد طعم ها را هر طور که دوست دارید بچشید و می توانید آن را در سفر با خود ببرید.

دو راه برای به دست آوردن این مزایا ، تصفیه محصول جدید یا صاف شدن آن است. اما آیا خوردن آب میوه بهتر از نرم است؟ و دقیقاً چقدر متفاوت است؟

اگرچه هر مزایای سلامتی نقش خاص خود را دارد ، اما تفاوت های قابل توجهی وجود دارد که باید به آنها توجه شود. آگاهی از مزایا و معایب بازنشستگی و بازنشستگی به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که با اهداف و چالش های شما مناسب ترین است.

به خواندن تمام جزئیات درباره آب میوه و لیمو ، از جمله نکات مربوط به تهیه هر دو ادامه دهید.

پدر بازنشسته در آشپزخانه

معایب و مزایای آب میوه

آب میوه باید سبزیجات کامل یا تصفیه شده را گرفته و توسط مکانیکی که آب آن را استخراج می کند ، پردازش کند.

این یک روش محبوب برای افزایش سریع غذا است ، بلکه عنصری از مد و پاکسازی غذا است. و در حالی که ما تمیز کردن تمام آب میوه ها یا غذاهای بالقوه مضر را توصیه نمی کنیم ، ارزشش را دارد.

soa

آب میوه هایی که 100 درصد آب میوه هستند ، تحویل میوه به USDA محسوب می شوند. USDA به بزرگسالان توصیه می کند دو تا سه فنجان میوه در روز دریافت کنند ، بنابراین آب میوه می تواند به شما در برآوردن این نیاز کمک کند.

آب میوه ها سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. این مواد مغذی برای عملکرد بسیاری از بدنها برای حفظ سلامت طولانی مدت ضروری هستند.

علاوه بر این ، شکر آب میوه ها نسبت به لیموترش کمتر است ، اما بسته به عطر و طعم آن متفاوت است. به عنوان مثال ، یک آب میوه حاوی یک سبزی سبز و یک سیب معمولاً قند کمتری نسبت به آب موز دارد-اگرچه اسموتی حاوی مواد دیگری مانند کره ، آجیل یا پودر پروتئین است تا متعادل تر شود.

مزیت آب میوه هایی که قند کمتری نسبت به لیمو دارند این است که هنوز ویتامین ها و مواد معدنی را در عین کاهش مصرف قند ارائه می دهند. اگر یکی از اهداف سلامتی شما کاهش یا حذف قند از رژیم غذایی است ، خوردن شیر ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.

جنبه منفی

از آنجا که فرآیند تخمیر آب گوشت و تفاله فیبری را از میوه خارج می کند ، آب آن فاقد فیبر است ، بنابراین یکی از اشباع ترین جنبه های آب را فراهم می کند. فیبر یکی از مغذی ترین عناصر در میوه ها و سبزیجات است زیرا مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می دارد و می تواند به هضم غذا کمک کند.

قاتل آب میوه دیگر این است که برخلاف لیموترش ، آب آن نمی تواند جایگزین رژیم غذایی معمولی شود. در حالی که الزامات آزمایش ممکن است خوردن یا پاکسازی باشد ، محصولات آب میوه به تنهایی نمی توانند کالری ، پروتئین ، کربوهیدرات یا چربی مورد نیاز بدن را تأمین کنند. ممکن است در نهایت وزن خود را کاهش دهید (به دلیل کمبود کالری) ، اما این روش هم برای کنترل وزن ناسالم است و هم طولانی مدت.

در نهایت ، مواد مورد نیاز برای آب میوه گران است. اگرچه می توانید آب میوه ها و برخی سبزیجات را با دست استخراج کنید ، اما این غیر منطقی است و راحتی این روش را از بین می برد. آب میوه گیری حدود 50 تا 400 دلار است ، بنابراین ممکن است این گزینه مقرون به صرفه برای همه نباشد.

