پنل های Micro-OLED سونی موجب افزایش قیمت ویژن پرو شدند


پنل های Micro-OLED سونی موجب افزایش قیمت ویژن پرو شدند

هدست واقعیت ترکیبی اپل دوباره خبرساز شده است. آخرین باری که در مورد آن صحبت کردیم، پیرامون احتمال عدم امکان استفاده از نام Vision Pro در چین بود. اکنون، هدست واقعیت ترکیبی به دلیل سخت افزار و هزینه هایش خبرساز شده است. انتظار می رود این هدست که در WWDC 2023 معرفی شد، با قیمت 3499 دلار به فروش برسد.

با این حال، بنا بر گزارش ها، تنها 1519 دلار برای اپل هزینه دارد. این بدان دلیل است که شرکت برای تهیه پنل‌های میکرو OLED گران قیمت هدست به سونی متکی است، در حالی که LG Display پنل‌های OLED ساده را برای نمایشگر خارجی ارائه می‌کند. همه ما می دانیم که انتظار می رود Apple Vision Pro گران باشد. اپل قیمت 3499 دلار را اعلام کرده، اما افشای اخیر نشان داده که هزینه تولید واقعی کمتر از 1519 دلار است. البته این فقط هزینه تولید بوده و سایر هزینه‌ها مانند تحقیق و توسعه، بازاریابی و پشتیبانی مشتری را شامل نمی شود. با این حال، واقعیت را تغییر نمی دهد که حتی تولید این محصول گران است. ظاهراً یکی از دلایل اصلی هزینه بالا، آخرین فناوری پنل‌های میکرو OLED سونی است.

طبق آخرین گزارش ها، اپل ویژن پرو، دو نوع نمایشگر متفاوت خواهد داشت. صفحه نمایش داخلی از پنل های میکرو OLED سونی استفاده می کند، در حالی که صفحه نمایش خارجی از پنل های معمولی OLED ال جی. پنل‌های Micro-OLED بهترین نوع نمایشگر برای هدست‌های XR در نظر گرفته می‌شوند، زیرا کیفیت تصویر و کنتراست بالایی را ارائه می‌دهند. با این حال، آنها همچنین گران تر از پنل های OLED معمولی هستند. در نتیجه، اپل از پنل های میکرو OLED سونی برای نمایشگر داخلی استفاده می کند.

سونی در توسعه پنل های میکرو OLED پیشگام بوده است. این شرکت برای اولین بار در سال 2011 پنل های میکرو OLED را برای استفاده در کنسول بازی دستی پلی استیشن ویتا توسعه داد. در سال های اخیر، سونی به توسعه پنل های میکرو OLED برای استفاده در محصولات مختلف از جمله گوشی های هوشمند Xperia و سگ رباتیک Aibo خود ادامه داده است.

از سوی دیگر، LG Display تولید کننده پیشرو پنل های OLED در جهان است. این شرکت بیش از یک دهه بوده که پنل‌های OLED را برای استفاده در تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند و سایر محصولات تولید می‌کند. پنل‌های OLED ال‌جی دیسپلی به دلیل کیفیت بالا و توانایی‌شان در ارائه رنگ‌های مشکی عمیق و رنگ‌های زنده شناخته می‌شوند.

به هر حال دلایل مختلفی وجود دارد که حق را به اپل برای افزایش قیمت می دهند.

منبع: Gizmochina

به این پست امتیاز بدید