سری گوشی میان رده زد تی ای Axon 60 معرفی شد


شرکت زد تی ای به تازگی سری گوشی میان رده Axon 60 خود را در دو مدل لایت و استاندارد معرفی کرده است. مدلی که طراحی شبیه به آیفون اپل دارد و به نوعی کلون است.

زد تی ای Axon 60 و 60 لایت هر دو دارای طراحی آیفون مانند با جزیره دوربین مربعی شکل در عقب هستند که سه سنسور را در خود جای داده است. قاب گوشی ها صاف بوده و دکمه پاور با رنگ قرمز برجسته شده است. کلید پاور نیز به عنوان اسکنر اثرانگشت عمل می کند.

دوگانه زد تی ای Axon 60 دارای یک حفره دوربین وسط نمایشگر بوده که مشابه جزیره دینامیک اپل در آیفون‌ها عمل می‌کند. ویژگی به نام ZTE Live Island اعلان ها، یادآوری ها و موارد دیگر را نمایش می دهد. Axon 60 دارای صفحه نمایش 6.72 اینچی FHD+ است در حالی که مدل Lite دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی با وضوح HD+ و نرخ تجدید 90 هرتز است.

هر دو گوشی زد تی ای Axon 60 دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی هستند. مدل استاندارد دارای یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک لنز عمق نامشخص اضافی است. در همین حال، Axon 60 Lite دارای یک دوربین عمق 2 مگاپیکسلی و یک واحد هوش مصنوعی است. در جلو، نسخه‌های استاندارد و لایت با دوربین‌های سلفی 32 و 8 مگاپیکسلی عرضه می‌شوند.

در داخل، زد تی ای Axon 60 و 60 لایت به ترتیب دارای پردازنده های Unisoc T616 و Unisoc T606 هستند. اولی دارای 6 گیگابایت رم است در حالی که دومی در گزینه 4 گیگابایتی با پشتیبانی از رم مجازی ارائه می شود. هر دو گوشی دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی هستند. دوگانه زد تی ای Axon 60 نیروی خود را از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 22.5 واتی می گیرد. آنها خارج از جعبه بر روی سیستم عامل اندروید 13 اجرا می شوند.

 Axon 60 و Axon 60 Lite در رنگ های طلایی، بنفش، مشکی و آبی عرضه می شوند. قیمت اولی از 3699 MXN ( 219 دلار) شروع می شود در حالی که قیمت دومی 2999 MXN ( 177 دلار) است.

زد تی ای Axon 60 با طراحی آیفونی

در دیگر خبرها زد تی ای پیشتر از نسخه ارتباط ماهواره ای گوشی رده بالا Axon 60 Ultra رونمایی کرد. همانطور که گفته شد این نسخه قابلیت برقراری ارتباط ماهواره‌ای را رقم می زند.

همانطور که قبلا ذکر شد، این گوشی دارای “فناوری ارتباط ماهواره ای ZTE Hongyu” است و اتصال ماهواره ای دوگانه را ارائه می دهد. در نتیجه، می‌تواند تماس‌های صوتی زنده و پیام‌های متنی دو طرفه را بدون سرویس تلفن همراه ارائه دهد. دارای 8 آنتن داخلی 5G است و با یک الگوریتم سوئیچینگ چند آنتن تطبیقی ارائه می شود. این گوشی همچنین دارای یک تراشه امنیتی مستقل داخلی بوده و سیستم عامل آن مبتنی بر معماری “دو سیستمی” است.

این معماری دو سیستمی توانایی سوئیچ بین دو حالت مختلف کار یعنی حالت کاربر و حالت هسته را ارائه می دهد. حالت کاربر اجازه می دهد تا برنامه ها با دسترسی محدود به منابع سیستم اجرا شوند، در حالی که حالت هسته به سیستم عامل دسترسی نامحدود به منابع سخت افزاری را می دهد. این جداسازی از دسترسی غیرمجاز جلوگیری می کند و تضمین می کند که سیستم عامل می تواند سیستم را به طور موثر کنترل و محافظت کند.

این گوشی دارای صفحه نمایش 6.78 اینچی 1.5k و 120 هرتز اولد است که نسبت به سال گذشته 6.67 اینچی بیشتر است. این پنل تایید شده با نور آبی کم SGS تراکم پیکسلی 452PPI را ارائه می دهد که نسبت به سال گذشته 395PPI نیز بیشتر است.

در مورد سایر مشخصات، باید بگوییم که این گوشی بر اساس تراشه پرچمدار سال گذشته اسنپدراگون 8 نسل 2 ساخته شده است که از حافظه رم LPDDR5X و حافظه داخلی UFS 4.0 و باتری بزرگ 6000 میلی آمپر ساعتی پشتیبانی می کند. علاوه بر این، از حسگرهای NFC و مادون قرمز پشتیبانی می کند و دارای IP68 ضد گرد و غبار و بیرونی مقاوم در برابر آب است.

در عقب گوشی، یک دوربین سه‌گانه 50 مگاپیکسلی با OIS در دوربین اصلی و یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی وجود دارد. متأسفانه، این شرکت گزینه های پیکربندی حافظه و ذخیره سازی و قیمت های مربوطه را تا زمان نگارش فاش نکرده است.

منبع

به این پست امتیاز بدید



منبع