زنان برای یک لیوان پروتئین ، کربوهیدرات و چربی های سالم تصفیه شده می ریزند

معایب و مزایای نرم و روان

اسموتی میوه ها ، سبزیجات و سایر افزودنی های مغذی مانند شیر ، پودر پروتئین ، کره و آجیل را ترکیب می کند.

صاف به اشکال مختلف ارائه می شود. برخی (درست به نام آن) صاف و شیرین هستند. برخی دیگر ممکن است سرد یا آبکی باشند و همچنین با سبزیجات سبز شیرین یا “آسیاب شده” باشند. همچنین می توانید اسموتی ها را در خانه درست کنید یا به صورت آماده خریداری کنید.

soa

دو مزیت مهم یک اسموتی همه کاره بودن آن و توانایی داشتن مشخصات متعادل است.

با لیمو ، می توانید پروتئین و چربی های سالم را به راحتی برای افزایش سیری به آن اضافه کنید. مصرف گوشت میوه ها یا سبزیجات همچنین فیبر ذخیره می کند ، که برای مدت طولانی شما را نیز سالم نگه می دارد. با مخلوط کردن آن با مخلوط ، صابون می تواند اشباع شود و حتی ممکن است بتواند جایگزین غذا شود. (برعکس ، در واقع غذا بخورید انتقال ارزشهای تغذیه ای خاص-یعنی فیبر-در طول آماده سازی.)

علاوه بر این ، اسموتی ها ارزان هستند و به راحتی قابل تهیه هستند. حتی ممکن است مخلوط کن یا غذاساز در خانه داشته باشید. در غیر این صورت ، مخلوط کن های ارزان قیمت زیادی وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین یا در فروشگاه خریداری کنید.

جنبه منفی

با یک ترکیب صاف ، مواد تشکیل دهنده می توانند ارزش یک ماده مغذی را ایجاد کرده یا از بین ببرند. متأسفانه ، بسیاری از دستور العمل های صاف به اندازه نوشابه دارای قند هستند.

حفظ رژیم غذایی سالم – چه یک غذای سبک و چه جایگزین وعده غذایی – به تعادل نیاز دارد. در مرحله بعد ، ما نکات خاصی در مورد نحوه انجام این کار را مورد بحث قرار می دهیم. فعلا ، به یاد داشته باشید که صاف است رایگان تا زمانی که کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی های سالم را شامل می شوید ، سالم باشید.

یکی دیگر از جنبه های منفی اسموتی ها این است که آنها می توانند برای کار تجربه کنند. گاهی اوقات یک اسموتی خوشمزه می تواند کمی قهوه ای یا خاکستری به نظر برسد و حتی ممکن است هنگام نوشیدن آن تغییر رنگ دهد. هر اسموتی که انجام دهید شایسته اینستاگرام نخواهد بود – مهم نیست! به هر حال ، یک دید صاف مزایای سلامتی را تعریف نمی کند.

با این حال ، اگر طراحی شما را آزار می دهد ، فقط انواع دستور العمل ها را بردارید و بچرخانید. جمع آوری هر تعداد مواد مغذی که دوست دارید با ارائه طیف گسترده ای از مواد مغذی برای شما مفید خواهد بود.

زنان اسموتی هایی با سبزیجات می خورند که سالم تر از شیرین هستند

آب میوه در مقابل اسموتی: چه کسی سالم تر است؟

همانطور که در بالا دیدیم ، آب میوه یا اسموتی مزایایی دارد. بهترین انتخاب برای شما بستگی به اهداف کلی سلامت شما دارد. با این حال ، به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت شده ، حکم من این است که از آب میوه سالم تر است.

