اپل ویژن پرو نمایشگر 90 هرتزی دارد اما قابل ارتقا به 100 هرتز است


اپل Vision Pro، اولین هدست واقعیت ترکیبی این شرکت، در جریان WWDC 2023 رونمایی شد. «رایانه فضایی» با ویژگی VisionOS در بخش نرم‌افزاری، دارای نمایشگرهای OLED دوگانه با وضوح فوق‌العاده بالا با مجموع 23 میلیون پیکسل است. اپل پیشنهاد کرده است که نرخ نوسازی صفحه نمایش روی 90 هرتز تنظیم شده، اما شایعات ادعا می کنند که بسته به محتوا می تواند تا 100 هرتز نیز افزایش یابد.

دستگاه حضور و غیاب دستگاه ساعت زنی ساعت حضور و غیاب کسرا

DuanRui، یکی از افشاگران در توییتر، می گوید که نرخ نوسازی Vision Pro به طور پیش فرض 90 هرتز است و می تواند تا 100 هرتز نیز افزایش یابد. این نشان می دهد که هدست از نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی می کند و می تواند نرخ نوسازی خود را بسته به محتوای نمایش داده شده تنظیم کند. برای زمینه، آیفون‌های مدل پایه دارای نرخ نوسازی 60 هرتز هستند، در حالی که آیفون 13 پرو و آیفون 14 پرو دارای حداکثر نرخ نوسازی 120 هرتز هستند.

همانطور که 9to5Mac نشان می دهد، 90 هرتز به طور کلی حداقل نرخ نوسازی برای یک تجربه واقعیت مجازی راحت در نظر گرفته می شود. این بدان دلیل است که مغز شما بیشتر احتمال دارد 90 هرتز را به عنوان حرکت واقعی بپذیرد. با این حال، حتی اگر نرخ نوسازی کمتر از 90 هرتز باشد، ممکن است به دلیل ماهیت محاسبات فضایی تفاوت قابل توجهی را متوجه نشوید.

هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل هنوز در دست توسعه است و انتظار می‌رود در اوایل سال 2024 عرضه شود. این هدست با قیمت گزاف 3499 دلار عرضه خواهد شد که آن را به گران‌ترین محصول اپل تبدیل می‌کند. با این حال، هدست از طیف گسترده ای از برنامه های محبوب آیفون و آیپد مانند Microsoft Word و Excel، Disney+ و Sky Guide پشتیبانی می‌کند. اپل همچنین پشتیبانی از موتور بازی Unity را اعلام کرده که طیف وسیعی از تجربیات متنوع و جذاب را برای کاربران ویژن پرو تضمین می کند.

اپل ویژن پرو با نمایشگری قابل توجه

در اخباری دیگر تبلت ها به طور فزاینده ای در هند محبوب شدند. زمانی بود که اپل و سامسونگ بر این بخش تسلط داشتند. در چند سال اخیر، بسیاری از برندهای گوشی هوشمند از جمله شیائومی، ریلمی، وان پلاس، اوپو و غیره وارد دسته تبلت‌ها شده‌اند.

افزایش تقاضا برای تبلت ها عمدتاً به نیازهای سرگرمی، استفاده از آموزش و نیازهای بخشی خاص مانند مراقبت های بهداشتی نسبت داده می شود. اکنون، CyberMedia Research داده‌های مربوط به عملکرد بازار تبلت در سه ماهه دوم سال در هند را به اشتراک گذاشته است. طبق داده های به اشتراک گذاشته شده توسط CyberMedia Research، بازار تبلت در هند در سه ماهه دوم یعنی دوره زمانی آوریل تا ژوئن 29 درصد رشد سه ماهه به سه ماهه داشته است.

متأسفانه، محموله ها در مدت مشابه سال گذشته 22 درصد کاهش یافته است. اپل با 25.38 درصد سهم بازار در این کشور پیشتاز است. رقیب کره جنوبی آن سامسونگ با 25.31 درصد سهم در رده دوم قرار گرفت. لنوو با 23 درصد سهم بازار در جایگاه سوم قرار گرفت. رهبری اپل به آیپد 9 و سری آیپد 10 نسبت داده می شود که به ترتیب 42 و 22 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند.

انواع وای فای و 4جی Galaxy Tab A8 و Tab A7 Lite سامسونگ در بازه های قیمتی مختلف سهم بازار خوبی داشتند. برای لنوو، تب M10 HD (نسل دوم WiFI) و Tab M8 HD WiFi این برند در بخش تبلت‌های مقرون به صرفه موفق بودند. ریلمی در سه ماهه دوم عملکردی فراموش‌کار داشت زیرا محموله‌های آن‌ها بیش از نصف شد و شرکت 8 درصد از سهم بازار را به ثبت رساند.

منبع

به این پست امتیاز بدید