فروش گوشی‌های تاشو در چین 72 درصد افزایش یافت


گوشی‌های هوشمند تاشو بالاخره در بازار گوشی‌های چین شروع به رشد کردند. بر اساس گزارش داده های CINNO Research، سهم بازار گوشی های هوشمند تاشو بر اساس مقایسه سال به سال، 72 درصد افزایش یافته است.

دستگاه حضور و غیاب دستگاه ساعت زنی ساعت حضور و غیاب کسرا

مشاهده روند مثبت در فروش گوشی های تاشو زمانی که فروش کلی گوشی های هوشمند برای یازده فصل متوالی کاهش یافته، بسیار شگفت آور است. آخرین عرضه گوشی تاشو توسط هوآوی، آن را در جایگاه اول لیست فروش قرار داده است. به لطف هواوی میت ایکس 3 و طراحی و مشخصات هیجان انگیز آن، فروش خوبی در سه ماهه دوم سال 2023 به دست آورده است. نرم افزار داخلی همچنین این گوشی هوشمند تاشو را قادر می سازد تا حداکثر فروش را به دست آورد.

با این حال، اوپو توانست جایگاه دوم را با سامسونگ در جایگاه سوم کسب کند. فروش سامسونگ عمدتاً متکی به تاشو سال قبل بود، یعنی Fold 4 و Flip 4 که اخیراً تاشو جدید معرفی شد. ویوو، آنر و شیائومی از نظر فروش در نیمه اول سال 2023 به ترتیب در جایگاه های 4، 5 و 6 باقی مانده اند. در میان تمام OEMها، هواوی موفق می شود نیمی از سهم کلی بازار تاشو را در اختیار بگیرد. در همین حال، سامسونگ با حدود 40 درصد از سهم کلی بازار به دنبال آن است. سهم سایر تولیدکنندگان نیز با فروش خوب در ماه‌های اخیر افزایش می‌یابد.

به نظر می رسد فرم فاکتور Horizontal Flip با نام Fold به دلیل نمایشگر بزرگ، خریداران بیشتری را به خود جذب کند. این گزارش نشان می‌دهد که فاکتور Fold-form بیش از 55 درصد فروش را تامین کرده است. در این شکل، هوآوی توانسته رتبه اول را به دست آورد و پس از آن سامسونگ و آنر در موقعیت های متوالی قرار دارند. با این حال، صفحه نمایش عمودی با نام فاکتور فرم Flip اکنون به آرامی در حال افزایش است.

جالب اینجاست که هوآوی با گوشی هایی با قیمت بالای 10000 یوان ( 1383 دلار) بازار گوشی های هوشمند تاشو فوق پیشرفته چین را در اختیار دارد.

گوشی‌های تاشو و افزایش فروش آنها

 

 گوشی تاشو یک تلفن همراه با صفحه نمایش قابل خم شدن است. صفحه نمایش این گوشی‌ها معمولاً از دو یا چند قسمت تشکیل شده است که می‌توان آنها را تا کرد تا اندازه جمع‌وجورتری داشته باشند. گوشی‌های تاشو در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و اکنون توسط بسیاری از شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند.

گوشی‌های تاشو مزایای مختلفی نسبت به گوشی‌های معمولی دارند. آنها صفحه نمایش بزرگتری دارند که برای کارهایی مانند تماشای فیلم، بازی و خواندن مناسب است. همچنین می‌توان آنها را تا کرد تا اندازه جمع‌وجورتری داشته باشند که برای حمل آسان‌تر است. با این حال، گوشی‌های تاشو معایبی نیز دارند. آنها معمولاً گران‌تر از گوشی‌های معمولی هستند و همچنین ممکن است شکننده‌تر باشند. همچنین ممکن است صفحه نمایش آنها به مرور زمان دچار مشکل شود.

در اخباری دیگر چند سالی از ورود اوپو به بازار گوشی‌های هوشمند تاشو می‌گذرد و این شرکت چینی اکنون آماده است تا نسل سوم گوشی تاشوی خود را با نام Find N3 عرضه کند. پیش از عرضه، این گوشی هوشمند از طریق فرآیند صدور گواهی در کشور چین، که نشان می دهد دستگاه از شارژ سریع 100 واتی پشتیبانی می کند، عبور کرده است.

گواهی گوشی با شماره مدل PHN110 که توسط OPPO Guangdong Mobile Communications Limited تولید شده است، نشان می دهد که دستگاه با یک شارژر VCB7CACH در جعبه عرضه می شود و از شارژ سریع تا 100 وات نیز پشتیبانی دارد. گوشی شامل  رابط USB-C و USB-A با خروجی تک پورت 100 وات و خروجی دو پورت 50 وات برای هر پورت می شود. بر اساس اطلاعات فاش شده، گوشی هوشمند تاشو Find N3 دارای وضوح صفحه نمایش 2K با نرخ نوسازی 120 هرتز است. انتظار می رود که نمایشگر اصلی 8 اینچی و صفحه نمایش بیرونی 6.5 اینچی داشته باشد. در بخش سخت افزاری، این گوشی از پردازنده کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 قدرت می گیرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید