کدام تلویزیون ها اسمارت ویو دارند؟ آموزش استفاده از SmartView


mirror کردن صفحه نمایش (Screen Mirroring) یک قابلیت است که به کاربران اجازه می دهد تا صفحه گوشی خود را روی دستگاه دیگری نمایش دهند و اساساً یک کپی بزرگتر ایجاد کنند. زمانی که صحبت از mirror کردن گوشی های سامسونگ به تلویزیون های سامسونگ به میان می آید، این کار با SmartView که به تازگی به یکی از اجزای اصلی دستگاه های سامسونگ مانند Galaxy S24 و گوشی های تاشو مانند Galaxy Z Fold 5 تبدیل شده، آسان شده است.

راه اندازی SmartView و اتصال آن

مزیت mirror کردن صفحه نمایش گوشی این است که از قابلیت های مختلف دستگاه های سامسونگ نهایت استفاده را ببرید. در حالی که اندازه نمایشگر در گوشی های Galaxy طی سال های اخیر افزایش یافته است، آنها همچنان صفحه نمایش گوشی هستند. تماشای فیلم روی یک صفحه نمایش بزرگتر که می تواند تا رزولوشن 4K را ارائه دهد، با یک گوشی قابل مقایسه نیست. خوشبختانه تنظیم SmartView روی گوشی شما نسبتاً آسان است و ما راهنمای کاملی برای شروع کار داریم.

لازم به ذکر است که برای عملکرد صحیح SmartView، باید تمام دستگاه ها را به آخرین نسخه سیستم عامل خود به روز کنید. برای راهنمای نحوه به روز رسانی گوشی Galaxy خود، برای دریافت شرح مرحله به مرحله به اینجا مراجعه کنید.

 

۱. پیدا کردن گزینه Smart View

۱. پیدا کردن گزینه Smart View

برای باز کردن پنل Quick Select، از بالای صفحه به پایین swipe کنید، سپس آیکون SmartView را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. به دلیل تعداد زیاد اعلان‌ها، مجبور شدم دوبار از بالای صفحه به پایین swipe کنم، بنابراین اگر آن را نمی‌بینید، این کار را امتحان کنید. همانطور که در Galaxy Z Fold 5 من می‌بینید، در گوشه پایین سمت چپ قرار دارد.

2.پیدا کردن تلویزیون

پیدا کردن تلویزیون

بعد از اینکه گزینه SmartView را انتخاب کردید، تمامی تلویزیون‌های سامسونگ در محدوده را مشاهده خواهید کرد. برای اینکه به اشتباه به تلویزیون دیگری متصل نشوید، بهتر است پشت تلویزیون سامسونگ خود یا تنظیمات آن را بررسی کنید تا مدل آن را پیدا کنید. همچنین مطمئن شوید که هر دو دستگاه به یک شبکه Wi-Fi متصل هستند. برخی از تلویزیون‌ها ممکن است نیاز به وارد کردن یک PIN داشته باشند.

3.انتخاب تلویزیون و دنبال کردن دستورالعمل‌ها

انتخاب تلویزیون و دنبال کردن دستورالعمل‌ها

تلویزیون مورد نظر خود را انتخاب کنید، برنامه از شما تاییدیه می‌خواهد و سپس درخواست می‌کند که “Start Now” سپس باید این مورد را روی صفحه اصلی تلویزیون که باید گزینه‌ای برای تایید نمایش دهد، تأیید کنید.

۴. تنظیم نسبت تصویر

تنظیم نسبت تصویر

اگر تصویر به صورت آینه شده روی تلویزیون کوچک به نظر می‌رسد، می‌توانید نسبت تصویر را تغییر دهید. به سادگی برنامه Smart View را انتخاب کرده و روی منوی کشویی سه نقطه بزنید. در این منو، باید گزینه «setting » را انتخاب کنید. سپس، گزینه‌ای به نام «Set Aspect Ratio» را مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه زده و بعد گزینه «Full Screen on Connected Device» را انتخاب کنید.

بعد از راه‌اندازی کامل، باید بتوانید تصویری گوشی خود را روی تلویزیون ببینید. استفاده از SmartView کاربردهای مفیدی مانند اجرای ارائه روی گوشی یا به اشتراک گذاشتن عکس‌ها دارد.

کدام تلویزیون ها اسمارت ویو دارند؟

در حالی که قابلیت SmartView به طور خاص برای گوشی‌های سامسونگ طراحی شده است، تا زمانی که تلویزیون شما از Miracast پشتیبانی کند، می‌توانید از آن برای آینه کردن صفحه نمایش گوشی خود بر روی تلویزیون استفاده کنید. Miracast یک استاندارد برای به اشتراک گذاری صفحه نمایش بی سیم است که توسط Wi-Fi Alliance توسعه یافته است.

برخی از برندهای تلویزیون که از Miracast پشتیبانی می‌کنند عبارتند از:

  • سامسونگ
  • LG
  • شارپ
  • فیلیپس
  • سونی
  • هایسنس
  • TCL
  • پاناسونیک

علاوه بر Miracast، برخی از تلویزیون‌ها ممکن است از فناوری‌های اشتراک‌گذاری صفحه نمایش اختصاصی خود نیز پشتیبانی کنند. به عنوان مثال، تلویزیون‌های LG از Screen Share و تلویزیون‌های سامسونگ از AllShare Cast پشتیبانی می‌کنند.

اگر مطمئن نیستید که تلویزیون شما از چه نوع فناوری اشتراک گذاری صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از فروشنده بپرسید یا به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

 

https://www.tomsguide.com/phones/samsung-phones/how-to-use-smartview-to-mirror-your-samsung-phone-to-your-tv



منبع