19
مهر

اگر سعی می کنید از قهوه دور شوید ، 8 انتخاب سالم برای قهوه


پایین آوردن آن فنجان قهوه می تواند سخت باشد. چه طعم غنی باشد ، چه غنی باشد ، چه انرژی ، و چه مراسم دم کشیدن ، دلایل زیادی برای دوست داشتن قهوه وجود دارد.

با این حال ، گاهی اوقات سالم است که رابطه خود را با چیزی که دوست دارید از بین ببرید – و قهوه فرقی نمی کند. شاید احساس کرده اید که کافئین شما را در شب بیدار می کند ، بعد از آن احساس سرما می کنید یا بیماری دارید که باید قهوه خود را محدود کنید. اگر قهوه خود را هر روز (یا دو بار) مرور کرده اید ، یافتن جایگزین های قهوه می تواند به سهولت انتقال کمک کند.

به خواندن ادامه دهید تا چندین گزینه قهوه سالم را پیدا کنید که هنوز هم انرژی ، طعم و بافت مورد نظر شما را تأمین می کند.

مزایا و معایب قهوه

فواید قهوه

یکی از بزرگترین مزایای نوشیدن قهوه ، افزایش انرژی فوری آن است. این به خاطر یک محرک معروف به کافئین است.

بر اساس یک مطالعه ، کافئین می تواند به شما در تفکر واضح تر کمک کند و خلق و خو و هوشیاری را 37.5 تا 450 میلی گرم (میلی گرم) در روز افزایش دهد. بر اساس برآورد وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ، یک فنجان قهوه سیاه دم کرده حدود 96 میلی گرم کافئین در اختیار شما می گذارد.

بر اساس یک مطالعه ، قهوه همچنین آنتی اکسیدان هایی مانند ملانوئیدین (رنگدانه های قهوه ای) و فنیل آلانین ها را در خود جمع می کند. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر اثرات رادیکال های آزاد محافظت می کنند. کارشناسان رادیکال های آزاد را عامل اصلی پیری زودرس و بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های قلبی می دانند. بدن شما می تواند رادیکال های آزاد را از طریق استرس ، داروهای خاص ، دود سیگار و آلودگی هوا در هر ایده جمع کند.

اما با وجود همه قهوه های خوبی که او می تواند درست کند ، دم کردن بیش از حد یک نقطه ضعف دارد.

محصولات قهوه

استیسی سیمون ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در شهر نیویورک می گوید: “کافئین می تواند اضطراب را افزایش دهد ، باعث پرخوری شود و کیفیت خواب و میزان خواب را کاهش دهد.” او گفت که بسیاری از مردم همچنین متوجه می شوند که قهوه به تنهایی باعث مشکلات گوارشی مانند اختلالات دستگاه گوارش ، تهوع و رفلاکس می شود. حتی قهوه می تواند در برخی از افراد تورم ایجاد کند.

فواید اجتناب از قهوه

زنی که قهوه می نوشد

از آنجا که کافئین محرک است ، می توانید با اعتیاد به قهوه زندگی کنید. اگر برای افزایش سطح انرژی روزانه خود به قهوه تکیه می کنید ، ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی دیگری را تجربه کنید که نتوانید آن را برطرف کنید. سیمون گفت: این را به عنوان نشانه ای مبنی بر این که زمان شکستن پیوند (یا حداقل تجدید نظر در اعتماد خود) فرا رسیده است.

از عوارض جانبی زیر قهوه آگاه باشید:

  • توریماسو توروتورو
  • پریشان
  • مراجعه مکرر به دستشویی
  • ضربان قلب سریع
  • ماهیچه ها می لرزند
  • مشکلات GI
  • به راحتی عصبانی شد

اگر هر یک از این محصولات دیگر شما را اذیت می کند ، در عادات قهوه خود تجدید نظر کنید.

همچنین ممکن است بخواهید قهوه را ترک کنید یا در صورت بارداری به دنبال راه های دیگری برای جایگزینی قهوه باشید. کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا توصیه می کند که زنان باردار مصرف کافئین خود را به کمتر از 200 میلی گرم در روز محدود کنند. با پزشک خود مشورت کنید تا بدانید چه چیزی برای شما مناسب است.

چگونه می توان قهوه را از بین برد یا قهوه دم کرد؟

اگر آماده نوشیدن قهوه هستید ، با استعداد نوشیدن قهوه هر روز شروع کنید. این به شما این ایده را می دهد که کجا و چه زمانی آن را کاهش دهید.

