20
مهر

فواید فیبر محلول برای سم زدایی ، عدم تعادل هورمونی و موارد دیگر


بسیاری از ما در مورد فیبر زیاد کار نمی کنیم. این احتمالاً به این دلیل است که ما بارها شنیده ایم که فواید فیبر محلول و مواد مغذی در هر رژیم غذایی سالم وجود دارد. درست است: دریافت فیبر کافی می تواند به کنترل سطح قند داخلی شما کمک کند ، می تواند سطح کلسترول شما را کاهش داده و هضم شما را ادامه دهد. همچنین یکی از برترین متخصصان مواد مغذی است که برای حفظ وزن سالم توصیه می شود.

اما چند نفر نه آنچه درباره فیبر می دانید این است که نقش مهمی در فرایند سم زدایی طبیعی بدن دارد. به طور خاص ، اگر می خواهید از توانایی خود برای سم زدایی حمایت کنید ، فیبر محلول ضروری است.

سم زدایی چیست؟

سارا روون ، RDN ، CDN و بنیانگذار Rooted Wellness ، می گوید: سم زدایی فرآیندی است که بدن ما برای تبدیل سموم به بدن ما استفاده می کند.

سموم از دو منبع اصلی تامین می شوند. سموم خاصی مانند اوره ، اسید لاکتیک و مواد زائد تولید شده توسط میکروبیوم روده ، در طول فعالیتهای روزانه ما مانند هضم و متابولیسم در بدن ایجاد می شود. منبع دوم؟ روون توضیح می دهد: “سموم همچنین می توانند از چیزهایی که ما خفه می کنیم ، مصرف می کنیم یا استنشاق می کنیم ، مانند جیوه ، آلاینده ها ، مواد مخدر و الکل ناشی شود.” این می تواند مربوط به سموم باشد که بدن تشخیص می دهد هنگام استفاده از انواع خاصی از محصولات زیبایی ، خوردن غذاهای خاص و حتی هنگام مصرف داروها باید آنها را از بین ببریم.

زنان از کرم استفاده می کنند

قبل از اینکه گیج شوید ، خبر خوب این است که بدن ما هر روز بدن خود را از بین می برد. روون گفت ، بدن انسان یک ابزار بسیار خوب برای سیستم ایمنی است که در کبد ، کلیه ها ، عروق خونی و پوست یافت می شود. به طور خاص ، کبد و کلیه ها مستعد وزنه برداری هستند. کبد سموم را در صفرا آزاد می کند ، که از مجاری صفراوی شما خارج می شود. کلیه ها نیز کار مشابهی انجام می دهند و به تصفیه سموم ناشی از نوشیدنی شما کمک می کنند.

اگر می پرسید فیبر فاسدشدنی از کجا می آید – ما آنجا هستیم. بهترین راه برای حمایت از توانایی شما در سم زدایی رژیم غذایی و شیوه زندگی است. ارین کنی ، متخصص تغذیه ثبت شده و بنیانگذار Nutrition Rewired می گوید ، اما نیازی به سم زدایی طولانی مدت یا پاکسازی طولانی مدت نیست. “شما برای رهایی از سم زدایی نیازی به رژیم های محدود کننده ، آبمیوه های پاک کننده یا کیت های گران قیمت ندارید. سم زدایی یک فرآیند روزانه ، آهسته و ملایم است که می تواند از طریق رژیم غذایی سالم ، آب آشامیدنی تمیز ، ورزش و کاهش انتشار سموم پشتیبانی شود. به نظر می رسد ، جزء اصلی رژیم غذایی سالم برای حمایت از سیستم ایمنی بدن شما فیبر است.

گرد و غبار حل نشده روغن: چه چیزی آن را متفاوت می کند؟

دو نوع اصلی فیبر وجود دارد: فیبر فاسدشدنی و فیبر فاسد نشدنی. تفاوت این دو در نحوه تعامل آنها با آب است.

فیبر غیر خشک کننده چیست؟

فیبر حل نشده نه حل شده در آب روون گفت: “فیبرهای فنا ناپذیر با پمپاژ آب به مجرای گوارشی ، رسوب آن و تسریع زمان حمل و نقل در دستگاه گوارش از احتقان جلوگیری می کند.”

فیبر محلول چیست؟

فیبر قابل تعویض نه حل شده در آب روون می گوید: “وقتی نرم می شود ، بافتی ژل مانند ایجاد می کند که هضم و جذب برخی مواد مغذی را کند می کند.” فیبر محلول چند وظیفه ای واقعی است. باکتری های خوب روده را تغذیه می کند ، کلسترول را با مسدود کردن کلسترول در رژیم غذایی کاهش می دهد و هضم کربوهیدرات ها را کاهش می دهد ، که به حفظ قند در روده کمک می کند.

زن و شوهر در حال پختن شام

فواید فیبر محلول

روشهای زیادی برای افزودن فیبر به بسته سم زدایی و کمک به دفع سموم وجود دارد.