من این را می گویم زیرا لازم است یک رژیم غذایی سبک و متعادل داشته باشید. این که آیا سعی می کنید وزن خود را کنترل کنید یا نتایج بیشتری از رژیم غذایی روزانه خود بخواهید ، معمولا بیشتر از موارد زیر است:

  • نرم دارای الیاف بدون آب است
  • صاف سالم تر است
  • بهترین روش های پخت سالم ، تعادل سالم ، پروتئین و چربی های سالم را از بین می برد

هنوز مزایای سلامتی آب میوه وجود دارد ، بنابراین من توصیه نمی کنم که آب آن را به طور کامل جدا کنید. در عوض ، توصیه می کنم آنها را با رژیم غذایی متعادل بنوشید تا سیری و جذب موثرتر مواد مغذی انجام شود.

اما من بازنشستگی را به عنوان جایگزینی برای رژیم غذایی برای کاهش وزن توصیه نمی کنم. پس از همه ، شما می توانید یک کمبود کالری ایجاد کنید در حالی که هنوز رژیم غذایی متعادلی دارید تا از مدیریت وزن سالم حمایت کنید.

چگونه بهترین اسموتی را درست کنیم

در اینجا چند نکته برای استفاده از بیشترین مزایای این دو نوع ترکیب آورده شده است.

توصیه رژیم غذایی

  • از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید و فراموش نکنید که آنها را قبل از آبیاری خوب بشویید.
  • گیاهان تازه یا زردچوبه را برای تقویت ضد التهاب اضافه کنید.
  • سبزیجاتی مانند کلم پیچ ، چای سوئیس ، هویج و چغندر را به آب خود اضافه کنید. اگرچه ممکن است به اندازه آب میوه های خالص مزه نداشته باشند ، اما تنوع زیادی از مواد مغذی را که در برخی از میوه ها وجود ندارد ، تامین می کنند.
  • با نوشیدن فقط وعده های کوچک در هر بار میزان قند را فراموش نکنید. به عبارت دیگر ، هشت اونس 100 درصد آب میوه معادل یک میوه است. اکثر بزرگسالان حداقل به دو فنجان میوه در روز احتیاج دارند ، بیش از نیمی از مقدار مورد نیاز از آب میوه.

نصیحت روان

  • ترکیب خود را با افزودن پروتئین بیشتر افزایش دهید ، فکر کنید کره غلات کامل ، آجیل ، شیر یا شیر کامل ، اسپیرولینا و پودر پروتئین.
  • از سالم بودن بسته های نرم خود مانند آووکادو ، ماست یونانی ، روغن نارگیل / اصلاح ، دانه های چیا و دانه های شاهدانه آسیاب شده اطمینان حاصل کنید.
  • مواد جدید مورد استفاده در دستور العمل های صاف آینده منجمد می شوند. سبزیجات ، موز و آناناس همه بافت کاملی را تشکیل می دهند.

مردان با میوه ها و سبزیجات سبز اسموتی درست می کنند

نتیجه نهایی

بسیاری از مردم میوه یا سبزیجات کافی نمی خورند ، مصرف مایع می تواند راهی برای بهبود رژیم غذایی شما باشد. با این حال ، نوشیدن آب میوه ها یا اسموتی ها مزایا و معایبی دارد ، بنابراین مهم است که بدانید چگونه آنها را تا حد ممکن سالم کنید.

اگر می خواهید بدون نیاز به جایگزینی رژیم غذایی ، تغذیه سریع داشته باشید ، نوشیدن آب میوه با رژیم متعادل گزینه مناسبی است. با این حال ، اگر شما به چیزی رضایت بخش تر نیاز دارید که بتواند مدیریت وزن سالم را نیز ارتقا دهد ، بهترین گزینه شما ممکن است نرم باشد.

اگرچه اسموتی ها و آب میوه ها دارای مواد مغذی ضروری هستند ، اما اسموتی ها اغلب بهتر هستند زیرا می توانند ترکیبی از درشت مغذی ها را داشته باشند.

در مجموع ، شما می توانید سلامت و استقامت خود را با افزایش نتایجی که از طریق توصیه ها و ملاحظات فوق به دست آورده اید ، افزایش دهید.