به عنوان مثال ، اگر اغلب صبح زیاد قهوه لیوان می نوشید ، سعی کنید به یک لیوان کوچکتر بروید. یا نوشیدنی اندازه بعدی را برای یک نوشیدنی عصرانه در کافی شاپ سفارش دهید. اگر اغلب آبجو سرد می نوشید ، که معمولاً بیشتر از قهوه قطره ای کافئین دارد ، برای شروع سعی کنید با یخ اضافی صف آرایی کنید. به آرامی این کار را تکرار کنید تا بدن شما بتواند میزان کافئین کم را بدون رنج بردن از اثرات بیش از حد کافئین کاهش دهد ، کلینیک مایو توصیه می کند.

با این حال ، عوارض جانبی مانند سردرد و تحریک پذیری ممکن است ، بنابراین به آماده سازی کمک می کند. “مقابله کنید [the side effects] با نوشیدن مقدار زیادی آب و پیگیری منابع طبیعی انرژی ، مانند ورزش و زمان در معرض نور خورشید ، می گوید. »

گنجاندن دانه های قهوه (مانند موارد زیر) در برنامه معمول شما یکی دیگر از راه های عالی برای ترک عادات بد شماست.

7 جایگزین قهوه را امتحان کنید

1. چای ماتچا

ماتچا لاته

اگر میل به نوشیدن نوشیدنی های گرم در صبح دارید ، ماچا را امتحان کنید. سیمون گفت: این یک نوع چای سبز پودر شده با میزان بالای آنتی اکسیدان است که می تواند التهاب را کاهش دهد. می توانید پودر را در آب داغ برای چای طعم داده شده مخلوط کنید یا شیر یا شیر تغلیظ شده اضافه کنید تا یک لاته سبز روشن ایجاد شود.

به علاوه ، صدای جنجالی که از matcha دریافت می کنید ، شما را بدون تکان هایی که اغلب با قهوه مواجه می کنید ، هوشیار نگه می دارد. سیمون توضیح می دهد: “Matcha حاوی اسید آمینه ای به نام L-theanine است که بدون افتادن به شما قدرت و آرامش می بخشد.” (به همین دلیل است که شما l-theanine را در Calm Sweet Calm پیدا خواهید کرد.)

او توجه داشت که ماتچا حاوی کافئین است ، اگرچه ماچا بسیار کمتر از چیزی است که در قهوه پیدا می کنید.

2. آب میوه و سبزیجات و لیمو

مخلوط کردن یا استخراج میوه ها و سبزیجات تازه در آب میوه ها یا ادویه جات ترشی جات یک راه عالی برای دریافت مقدار مناسب ویتامین ها و مواد معدنی در یک وعده غذایی است. متخصص تغذیه می گوید: “میوه های تازه ، مانند انواع توت ها ، موز و پرتقال و گیاهان دارویی ، مانند کلم پیچ و اسفناج ، سرشار از ویتامین هایی هستند که به بدن شما کمک می کند غذا را به سوخت تبدیل کند ، که به عنوان انرژی نیز شناخته می شود.” RDN او می گوید: “میوه ها همچنین حاوی گلوکز هستند که منبع مورد علاقه شما برای سوخت در مغز است.”

اگر آب میوه یا مخلوط کن دارید ، با ترکیبات مختلف طعم بازی کنید تا چیزی را که دوست دارید پیدا کنید. (ما عاشق این اسموتی ویتامین C یا اسموتی هستیم که از دانه های پوست تهیه شده است.)

3. قهوه قهوه

اگر نمی توانید طعم قهوه را جدا کنید ، قهوه کاسنی برای شما مناسب است. سیمون می گوید: “این نوشیدنی با ریشه کاسنی ساخته شده است ، ظاهر ، طعم و بوی قهوه را می دهد ، اما بدون کافئین و اسید ، دانه ها داخل لیوان می آیند.”

ریشه کاسنی حاوی اینولین است ، یک پروبیوتیک که می تواند به سلامت روده و کاهش التهاب کمک کند. ممکن است کنترل قند خون را نیز بهبود بخشد: یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که اینولین کاسنی به کنترل قند خون در دیابت نوع 2 پس از هشت هفته کمک می کند. سیمون گفت ، با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

شما می توانید قهوه کاسنی را در کافی شاپ ها پیدا کنید ، یا می توانید یک بسته بخرید و آن را در خانه بسته بندی کنید. قهوه کاسنی غالباً با قهوه معمولی 50/50 مخلوط می شود ، و این راهی عالی برای کاهش مصرف کافئین به نصف است. اما اگر ترجیح می دهید همیشه قهوه را مخلوط کنید ، قبل از سفارش ، مارک یا منو را بررسی کنید.

سیمون گفت: زنان باردار یا شیرده باید از کاسنی به طور کامل اجتناب کنند.