از روده سالم پشتیبانی می کند

اول ، فیبر محلول به دلیل تغذیه باکتری های خوب در روده ، برای میکروبیوم سالم روده مفید است. به گفته Rueven ، این بر بسیاری از اعضای دیگر بدن ما ، از جمله ارزش سم زدایی: کبد و کلیه ها تأثیر می گذارد. روون توضیح داد: “باکتری های سالم در روده از عملکرد روده محافظت می کنند و ایمنی را در دستگاه گوارش افزایش می دهند.” “از کبد و کلیه ها در برابر باکتری ها و التهاب محافظت می کند و به این اندام ها اجازه می دهد تا بهترین کار خود را انجام دهند.”

روون گفت ، علاوه بر این ، روده شما خون را به کبد و کلیه ها می رساند ، بنابراین این دو اندام تأثیر مستقیمی بر سلامت میکروبیوم روده دارند.

فعالیت آنتی اکسیدانی را تقویت می کند

Abby Vichill ، متخصص تغذیه و بنیانگذار FWDfuel توضیح می دهد که فیبر محلول همچنین به افزایش فعالیت آنتی اکسیدان ها در کاهش بار تثبیت نیتروژن در کلیه کمک می کند ، چیزی که بدن شما باید از آن خلاص شود. همچنین در تولید و جریان صفرا دخیل است. ” ما برای جذب سریع ویتامین ها از چربی ها به صفرا نیاز داریم و همانطور که قبلاً ذکر شد ، به دفع سموم و مواد زائد از بدن کمک می کند.

به تعادل هورمونی کمک می کند

فیبر همچنین به بدن شما در دفع هورمون های اضافی کمک می کند. به طور خاص ، رابطه روشنی بین فیبر و استروژن وجود دارد. “بیشتر استروژن در بدن ما در روده متابولیزه می شود. ویچیل گفت: رژیم غذایی کم فیبر می تواند باعث افزایش سطح استروژن شود ، زیرا فیبر به حذف استروژن اضافی از بدن کمک می کند. “زنان و مردان دارای استروژن زیادی هستند که گاهی اوقات تحت سلطه استروژن نیز نامیده می شود. در زنان ، این امر معمولاً در میانسالی و در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) رخ می دهد و می تواند علائمی مانند تورم ، چرخه های قاعدگی نامنظم و حساسیت به سینه را ایجاد کند. در مردان ، سطح استروژن بالاتر از حد طبیعی با مشکلات باروری و اختلال نعوظ ارتباط دارد.

بنابراین چگونه کار می کند؟ فیبر با کاهش میزان انسداد روده به حذف استروژن اضافی کمک می کند. رووون گفت ، وقتی صحبت از فیبرهای هضم نشده می شود ، به ما کمک می کند احساس سیری کنیم زیرا هضم غذا را کاهش می دهد. به همین دلیل ، رژیم غذایی با فیبر بالا با حفظ وزن سالم همراه است. سلول های چربی استروژن تولید می کنند ، بنابراین حفظ وزن سالم می تواند سطح استروژن بیش از حد را کاهش دهد.

غذاهای حاوی فیبر بالا را می توان جایگزین کرد

اگر به دنبال افزودن فیبر محلول بیشتر در رژیم غذایی خود هستید ، گزینه های زیادی برای انتخاب دارید.

رژیم Rueven و ویشیل Vichill عبارتند از:

  • جو دوسر
  • میوه های خانواده مرکبات
  • موز
  • سیب
  • هویج
  • بروکسل جوانه می زند
  • لوبیا خشک شده
  • دانه ها و دانه های چیا
  • آووکادو
  • سیب زمینی و سیب زمینی
  • میوه های خشک مانند انجیر و زردآلو
  • پوست سایلیوم (اغلب در مکمل های فیبر یافت می شود)
بلغور جو دوسر با موز

با این اوصاف ، موارد خاصی وجود دارد که نباید در نظر داشته باشید هنگامی که امیدوارید مصرف فیبر پرچرب خود را افزایش دهید.

به آرامی شروع می شود.

روون گفت: “اگر شما در حال حاضر رژیم غذایی پر فیبر ندارید ، مهم است که به تدریج میزان فیبر خود را افزایش دهید.” “خوردن بیش از حد فیبر قبل از عادت بدن شما می تواند علائم سلامتی ناسالم را ایجاد کند.” (یک آنزیم گوارشی مخلوط مانند HUM’s Flatter Me ، که شامل چهار آنزیم خاص برای کمک به هضم فیبر است ، ممکن است به شما در سهولت انتقال کمک کند.)

آب می ماند.

به گفته Rueven ، هر بار که میزان فیبر را افزایش دهید ، می خواهید محتوای آب را افزایش دهید. این به دستگاه گوارش شما کمک می کند تا فیبر را بسوزاند و این بدان معناست که دچار نفخ ، نفخ و نفخ نمی شوید.

بر گنجاندن غذاهای خاص تأکید نکنید.

رووین گفت: “بر رژیم غذایی همه تمرکز نکنید ، بلکه سعی کنید انواع غذاهای گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات ، حبوبات ، آجیل و دانه ها را بخورید.” “این غذاها همه منابع خوبی از فیبر هستند و حاوی ترکیبی از فیبرهای غیرقابل هضم و غیرقابل هضم هستند که بدن ما به هر دو نیاز دارد تا سم زدایی و سلامت کلی را پرورش داده و از آن حمایت کند.”