اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام رقیب جدی پردازنده اپل


اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام رقیب جدی پردازنده اپل

سال گذشته فاش شد که کوالکام در حال آماده سازی یک چیپ دسکتاپ قدرتمند با اسم رمز Hamoa است. گفته می شود که در سال 2024 با 12 هسته چیپ در پیکربندی 8+4 عرضه خواهد شد. چیپ آینده باید Snapdragon 8cx Gen 4 نامیده شود و در حالی که منتظر معرفی رسمی آن هستیم، چیپست در پلتفرم نتایج Geekbench رویت شده است. این لیست اسم رمز چیپست، ترتیب هسته پردازنده و همچنین برخی جزئیات جالب دیگر را تایید می کند.

لیست گیگ بنچ Snapdragon 8cx Gen 4 توسط توسعه دهنده Windows on Arm (WoA) Gustave Monce مشاهده شد و تأیید می کند که دارای دو کلاستر پردازنده با مجموع 12 هسته و آرایش خوشه ای 8+4 است. این با گزارش قبلی Kuba Wojciechowski در مورد Snapdragon 8cx Gen 4 مطابقت دارد. علاوه بر این، Geekbench پیشنهاد می‌کند که خوشه دوم با فرکانس 2.38 گیگاهرتز و خوشه اول 3.0 گیگاهرتز همراه است. با این حال، فرکانس نهایی پردازنده باید به ترتیب به 2.5 گیگاهرتز و 3.4 گیگاهرتز برسد.

اعتقاد بر این است که خوشه دوم Snapdragon 8cx Gen 4 شامل هسته های کارآمد باشد، در حالی که انتظار می رود 8 هسته دیگر هسته های عملکردی باشند. در این لیست به یک پردازنده گرافیکی Adreno اشاره داشته، اما هیچ اطلاعات جدیدی ارائه نمی دهد، زیرا گزارش های قبلی نشان می داد که Snapdragon 8cx Gen 4 مجهز به پردازنده گرافیکی Adreno 740 یکپارچه خواهد بود، همان چیزی که در Snapdragon 8 Gen 2 استفاده می شود.

اگرچه لیست اخیر Geekbench از اسنپدراگون 8 نسل 4 تصور روشنی از عملکرد آن به ما نمی دهد، شایعات حاکی از آن است که انتظار داریم این تراشه از نظر قدرت و کارایی با پردازنده های سری M اپل رقابت کند. کوالکام دقیقاً به خاطر پردازنده های دسکتاپ خود شناخته نشده، بنابراین جالب است که ببینیم این چیپست جدید چگونه عمل می کند.

کوالکام هر سال نسل جدیدی از چیپ های خود را معرفی کرده و به شرکا ارائه می دهد. چیپ های موبایلی که شامل پرچمدار و میان رده می شود. جزئیات بسیار محدود هستند و باید منتظر ماند تا مشخص شود برند امریکایی چه چیپی را برای رقابت با محصول اپل در آستین خود پنهان کرده است. البته انتظار عملکرد بالایی هم داریم.

منبع

به این پست امتیاز بدید