4. سرکه سیب

سرکه سیب با قاشق

کورتنی دی آنجلو ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه در Fit Healthy Momma ، می گوید: “این یکی کمی بیرون است ، اما من را بیاورید.” بر اساس مطالعه ای در سال 2014 ، سرکه سیب (ACV) با استخراج شکر از سیب ، که ترکیبی به نام استیک اسید را تشکیل می دهد ، ساخته می شود.

گفته می شود استیک اسید مزایای زیادی را در ارتباط با ACV ارائه می دهد. D’Angelo می گوید: “با کنترل سطح قند خون ، حفظ انرژی و جلوگیری از خستگی ، انرژی بیشتری در طول روز به شما می دهد.”

ACV می تواند برای دندان های شما سخت باشد ، بنابراین مستقیم نخورید. در عوض ، مقدار کمی (حداکثر 1 تا 2 قاشق غذاخوری) آب گرم بریزید ، کلینیک کلیولند توصیه می کند.

5. دیته چای

چای یک نوشیدنی شیرین و تند است که از هند سرچشمه گرفته است. از ترکیب چای سیاه با گیاهان معطر و ادویه جات مانند دارچین ، میخک و فلفل سیاه تهیه می شود.

سیمون خاطرنشان می کند: “در حالی که هنوز یک نوشیدنی کافئین دار است ، بسیاری از مارک های چای چای در مقایسه با قطره های قهوه از صبح کافئین کمتری دارند.” “فنجان چای شما حاوی حدود 25 میلی گرم کافئین است ، در مقایسه با یک فنجان قهوه ، که می تواند به 75 میلی گرم برسد.” به همین دلیل است که چای یک انتخاب خوب برای کاهش مصرف روزانه کافئین است ، حتی اگر از مزایای انرژی استفاده کنید.

با آب داغ و مقداری شیرینی (اختیاری) بپزید ، یا latte frai chai را امتحان کنید.

6. آب گرم با آب لیمو

زن در حال تهیه آب لیمو

سیمون می گوید: “در حالی که صبح زود به شما کافئین نمی دهد ، آب گرم با آب لیمو به نوشیدنی محبوب برای شروع روز تبدیل می شود.”

فقط کمی فشار کمی مرکبات طعم تازه ای به یک لیوان آب داغ می بخشد و به شما کمک می کند تا شب هنگام بخوابید. علاوه بر این ، لیموها منبع خوبی از آنتی اکسیدان ویتامین C هستند ، سیمون خاطرنشان می کند.

شما همچنین می توانید آن را سرد بنوشید ، اگرچه سیمون توصیه می کند آب را گرم کنید. او توضیح می دهد: “من احساس می کنم یک انتخاب خوب و آرامش بخش از یک فنجان قهوه صبحگاهی هستم.”

7. کامبوچا

کامبوچا یک نوشیدنی محبوب چای ترش است. مری ویرتز ، MS ، RDN ، مشاور تغذیه در Mom Loves Best می گوید: “بوی نوشیدنی ها و میوه های سالم انرژی روز را در طول روز افزایش می دهد.”

کامبوچا حاوی ویتامین B است که برای کمک به بدن در آزادسازی انرژی ضروری است. ملیسا میتری ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در Wellness Verge ، می گوید: همچنین منبع عالی آنتی اکسیدان ها و پروبیوتیک ها (باکتری های تقویت کننده سلامتی که برای یک روده متعادل به آن نیاز دارید) است. او گفت که این مواد مغذی می توانند به هضم غذا کمک کرده و انرژی مورد نیاز را بدون افتادن هایی که اغلب از کافئین دریافت می کنید ، تامین کنند.

هنگام خرید کومبوچا ، میتری توصیه می کند که یک نوع کمتر از 5 گرم شکر در هر وعده انتخاب کنید. یا ، کاری را که انجام می دهید امتحان کنید.

8. اضافات

کمک به انرژی

اگر معمولاً از قهوه در قهوه انرژی دریافت می کنید ، می توانید برخی از ویتامین ها و مکمل ها را برای انرژی نیز امتحان کنید. Uber Energy Hber به طور خاص برای کمک به انرژی طبیعی از طریق حمایت آدرنال طراحی شده است. این شامل ترکیبی از پنج سازگار مختلف است که به کاهش خستگی و ویتامین B برای متابولیسم انرژی کمک می کند. (البته ، حاوی مکمل های گیاهی م clinثر از نظر بالینی است!) ترکیبات منحصر به فرد شامل eleuthero است که خستگی جسمی و روحی را کاهش می دهد و L-tyrosine ، یک آمینو اسید است که می تواند با کاهش استرس و خستگی با کمک به حمایت از سطوح انتقال دهنده های عصبی ناشی از استرس