9
شهریور

نیازی نیست از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید. این مهم است اما نه.


در اینجا آنچه شما باید در مورد “رژیم های بسیار متعادل” بدانید – چگونه آنها بر سلامتی شما تأثیر می گذارند و چه معنایی برای خانواده شما دارند.

من نسخه کوتاه تری از این مقاله را برای ستونی در وبلاگ WebMD’s Food and Fitness نوشتم.

صحبت درباره “غذاهای فرآوری شده” می تواند من را دچار تشنج کند. این امر به این دلیل است که اکثر آنها مزایای شخصی را به ارمغان می آورند ، به ویژه مزایای داشتن زمان و منابع برای رفع همه چیز فوراً.

توصیه های زیادی در مورد غذاهای فرآوری شده ناسالم وجود دارد ، مانند “از همه چیز در بسته اجتناب کنید”. پسندیدن! اگر در مزرعه ننشینید و تمام روز را در آشپزخانه بگذرانید ، این امکان پذیر نیست.

محصولات ALDI

بنابراین “غذاهای فرآوری شده” چیست؟

واقعیت این است که اکثر غذاها به نوعی پردازش می شوند ، از جمله بسیاری از غذاها که به عنوان یک غذای اصلی سالم در نظر گرفته می شوند.

فرآوری مانند پاستوریزاسیون باعث ایمن تر شدن غذا ، پاستوریزاسیون باعث ماندگاری بیشتر مواد غذایی و مواد مغذی کمتر می شود و آسیاب برنج به این معنی است که شما می توانید بدون آسیاب کردن آرد خودتان نان یا کیک تهیه کنید. در اینجا انواع دیگری از پردازش وجود دارد:

  • آب کافی نیست
  • تکه کردن
  • مخلوط کردن
  • نامائوکا
  • سرد
  • بسته بندی
  • تقدیس

به عبارت دیگر ، تأثیرگذار اینستاگرام که به شما گفت “از همه غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید” ممکن است در حال حاضر یک بشقاب بزرگ از آنها بخورد!

این مهمتر است

راه دقیق تر و مفیدتر برای فکر کردن در مورد غذا این است که دیپلم فرآیندی که آنها طی کرده اند این دسته بندی ها از طبقه بندی مواد غذایی NOVA:

  • غذاهای فرآوری نشده یا کمی فرآوری شده: آنها در حالت طبیعی خود ، یا در مجاورت نزدیک هستند. اینها شامل میوه ها و سبزیجات تازه و یخ زده ، لوبیا و نارگیل خشک شده ، ماست ساده ، آجیل خام ، شیر پاستوریزه و گوشت یخ زده است.
  • غذاهای فراوری شده: این موارد شامل مواردی با نمک ، شکر یا چربی اضافه شده مانند لوبیا و سبزیجات کنسرو شده ، پنیر ، کنسرو ماهی تن ، کنسرو میوه و نان تازه است.
  • غذاهای بسیار فرآوری شده: آنها اجزایی هستند که حاوی بسیاری از مواد دیگر مانند رنگ ها ، تثبیت کننده ها و امولسیفایرها هستند و مواد مغذی کمی دارند و قابل حل نیستند. اینها شامل غذاهایی مانند بیسکویت ، غلات صبحانه شیرین ، لاشه مرغ ، نوشابه ، چیپس و سوپ کنسرو شده است. آنها معمولاً کالری بالایی دارند ، مواد مغذی کمی دارند و به شکل قوی فروخته می شوند.

صبر کن ، چی؟

شاید متوجه شده باشید که افزایش زیادی از “پردازش شده” به “فوق العاده پردازش شده” وجود دارد. این یک سیستم کامل نیست و بسیاری از غذاها به دسته ها تقسیم می شوند. و غلات کامل با چند ماده یا فقط کمی ماست شیرین چطور؟ مناطق امن خاکستری زیادی وجود دارد.

غذاهای فرآوری شده چه مشکلی دارند؟

اکثر ما غذاهای فراوری شده زیادی می خوریم. محقق اظهار می کند که تقریبا 60 درصد رژیم غذایی برای بزرگسالان آمریکایی از غذاهای بسیار فرآوری شده تامین می شود. این میزان در بین کودکان آمریکایی (حدود 66 درصد) کمی بیشتر است.

تلاش برای خلاص شدن از غذای خود (و غذای فرزندتان) از آنها یک احساس بی معنی و نامناسب است. به عبارت دیگر ، خوش شانس است که کودک را بدون لمس نوشابه یا غذاهای شیرین میوه تربیت کنید.

همچنین اگر سبک ترین غذا را در خانه خود ذخیره می کنید (ما این کار را می کنیم) نیازی به احساس گناه یا خجالت نیست. در عین حال ، من فکر می کنم درک رابطه این غذاها با سلامتی برای بزرگسالان و کودکان بسیار مهم است.

بر اساس مطالعه زیر ، هرچه غذاهای مغذی بیشتری بخوریم ، سالم تر هم می خوریم:

  • یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا در افرادی که رژیم غذایی پرچرب داشتند میزان سرطان بالاتری یافت شد.
  • تحقیقات اخیر بزرگسالان فرانسوی به این نتیجه رسیده اند که مشکوک به مرگ زودرس در ارتباط با شدیدترین رژیم غذایی وجود دارد.
  • مطالعه بیش از 9000 کودک انگلیسی مشخص شد که شاخص توده بدن ، شاخص توده بدن ، شاخص وزن ، وزن و دور کمر بیشتر از کودکان ، نوجوانان و بزرگسالانی است که بیشترین غذاهای فرآوری شده را مصرف می کنند.

چرا غذاهای بسیار فرآوری شده معمولاً دارای چربی ، نمک ، قند و فیبر کمتری نسبت به غذاهای فرآوری نشده هستند. محققان گفتند که این عوامل همراه با افزودن مواد غذایی ، مواد شیمیایی در بسته بندی مواد غذایی و روش های پردازش مانند حرارت در دمای بالا ، می تواند مشکلات سلامتی ایجاد کند.

غذای سالم برای کودکان مبتلا به بریس

با غذاهای فرآوری شده چه کنیم

من درخواست هایی برای پرهیز کامل از غذاهای تصفیه شده شنیده ام ، اما این چندان واقع بینانه نیست و به نظر می رسد دستورالعمل هیجان و سرخوردگی است. در اینجا پیشنهاد من در عوض است:

  • هنگام خرید لیست موارد را بخوانید. قوانین سرانگشتی من ساده تر از بهتر است. اگر گزینه هایی وجود دارد که افزودنی های زیادی ندارند و من می توانم از عهده آن برآیم ، معمولاً اینها را انتخاب می کنم.
  • بیشتر بپزید. برخی غذاها برای یک زندگی شلوغ ضروری هستند. یک غذای سرد مانند یک بسته ماهی با نان یا یک راویولی سرد گاه به گاه اشکالی ندارد. اما می توانید از کوچکترین مواد فرآوری شده مانند برنج و لوبیا یا تخم مرغ زده شده با یک میوه یک وعده غذایی بسیار ساده تهیه کنید.
  • آزمایش با نسخه های سفارشی پسر نوجوان من تسلیم نمی شود لباس مزرعه محبوبش (و او از شر سالاد سبز و تکه های آن خلاص می شود!). اما او با شادی غذا می خورد سس BBQ خانگی، ترکیب طعم تاکو، سیب، و ماکارونی و پنیربه (در اینجا لیستی از کارهایی است که من معمولاً با اسکراب انجام می دهم– لیست شما ممکن است متفاوت باشد ، و اشکالی ندارد!)
  • به تعادل فکر کنید. بعد از تعطیلات آخر هفته در مادربزرگ یا چرت زدن در جشن تولد ، یک میان وعده و کمی میان وعده های ساده تر ارائه دهید. شاید بچه های شما فقط آنها را بخواهند. اگر فرزند شما در هفته گذشته یک جعبه غلات شیرین داشت ، این هفته به غذاهای صبحانه مانند تخم مرغ ، لیمو و بلغور جو دوسر اعتماد کنید. اگر کودک شما پنیر mak-n-cheese می خورد ، خوردن سیب و آجیل را متوقف کنید.
  • خود را فراموش نکنید. چی خوردی غالبا مهم است. روی غذاهای ناسالم ، از جمله میوه و سبزیجات زیاد تمرکز کنید ، اغلب و گاه به گاه هات داگ یا جعبه کلوچه را عرق نکنید.